Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Dag @Birdie,
Waarschijnlijk heb je een geïmporteerd toestel.
Waar (bij welke website of winkel ) heb je 'm gekocht?
We kunnen checken waar je toestel dan vandaan komt.
Ga daarvoor naar instellingen –> toestel info –> softwaregegevens
–> en dan bij "sw versie serviceprovider" staat dan waarschijnlijk
onderaan PHN/PHN (Nederlandse simkaart) en dan afkorting van het land:
…/… dus PHN/PHN/…/…
Die laatste cijfers wil ik graag weten. Dan kunnen we checken uit welk land je toestel komt en wanneer die een update krijgt.
Dit heb ik zelf ook meegemaakt. Mijn toestel kon ook niet gemaakt worden. Dat is heel erg vervelend vind ik zelf.
Groet,
Casper
Hoi Casper,
Ik heb dit toestel in oktober 2019 bij GSMWEG gekocht.
Na ontvangst bleek, dat ik een niet-nederlands, waarschijnlijk italiaans, toestel had ontvangen.
Ik heb daarop contact gezocht met GSMWEB en als antwoord gekregen, dat dit toestel gelijkwaardig is als de nederlandse uitvoering.
Bij toestelinfo staat het volgende:
SW-versie serviceprovider
SAOMC_SM-G973F_OXM_BTU_PP_0018
RF8M33J578A
BTU/BTU,BTU/TIM
Ik hoor wel van je.
Groetjes, Paul.
Hallo Paul,
Ik neem aan dat je GSMWEB bedoelt?
ik zie dat je een Engelse simkaart hebt, klopt dat?
Wat GSMWEB zegt klopt half. je hebt een Engels toestel en de telefoon was bestemd voor Italië en daar een landelijke
provider. Ik weet niet wat handig is om nu te doen. Ik heb dit zelf ook gehad, toen contact met Samsung zelf opgenomen, en die zeiden: wij komen je toestel ophalen en repareren 'm gratis voor je. Toen had ik ook een kapot scherm, en ik wou ook die updates gefixt hebben. Dat scherm repareren hoefde voor mij niet, want dat was duur. Maar dat updaten was gratis. Maar Samsung doet alles, of niets. Toen heb ik het maar niet gedaan. Ik zou wel contact opnemen met Samsung als je verder geen mankementen hebt aan je toestel.
Ik hoop dat je hier mee verder kan!
Groet,
Casper
Je zou met Samsung SmartSwitch op je PC kunnen laten checken voor laatste sofware, SmartSwitch leidt je daar goed doorheen.
Als je beetje handig bent zou je ook zelf de laatste firmware kunnen downloaden en op het toestel installeren. Dit kan zonder dat toestel wordt reset.
Hier vind je de beste instructies, hoewel in het Engels. Wellicht is er ook een Nederlandse guide op AW, maar de gelinkte instructie gaat over jouw toestel.
Wil/kun je dit allemaal niet doen, dan je ook zou een fabrieksreset van het toestel (met SIM-Kaart in het toestel) kunnen proberen. Maak dan wel eerst backup van al je gegevens (apps, foto's, bestanden, accounts, etc), want die worden gewist!
Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock
Goedendag, ik ben er toevallig achter gekomen, dat mijn S10 van oktober 2019 niet doet updaten. Er staat nu nog steeds android 9 op en wat erger is, de android- beveiligingspatch is van 1 mei 2019.
Wat nu te doen?