Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

HanZel

HanZel

• Lid sinds 25 april 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2013
  • 01:12

Allereerst een in mijn ogen een fantastisch toestel, lekker degelijk ( jammer van het achterkantje ) maar verder prima ding.
Nu het volgende:
Aangezien ik nogal van nature zeer nieuwsgierig ben en ook gaar wil weten hoe dit echt werkt ben ik dus op zoek gegaan naar programma's om mijn android te “ontdekken” en stuitte op Antutu.
Deze leveren/maken software waarmee je dus je toestel ( net als een PC ) helemaal kan doorlichten.
Ik heb het programma, benchmark, gedownload en met dit programma wordt er van alles doorgemeten en opgemeten en getest.
En kan je het systeeminfo opvragen keurig weergegeven in een tabblad, en ik zocht dat ook op google op, en stuitte ik op een filmpje van iemand die deze test online zette.
Zie ik daar o.a een verschil in cpu hardware maar ook in de test uitslag die bij hem 2 keer zo hoog lag ik had een score van 5500 en hij dus van ruim 10.000.
Mijn cpu hardware is CAPRI_SS_s2VEP, die van hem SMDK 4210 zou het hierin kunnen zitten of is dit “maar” de naam.
En nog wezelijker verschil is dat mijn toestel meer eigen geheugen over heeft en meer ram geheugen over, alleen mijn sd kaart is kleiner.
“mijn” geheugen vrij 3231,2/ max 4133,9 mb

“zijn” geheugen vrij 1550 max 2015 mb

mijn ram 186,3/804,0 mb

zijn ram 497,6/756,2 mb

mijn sd kaart 3130.8/4033,9

zijn sd kaart 11567/11781.

Wie weet het antwoord.
O en dit programma heeft een overclock functie ja de vraag is natuurlijk
kan dit zonder problemen gedaan worden, of loop ik een heeeeel groot risico dat mijn toestel
dan een soort Iplof gaat worden en het niet meer doet daarna.

Alvast bedankt
Hanz

Bewerkt (12 mei 2013 01:12)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 12 mei 2013
  • 12:01

Er kan verschil zitten in hardware in toestellen die in andere landen worden verkocht onder dezelfde naam, het volledige typenummer kan hier uitsluitsel over geven. Ook kan er door die ander een andere versie van antutu worden gebruikt.
Overklokken van wat voor toestel ook is altijd een risico, zelfs bij kleine aanpassingen, en als je eraan begint, doe het in kleine stapjes, en test het toestel na elke stap een poos.
Wanneer het toestel instabie gaat werken, was je al te ver, en kun je beter een stapje terug doen, maar dat kan dan nog.
Als je de stappen te groot maakt, kun je wel in één keer je telefoon (althans de CPU daarin) ‘braden’.

Bewerkt (12 mei 2013 12:01)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2013
  • 13:14

Staar je niet te veel blind op benchmark resultaten zoals die van AnTuTu, het geeft niet meer dan een indicatie. Mogelijk is het toestel uit het filmpje waar je het over hebt geroot en draait het op een custom ROM. Hieraan zijn dan enkele modificaties toegevoegd die zorgen voor een hogere score in bv AnTuTu. Dit is makkelijk te manipuleren, dus maak je geen zorgen

Bewerkt (12 mei 2013 13:14)
HanZel

HanZel

• Lid sinds 25 april 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2013
  • 19:54

Dank dank voor de snelle reacties.
Ik was gewoon nieuwsgierig, ik ben tot nu toe zeer tevreden over mijn niet geroote toestel.
Ik was niet van plan om mijn week oude toestel te gaan verknallen, dan heb ik denk ik een paar weekjes ruzie hier

Bewerkt (12 mei 2013 19:54)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.