Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

gillesvo

gillesvo

• Lid sinds 20 juli 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2013
  • 09:35

Beste,

Ik ben in het bezit van een GT-I9105P sinds 3 weken. Sinds het begin dat ik dit toestel in mijn bezit had, was er wat mis mee.. Wat precies? Goeie vraag…

Soms ben je een sms aan het typen, loopt de applicatie vast, start het toestel opnieuw op.
Anderzijds gebeurd het soms dat na je het toestel ergens neerlegt (weliswaar ingeschakeld met goed opgeladen batterij) een 10 tal minuten later je eens wilt kijken of er evt berichten zijn, het toestel is uitgevallen en dan moet je wel degelijk ook de batterij uithalen en opnieuw insteken voor dit is opgelost. Dit gebeurd echt teveel!

Zou dit softwarematig zijn of hardwarematig?

Iets wat meer gegevens van het toestel:
Model number: GT-I9105P
Baseband version: I9105PXXAMA1
Build number: J2054K.I9105PXXAMA2
Toestel is geroot maar draait nog op stock rom.

Hopelijk kunnen jullie me wat meer info / hulp verstrekken.

Alvast bedankt,

Mvg
Gilles

marrich77

marrich77

• Lid sinds 10 januari 2013
  • Berichten 342
  • Reputatie -10
  • 22 juli 2013
  • 22:24

Grote kans dat je (gezien je beschrijving) een maandagmorgen toestel hebt.
Niet zelf gaan uitzoeken als je nog garantie hebt.
Je hebt immers recht op goede service.
Dus van de week naar de winkel, je probleem beschrijven en afwachten wat ze gaan doen. (kans is natuurlijk dat je even zonder toestel zit. Of ze zijn slim en wisselen hem gelijk om)

Samsung Galaxy S7
Marshmallow Android 7
Stock Rom
No Root

Jurgen1977

Jurgen1977

• Lid sinds 10 oktober 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2013
  • 16:49

Ik heb precies hetzelfde probleem. Exact zelfde toestel in juli van dit jaar gekocht (nu 2 maanden oud). Ook mijn toestel start spontaan opnieuw op en het komt ook voor dat als je hem weglegt en even later wil kijken, het toestel gewoon uitgeschakeld is. Je krijgt hem dan niet meer aan. Alleen nog maar door de batterij eruit te halen en er weer in te doen krijg je het toestel weer aan de praat.

Maar nu het leukste. Mijn vrouw heeft 1 dag later exact hetzelfde toestel gekocht bij dezelfde leverancier met exact hetzelfde abonnement. 3 keer raden: Toestel werkt perfect en geen enkel probleem.
Ik heb mijn toestel al 3 keer gereset, maar dit verhelpt het probleem niet. Na de laatste reset exact dezelfde instellingen en apps erop staan zoals die op het toestel van mijn vrouw staan en nog steeds valt het toestel uit. Situatie is nu dat er 2 identieke toestellen zijn met dezelfde besturingssystemen/apps en instellingen. 1 werkt perfect en de andere blijft maar uitvallen.

Ten einde raad toestel teruggestuurd. Maar voordat er een vervanging komt moet eerst het toestel 3 keer ter reparatie aangeboden worden. Ik hoop niet dat dit een langdurige geschiedenis gaat worden. Maar zoals ik het zie zit er iets structureel niet goed in het toestel. Nu maar hopen dat het bedrijf wat de reparatie uitvoert hier ook snel achter komt…..

Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 11 oktober 2013
  • 09:55

Jurgen1977
Ik heb precies hetzelfde probleem. Exact zelfde toestel in juli van dit jaar gekocht (nu 2 maanden oud). Ook mijn toestel start spontaan opnieuw op en het komt ook voor dat als je hem weglegt en even later wil kijken, het toestel gewoon uitgeschakeld is. Je krijgt hem dan niet meer aan. Alleen nog maar door de batterij eruit te halen en er weer in te doen krijg je het toestel weer aan de praat.

Maar nu het leukste. Mijn vrouw heeft 1 dag later exact hetzelfde toestel gekocht bij dezelfde leverancier met exact hetzelfde abonnement. 3 keer raden: Toestel werkt perfect en geen enkel probleem.
Ik heb mijn toestel al 3 keer gereset, maar dit verhelpt het probleem niet. Na de laatste reset exact dezelfde instellingen en apps erop staan zoals die op het toestel van mijn vrouw staan en nog steeds valt het toestel uit. Situatie is nu dat er 2 identieke toestellen zijn met dezelfde besturingssystemen/apps en instellingen. 1 werkt perfect en de andere blijft maar uitvallen.

Ten einde raad toestel teruggestuurd. Maar voordat er een vervanging komt moet eerst het toestel 3 keer ter reparatie aangeboden worden. Ik hoop niet dat dit een langdurige geschiedenis gaat worden. Maar zoals ik het zie zit er iets structureel niet goed in het toestel. Nu maar hopen dat het bedrijf wat de reparatie uitvoert hier ook snel achter komt…..

Ook exact dezelfde firmware?

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

gillesvo

gillesvo

• Lid sinds 20 juli 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2013
  • 14:39

Ondertussen is het toestel terug uit garantie.. wat is er gebeurd?

- Scherm gekalibreerd
- Batterij vervangen
- Contacten schoongemaakt
- software opnieuw geinstalleerd..

Nog steeds dezelfde problemen.. ik weet het niet meer.. denk dat ik deze maar zal inruilen tegen de S3 mini..

Jurgen1977

Jurgen1977

• Lid sinds 10 oktober 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 november 2013
  • 12:25

Helpt niet. Bij mij is het complete mainboard vervangen. Toestel 3 weken weg geweest. Toen ik het terug kreeg had ik binnen 1 week weer dezelfde klachten. Maar meteen weer teruggestuurd en met klem verzocht om het ding om te ruilen voor iets anders. Er werd me al verteld dat er niet meer veel aan te repareren valt als het complete mainboard al vervangen is. In het toestel zit gewoon iets structureel niet goed.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.