Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

bassyb

bassyb

• Lid sinds 22 november 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 22 november 2013
  • 21:47

Ik heb zojuist de nieuwe update 4.2.2 geïnstalleerd en nu ben ik dus alles kwijt wat ooit in verborgen mappen stond in de gallery.

Normaal kon je met het linkse knopje een menu openen en stond daar ‘verborgen mappen’ die is er nu dus niet meer.

Kan iemand mij vertellen hoe ik daar weer terug kom?

Mvg

Robert

Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 23 november 2013
  • 07:33

bassyb
Ik heb zojuist de nieuwe update 4.2.2 geïnstalleerd en nu ben ik dus alles kwijt wat ooit in verborgen mappen stond in de gallery.

Normaal kon je met het linkse knopje een menu openen en stond daar ‘verborgen mappen’ die is er nu dus niet meer.

Kan iemand mij vertellen hoe ik daar weer terug kom?

Mvg

Robert

Kun je je de mappen ook niet via de verkenner op je pc benaderen?

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

bassyb

bassyb

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 23 november 2013
  • 12:51

Dat heb ik geprobeerd, ik zie wel de naam en de map zelf maar alle inhoud van de mappen is verdwenen, dit is normaal omdat ze verborgen zijn en normaal kon ik er via mijn mobiel in maar er is nu dus geen mogelijkheid meer om er in te komen.

Het moet toch niet kunnen dat na een update de functie ‘map verbergen’ ineens verdwenen is met de inhoud?

Mvg

robert

Maurice1970

Maurice1970

• Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 23 november 2013
  • 13:37

bassyb
Dat heb ik geprobeerd, ik zie wel de naam en de map zelf maar alle inhoud van de mappen is verdwenen, dit is normaal omdat ze verborgen zijn en normaal kon ik er via mijn mobiel in maar er is nu dus geen mogelijkheid meer om er in te komen.

Het moet toch niet kunnen dat na een update de functie ‘map verbergen’ ineens verdwenen is met de inhoud?

Mvg

robert

Je hebt wel in je verkenner aangegeven dat je verborgen mappen/bestanden wil zien?
Misschien kun je de zoekfunctie gebruiken in “Mijn bestanden” en zoeken op *.jpg? Misschien zie je ze dan…

Ik ken ook de hele functie “verborgen mappen” niet in de Gallery, leg eens uit hoe je daar komt dan.

Bewerkt (23 november 2013 13:38)

Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 23 november 2013
  • 16:55

eventueel kun je ook een file manager app installeren (zoals ES File Explorer). Hier kun je ook verborgen bestanden tonen of verbergen zonder tussenkomst van een PC.

bassyb

bassyb

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 24 november 2013
  • 13:57

@Maurice1970

Voor zo ver ik weet was het heel simpel.
Je gaat naar je gallery, selecteer daar een map(gewoon erop gaan staan zoals altijd) en dan krijg je opties, zoals verwijderen, verplaatsen en verbergen. als je op verbergen zou klikken dan gaat die map weg uit je gallery die staat er dan niet meer tussen.

Om hier weer terug te komen moet je weer naar je gallery toe gewoon het overzicht en dan klik je op de menu knop en dan krijg je diaweergave enzo maar ook verborgen mappen tonen, en dan kwam je in een aparte sectie in gallery en kon je alles weer zien wat je verborgen had. ik mis nu dus het hele deel van het verbergen omdat ik geen optie meer heb na die update, ik heb hem aan me pc gehangen maar zoals eerst geeft die aan dat alles leeg is het is ook niet mogelijk om er in te komen via de pc daarom was het ook verborgen en het zat standaard op die telefoon dus het zal niet de bedoeling zijn dat je er makkelijk bij komt.

@nanders
okee ik ga het proberen

mvg

robert

bassyb

bassyb

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 24 november 2013
  • 14:02

@nanders

Ik heb de app naar behoren geïnstalleerd op mijn toestel en hij geeft aan dat de mappen leeg zijn, er zijn mappen maar alle bijna 2000 foto's zijn verdwenen.

Maurice1970

Maurice1970

• Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 24 november 2013
  • 18:24

bassyb
@nanders

Ik heb de app naar behoren geïnstalleerd op mijn toestel en hij geeft aan dat de mappen leeg zijn, er zijn mappen maar alle bijna 2000 foto's zijn verdwenen.

Ik draai nu met de laatste update van 4.3 maar deze optie zit er dus niet meer bij. Dus als je ze niet meer kunt verbergen kun je ze ook niet meer tevoorschijn toveren. Wat ik me kan bedenken is dat met installeren van je nieuwe firmware er een factory reset heeft plaatsgevonden waardoor je foto's mee gewist zijn.

Wat je niet verteld is dat de eerst NIET-verborgen mappen nu wel nog bestaan? In dat geval zou mijn verhaal niet opgaan en het een erg lullige fout van Samsung zijn als je dus geen backup zou hebben…

Maar waar sla jij normaal je foto's op? Ik neem aan op je externe SD kaart als het om 2000 foto's gaat? Daar bestaat ook software voor om via je pc deleted items terug te halen.

Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

bassyb

bassyb

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 november 2013
  • 13:45

Al mijn mappen met foto's die niet verborgen waren zijn er nog gelukkig, was ik vergeten te vermelden.

Alles wat in die verborgen mappen stond is weg maar het rare is dat ik de mappen zelf wel kan vinden via mijn PC die mappen bestaan nog maar ze zijn allemaal leeg, en ik heb geen back up ervan ik ga er niet vanuit dat er ineens een update kwam die alles weg zou halen als ze verborgen zijn kan niemand ze verweiden dus een back up was niet nodig(dacht ik dus)

die verborgen foto's stonden inderdaad op me sd daar vind ik ook die lege mappen terug en zoals u al zegt heeft die firmware ze waarschijnlijk gewist.

welk programma is dat om verloren items terug te krijgen?

mvg

robert

Maurice1970

Maurice1970

• Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 26 november 2013
  • 15:57

bassyb
Al mijn mappen met foto's die niet verborgen waren zijn er nog gelukkig, was ik vergeten te vermelden.

Alles wat in die verborgen mappen stond is weg maar het rare is dat ik de mappen zelf wel kan vinden via mijn PC die mappen bestaan nog maar ze zijn allemaal leeg, en ik heb geen back up ervan ik ga er niet vanuit dat er ineens een update kwam die alles weg zou halen als ze verborgen zijn kan niemand ze verweiden dus een back up was niet nodig(dacht ik dus)

die verborgen foto's stonden inderdaad op me sd daar vind ik ook die lege mappen terug en zoals u al zegt heeft die firmware ze waarschijnlijk gewist.

welk programma is dat om verloren items terug te krijgen?

mvg

robert

Er bestaat iets als “Ontrack EasyRecovery pro”. Ken het zelf niet maar krijg ik wel van iedereen aangeraden in zo'n geval.

Succes!

** Update: net ff getest, werkt als een tierelier! Tip: ik zou het sd kaartje wel niet in je telefoon laten zitten en er eerst een complete kopie van trekken voordat je met dat programmaatje aan de slag gaat. En laat me even weten of het gelukt is!

Bewerkt (26 november 2013 16:33)

Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.