Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Portugees

Portugees

• Lid sinds 26 november 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 november 2013
  • 13:24

Hallo allemaal.
Ook ik heb een probleem>>>>> Op vakantie in India de Samsung Galaxy Duo GT-I 9082 gekocht. Was een stuk goedkoper dan in Holland.
Echter, die werd geleverd in de Engelse taal.
Bij **Language and input** staan een paar Engelse talen en 9 talen uit India vermeld. Geen enkele verdere Europese taal. Ik kan dus niet de taal veranderen naar Nederlands of Portugees, ** het land waar ik verblijf**.
In India heb ik gezien, dat de telefoon wel degelijk Nederlands en Portugees had als taalmogelijkheid. Het is dus mogelijk, maar wie weet hoe???????????
Graag hoor ik, hoe dit op te lossen is.
Gegroet uit Portugal, Fred.

Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 26 november 2013
  • 15:54

Portugees
Hallo allemaal.
Ook ik heb een probleem>>>>> Op vakantie in India de Samsung Galaxy Duo GT-I 9082 gekocht. Was een stuk goedkoper dan in Holland.
Echter, die werd geleverd in de Engelse taal.
Bij **Language and input** staan een paar Engelse talen en 9 talen uit India vermeld. Geen enkele verdere Europese taal. Ik kan dus niet de taal veranderen naar Nederlands of Portugees, ** het land waar ik verblijf**.
In India heb ik gezien, dat de telefoon wel degelijk Nederlands en Portugees had als taalmogelijkheid. Het is dus mogelijk, maar wie weet hoe???????????
Graag hoor ik, hoe dit op te lossen is.
Gegroet uit Portugal, Fred.

Heb je wel een echte, of misschien eentje met wazige firmware?

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

Portugees

Portugees

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 november 2013
  • 22:24

Bedankt voor je reactie Maurice.
Nee, het betreft een ECHTE, gekocht bij een **Autorication Pont** in India, een winkel dus onder toezicht van Samsung.
Daar heb ik gezien, dat de toestellen in de zaak, waar je mee kon oefenen, zowel de Ned. als de Port. taal hadden.
Intussen heb ik een mailtje gemaakt naar Samsung Nederland. Het antwoord was als volgt>>>> Het toestel is voor het continent van India gemaakt. De taal kan veranderd worden, maar…….dan moet ik het opsturen naar Nederland en zijn er kosten aan verbonden…….. **Hoeveel stond er niet bij**.
In beide gevallen, dus wat ik heb gezien in India en het antwoord van Samsung Ned. blijkt dus, dat het wel kan. Maar hoe???????
Mijn internet adres is frederico34@hotmail.com .
Graag hoor ik je reactie en nogmaals bedankt. Fred.

Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 27 november 2013
  • 10:51

Portugees
Bedankt voor je reactie Maurice.
Nee, het betreft een ECHTE, gekocht bij een **Autorication Pont** in India, een winkel dus onder toezicht van Samsung.
Daar heb ik gezien, dat de toestellen in de zaak, waar je mee kon oefenen, zowel de Ned. als de Port. taal hadden.
Intussen heb ik een mailtje gemaakt naar Samsung Nederland. Het antwoord was als volgt>>>> Het toestel is voor het continent van India gemaakt. De taal kan veranderd worden, maar…….dan moet ik het opsturen naar Nederland en zijn er kosten aan verbonden…….. **Hoeveel stond er niet bij**.
In beide gevallen, dus wat ik heb gezien in India en het antwoord van Samsung Ned. blijkt dus, dat het wel kan. Maar hoe???????
Mijn internet adres is frederico34@hotmail.com .
Graag hoor ik je reactie en nogmaals bedankt. Fred.

Wat samsung dan gaat doen is er firmware opzetten zodat de nederlandse taal beschikbaar is. Dat zou je ook zelf kunnen doen, de firmware is te downloaden op www.sammobile.com (wel eerst een account aanmaken). Je kunt zoeken op GTI-9082 en de geschikte firmware selecteren. Ik heb net even snel gekeken maar een nederlandse firmware is er niet, wel een portugeseen waarschijnlijk zit daar ook de nederlandse taal in.
Over hoe dat te installeren op je telefoon is er niet echt een categorie voor de GTI-9082 maar bij een ander type is er altijd wel een topic over hoe te flashen. Het principe is hetzelfde en ik neem dan ook maar even gemakshalve aan dat het op dezelfde manier gaat.
Maar daar zouden de “flash deskundigen” hier op het forum wel uitsluitsel kunnen geven.

Als je het niet aan durft om het zelf te doen kun je altijd nog naar een samsung steunpunt gaan om het te laten uitvoeren en ik kan me niet voorstellen dat dat zo heel veel gaat kosten. Misschien kun je hier achterhalen http://www.samsung.com/nl/support/location/supportServiceLocation.do
waar het dichtsbijzijnde steunpunt is en misschien er een telefoontje aan wagen.

Succes!

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

Portugees

Portugees

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 november 2013
  • 21:26

Maurice, bedankt.
Als enige een reactie!
Inderdaad, hier begin ik niet aan.
Ik ga zoeken in Portugal, of er iets van
Samsung in de buurt zit. Dan laat ik
het doen.
Nogmaals bedankt, Fred.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.