Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Ozephius

Ozephius

• Lid sinds 07 december 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 7 december 2013
  • 13:27

Hallo,
Al een tijdje in het bezit van een Galaxy s2 plus, simlockvrij gekocht bij de MediaMarkt.
Ik heb een sim-only abo. bij telfort. Telefoon en abo. bevalt prima.
Maar waar ik mij aan irriteer is bij zowel het aanzetten als het uitzetten van de telefoon krijg ik een scherm van T-Mobile, met het daarbij behorende melodietje.
Toestel maakt gewoon gebruik van het KPN/Telfort netwerk, dus niks met T-Mobile te maken.
Het is natuurlijk geen wereld probleem, maar is dit op een eenvoudige manier te verwijderen?

Groet, Frans

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 december 2013
  • 13:42

dat kan niet op een eenvoudige manier. Het kan wel op een minder eenvoudige manier, althans, voor de wat minder ervaren sleutelaar.

Om het te verwijderen dien je nieuwe firmware te installeren die niet meer gebonden is aan T-Mobile. Als je weet hoe dat moet is dat niet heel moeilijk.

Ozephius

Ozephius

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 december 2013
  • 15:27

Bedankt voor je reactie,
Ik was er al een beetje bang voor, heb ook iets gelezen over rooten o.i.d. maar ik ben bang dat dit te lastig is. (voor mij dan)
Vind het toch vreemd dat je een simlock vrije telefoon koopt waar toch T-Mobile ingebakken zit, ondanks mijn telfort abo.
Ik had er beter gelijk mee terug moeten gaan.
Groet, Frans

marrich77

marrich77

• Lid sinds 10 januari 2013
  • Berichten 342
  • Reputatie -10
  • 8 december 2013
  • 17:09

Als je er nog garantie op hebt zitten zou ik er toch gewoon mee terug gaan.
Het klopt niet.
Als je een simlockvrij apparaat koopt, hoort er geen van dit soort dingen op te zitten.
Het maakt hierbij niet uit of je een simonly-abo van Telfort, KPN, Ben of iets dergelijks hebt.

Samsung Galaxy S7
Marshmallow Android 7
Stock Rom
No Root

Ozephius

Ozephius

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 30 januari 2014
  • 19:05

Geluk bij een ongeluk, telefoon kreeg kuren, viel spontaan uit en was niet meer normaal op te starten.
Harde reset of batterij eruit en dan deed hij het weer een poosje goed, nog garantie dus terug naar de MediaMarkt.
Toestel is opgestuurd, na +/- 2 weken terug met een nieuwe frisse Android 4.2.2 (was een software probleem)
In ieder geval geen T-Mobile scherm/melodie meer. nu maar hopen dat de telefoon het goed blijft doen.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.