Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

marrich77

marrich77

• Lid sinds 10 januari 2013
  • Berichten 342
  • Reputatie -10
  • 4 juni 2015
  • 20:31

Sinds gisteren (maar ws sinds mijn overstap naar telfort mobiel vorige week) kan ik geen mail meer versturen via 3G. Via wifi thuis lukt het wel. (Toen ik nog bij Ben.nl zat had ik nergens geen last van. heb ook geen instellingen gewijzigd.)

(Wifi = dus thuis.
3G = uiteraard overal behalve thuis)

De SMTP.telfort.nl doet het alleen op mijn wifi. Wil ik op 3G mail verzenden, moet ik dit wijzigen naar smtp.telfortmail.nl

Na contact met Telfort kreeg ik het advies om de app mymail te gaan gebruiken. Hier lukt het wel mee.

Maar het probleem hierbij is, dat als ik de mail op mijn telefoon verwijder, deze dus meteen van de server af is. Ik krijg het niet binnen op mijn laptop.

(In sommige gevallen is dat best vervelend) Ik kan ik de app geen instelling vinden om een kopie van de mail op de server te laten staan.

Heb al een aantal andere apps geprobeert, maar steeds hetzelfde probleem.

Heeft iemand tips voor een oplossing, zodat ik toch gewoon de standaard app kan gebruiken? Of een goede app die wel werkt en een kopie achterlaat en waarbij ik kan verzenden.

Ik gebruik de stanaard mail app van samsung. Maar het is, zoals ik al getest heb met elke mail app in de store.

Bewerkt (4 juni 2015 20:32)

Samsung Galaxy S7
Marshmallow Android 7
Stock Rom
No Root

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 juni 2015
  • 11:22

ik ben hier ook al een poosje mee bezig geweest met telfort de enigste manier is inderdaad met de mymail app alleen bij het verwijderen van een mail is hij ook weg van de server zoals jij al aangaf dit is ook niet in te stellen in de instellingen van de mymail app, in het verleden als ik wat wilde versturen schakelde ik even over naar 3 of 4g maarja dat kost je weer mb's

je zou het kunnen proberen via de gmail app kijk daarvoor even hier.

Bewerkt (5 juni 2015 11:25) | text aangepast
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 juni 2015
  • 12:01

kun je niet de smtp server van gmail gebruiken (smtp.gmail.com) in je app die je normaal gebruikt, die heb je toch al ivm je google account. De ontvanger merkt hier niets van.

marrich77

marrich77

• Lid sinds 10 januari 2013
  • Berichten 342
  • Reputatie -10
  • 5 juni 2015
  • 13:27

Bedankt voor de reacties.

Ik ga eens proberen of ik eruit kom voor Gmail.

@ nanders, bedoel je waar ik in de standaard app normaal smtp.telfort.nl nu smtp.gmail.com invoeren??

Samsung Galaxy S7
Marshmallow Android 7
Stock Rom
No Root

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 5 juni 2015
  • 14:46

Als je de Gmail server hiervoor gaat gebruiken dan wordt afzender ook je Gmail account, en of je dat wilt…

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 juni 2015
  • 16:42

Als je de Gmail server hiervoor gaat gebruiken dan wordt afzender ook je Gmail account, en of je dat wilt…
dit is niet waar. als je vanuit je telfort mailbox mail verstuurt met de gmail smtp server zie je de telfort mail als afzender.

@ nanders, bedoel je waar ik in de standaard app normaal smtp.telfort.nl nu smtp.gmail.com invoeren??
dat klopt. volgens mij moet je dit wel activeren in gmail (op de PC). En voor je uitgaande post moet je dus een ander login gebruiken (je google login) dan voor je inkomende telfort mail. Enige nadeel is dat je mail via een amerikaanse server loopt, voor als je dat niet zou willen.

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 5 juni 2015
  • 19:25

dit is niet waar. als je vanuit je telfort mailbox mail verstuurt met de gmail smtp server zie je de telfort mail als afzender.

Dat had ik toch echt wel met kpn mail, als men mijn email ging beantwoorden dan kwam de boel binnen op mijn Gmail adres, erg onoverzichtelijk. Ik heb daarom naast de email app die ik thuis op wifi als standaard gebruik ook MyMail geïnstalleerd en die gebruik ik enkel om buitenshuis email te kunnen sturen. Zo blijft alles keurig en overzichtelijk op hetzelfde account binnenkomen.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.