Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Nee, geen last van.
De sim toolkit heeft verder ook niets met dat alles te maken.
Vroeger kon je via sms bepaalde diensten bij je provider opvragen zoals moppen en een weerberichtdienst.
Dat deed je toen via sms.
De sms toolkit is zoiets. Je kunt daarme bij je provider via sms bepaalde diensten opvragen of je erop abbonneren.
Maar wie doet dat tegenwoordig nog ?
De sim toolkit verbruikt echter wel internet data. Geen idee waarom die toolkit internetdata nodig heeft maar hij verbruikt best wel wat is gebleken. Maanden geleden, toen we er hier op het forum achter kwamen dat deze app nogal wat internet dataverkeer gebruikt, heb ik de app verwijderd (sowel op de galaxy S als op de Galaxy S 2) en hier nooit geen enkel probleem mee gehad.
Samsung Galaxy S8+
Klopt, hij was een vrij grote data gebruiker, terwijl ik de app notabene nooit gebruik. Heb hem toen van mijn 2.2 afgegooit door tijdelijk even te rooten.
Ondertussen heb ik 2.3.3 en is ie weer terug. Zal eens monitoren of ie in 2.3.3 nog steeds data gebruikt.
Kokkelvisser;183785
Hoe kan het dat wanneer ik de sim toolkit verwijder met titanium backup, mijn gsmsignaal wegvalt en het wifi (waar ik geconnected mee ben) EN 3G logo tegelijkertijd in mijn notificatie balk staan? Iemand anders hier ook “last” van?
En als je simtoolkit weghaald….je die twee ikoontjes ziet…dan even je wifi stopt zodat het ikoontje weg is en daarna wifi weer start ?
Samsung Galaxy S8+
AVS;183824
En als je simtoolkit weghaald….je die twee ikoontjes ziet…dan even je wifi stopt zodat het ikoontje weg is en daarna wifi weer start ?
Kun je nagaan wat die sim toolkit allemaal met je dataverbinding doet terwijl je er niks aan hebt. Kost je internet en kost je stroom
Samsung Galaxy S8+
mark;183833Zijn methode werkt idd ook heb het vandaag geprobeerd
Kijk, soms zijn dingen eenvoudiger dan je denkt. Dank AVS. Ik heb even een reboot gedaan (wrs had jouw methode ook gewerkt) en nu staat er enkel het wifi icoontje. Dank!
ik heb sinds een paar dagen ook een SII (had eerst een apollo). waar vind ik die SIM toolkit? staat die er altijd op?
Die staat er idd standaard op om die te verwijderen moet je telefoon wel geroot zijn
Hoe kan het dat wanneer ik de sim toolkit verwijder met titanium backup, mijn gsmsignaal wegvalt en het wifi (waar ik geconnected mee ben) EN 3G logo tegelijkertijd in mijn notificatie balk staan? Iemand anders hier ook “last” van?