Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Niet dat ik weet
Android liefhebber sinds de Samsung Galaxy S 1.
Samsung Galaxy S 1, 2, 3 & 4 in bezig gehad.
Nu trotse eigenaar van een LG Nexus 5.
daar heb je apps voor heb ik gezien
Volgens mij had je hier vast wel een topic over kunnen vinden, met een beetje zoeken, maar vooruit:
Maak een map op je sd kaart (intern of extern) en noem die map Media. In die map maak je weer een map en die noem je Audio. In de map Audio maak je drie mappen, met de namen “alarms”, “notifications” en “ringtones” (alleen kleine letters gebruiken). In die mappen kun je je mp3’s zetten, die geschikt zijn als alarm, notification/meldingstoon of ringtone.
In berichten kun je dan de betreffende mp3 kiezen bij de instellingen.
De apps die Mounty bedoelt zijn voor het downloaden van ringtones, zoals Zedge bijvoorbeeld.
Edge is een hele leuke app voor veel wallpapers, ringtones, en notification sounds. Te vinden in de market.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Aclypse;187403
Edge is een hele leuke app voor veel wallpapers, ringtones, en notification sounds. Te vinden in de market.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Nog even ter aanvulling: de ringtone voor sms-berichten stel je in de sms-app zelf in, dus de sms-app starten en dan via de menuknop naar instellingen en daar dan je beltoon kiezen.
Bedankt voor de uitleg. Het is allemaal prima gelukt en werkt perfect!!
Alleen van sommige namen van mijn ringtonen zijn veranderd in lange cijfer reeksen maar werken toch prima.
Hallo!
Ik weet dat dit al een oud topic is, maar toch kan ik t niet voor elkaar krijgen.
Ik heb, zoals hierboven aangegeven, de mapjes op mn interne harddisk aangemaakt.
De structuur ziet er als volgt uit:
/sdcard/external_sd/Media/Audio/alarms
/sdcard/external_sd/Media/Audio/notifications
/sdcard/external_sd/Media/Audio/ringtones
Ik heb een ´eigen´ mp3 in het mapje alarms, notifications en ringtones gezet.
Maar nergens kan ik deze mp3 als ringtone of als notification instellen. Ik zie m dus niet terug als ik via de hierboven beschreven manier een berichtentoon wil instellen.
Wat doe ik verkeerd?
Alvast dank voor de reactie!
O ja…ik gebruik een Samsung Note.
Als je het zo doet komt het goed
Weet iemand of het mogelijk is om eigen ringtonen te gebruiken voor SMS berichten?