Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Cynthia82

Cynthia82

• Lid sinds 24 juni 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 17:11

Hallo,

Het viel me van de week op dat de batterij van mijn SGS2 ‘s nachts heel snel leeg liep.
Toen ik keek bij ’batterijverbruik' zag ik een hoog percentage verbruik staan bij ‘Mobiel standby’.
Als ik klik op ‘Mobiel standby’ staat er ‘Batterij gebruikt door mobiele radio’.
Bijzonder, want voor zover ik weet, heb ik de radio nog niet gebruikt. Maar goed, kan per ongeluk gebeurd zijn. (Bij taakbeheer stond de radio overigens ook niet aangegeven).
Voor de zekerheid heb ik mijn telefoon uit en weer aangezet. Dat hielp, want het percentage bij ‘Mobiel standby’ werd minder.
Vandaag stond er echter weer een percentage van 10%, terwijl ik nu écht zeker weet dat de radio niet is aan geweest.
Bij de instellingen van de radio zag ik dat er een vinkje stond achter ‘Afspelen op achtergrond (FM-radio speelt op achtergrond na het sluiten van de toepassing)’. Dit vinkje heb ik dus ook weggehaald (mijn headset zit zelfs nog in de verpakking).

Batterij weer helemaal opgeladen, percentage bij ‘Mobiel standby’ wordt minder, maar is nog steeds 6%.

Moet ik nog iets anders doen, zodat ‘Mobiel standby’ helemaal geen batterij meer vreet?

Alvast bedankt!

Bewerkt (8 juli 2011 17:11)
Lennart

Lennart

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 18:03

Hey,

Je haalt wat dingen door elkaar, door de gebrekkige vertaling van engels naar NL wordt het “radio” genoemd. Dit is de vertaling van “Cell”

Oftewel “battery used by cell radio” het uitzenden van het radiosignaal door je toestel zelf, je verbinding. Als je hem in de vliegtuigmodus zet, heb je het niet meer.

Bewerkt (8 juli 2011 18:03)
Cynthia82

Cynthia82

• Lid sinds 24 juni 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 18:11

O, ahaaa!! Thanks
Maar in de vliegtuigmodus kan ik niet bellen
Dus het is heel normaal dat dit deel soms veel batterij verbruikt?
Blijft dan voor mij wel vaag waarom mijn telefoon in die ene nacht zo snel leeg is gelopen terwijl ik sliep.
Heb jij enig idee?

Bewerkt (8 juli 2011 18:11)
Lennart

Lennart

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 20:16

in de vliegtuigmodus kun je niet bellen nee, dan zet hij de radio uit ;-) Scheelt je wel wat accutijd hè

Als je op google zoekt naar “cell standby android” zie je meer verhalen. Voor zover ik weet wordt er meer stroom verbruikt wanneer het signaal slechter is, het toestel moet “harder” zenden. Zoiets lees ik wel vaker. Volgens mij is 10% ook niet heel vreemd. Als je er de hele dag op speelt wordt het percentage zelf minder ;-) Bij mij staat ie op 8%.

Tja soms is de telefoon erg snel leeg, de andere cyclus niet…. misschien bleef er een proces hangen oid. Achteraf lastig uit te zoeken…

Bewerkt (8 juli 2011 20:16)
Cynthia82

Cynthia82

• Lid sinds 24 juni 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 22:14

Hij lag gewoon knus naast me in bed
Normaal heb ik daar prima bereik. Hij staat nu op 9%, dus dat is prima.
Die nacht had ik hem rond half 2 uit de lader gehaald en toen mijn wekker ging om half 6, had ik nog maar 43% batterij.
Het percentage ‘Mobiel standby’ was toen ook rond de 40%.

Thanks voor de uitleg, nu snap ik weer ietsje meer van mijn foon

Bewerkt (8 juli 2011 22:14)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 22:27

Heb je snachts wifi aan cynthia ?
Zonee dan is het wel te verklaren dat je zoveel radio verbruik hebt…
..dan heb je een app aktief die nogal veel van de dataverbinding (3g) gebruikt maakt.
3g kost meer stroom dan wifi, dus als je thuis een draadloos netwerk hebt, zet wifi aan, scheelt wel een boel hoor.

Bewerkt (8 juli 2011 22:27)

Samsung Galaxy S8+

Cynthia82

Cynthia82

• Lid sinds 24 juni 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 23:15

Nee, ik heb geen wifi aan. Moet ik dan alleen mijn wifi thuis aan hebben en als ik wegga, uit? Of maakt dat niet uit?
Ik doe wel bijna altijd nadat ik mijn telefoon gebruikt heb, alle apps afsluiten via taakbeheer, zeker voordat ik ga slapen.
In taakbeheer staat dan niets meer.
Kan het dan nog steeds zo zijn dat er een app actief is en dus veel stroom verbruikt?

edit; bovenin mijn scherm zie ik wel 3G staan, wat soms verandert in H+(?) en dan lichten de pijltjes onder het 3G-tekentje om en om op.

Bewerkt (8 juli 2011 23:15)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2011
  • 10:02

Het afsluiten van alles via taakbeheer savonds heeft niet zoveel nut. Veel apps worden alweer gestart nog voordatnje het taakbeheer venster alweer gesloten hebt.
Je kunt wifi gewoon aan laten hoor. Als je in de buurt van een accespoint bent zal hij automarisch daarop gaan en ben je niet in de buurt wordt 3g toch al automatisch gestart.
Via wifi kost iets minder stroom en je hebt nog sneller internet ook.

Er staan hier op aw een heleboel topics omtrend batterijverbruik. Daarin worden ook hele goede apps genoemd om te kunnen vaststellen welke apps/processen op jouw toestel veel data gebruiken of die veel stroom verbruiken. Lees even wat van die topics dan krijg je wel een indruk watbje allemaal kunt controleren en doen om je stroomverbruik drastisch te verminderen.

Bewerkt (9 juli 2011 10:02)

Samsung Galaxy S8+

Bugsxyz

Bugsxyz

• Lid sinds 13 juli 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2011
  • 20:57

Bij mij verbruikt ‘mobiel standby’ 53% van de batterij!!
en dan heb ik ook nog niet of nauwelijks bereik.
Waarschijnlijk veroorzaakt het een (slecht bereik) het ander (53% batterij) maar het is wel extreem veel.

Iemand een tip?

Gr.
PS.

Bewerkt (13 juli 2011 20:57)
keestramper

keestramper

• Lid sinds 04 juli 2012
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2014
  • 18:49

Bij mij gebruikt de mobile radio ook 33% van de totale batterij, meer dan het scherm en dat vind ik onacceptabel

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.