Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

r2go

r2go

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2011
  • 01:37

Een ding snap ik nog niet helemaal. Misschien dat ik alles niet helemaal goed gelezen heb of eerder niet goed begrijp.
MOET mijn SGSII nou EERST GEROOT zijn voor ik een custom rom kan flashen?
Als ik bij de features van lite'ning kijk bijvoorbeeld zie ik root+busybox en cf-root kernel staan.
Mocht ik dus lite'ning flashen met odin is de root dan al een feit??
Of is het zo dat ik echt eerst moet rooten volgens de Rooten SGSII van jou AVS en daarna met odin de lite'ning rom?

Bewerkt (21 juli 2011 01:37)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2011
  • 07:27

Het hangt ervan af wat je wilt r2go.

Als je alleen root wilt en verder niks dan root je via die howto van mij. Dan ben je verder nog helemaal origineel en heb je alleen root.

Als je een rom flashed, zoals die van Litening, dan zit daar de root al bij ingebakken. Dus zo'n rom kun je direkt over een niet-geroot toestel flashen waarna je direkt geroot bent.

Waarvoor ik mensen wel eerst aanraad om de cf-root kernel te flashen en dan pas eventueel een custom rom (waarbij je dus je eerder geflashte kernel meteen weer vervangt voor waarschijnlijk dezelfde kernel die je eerder geflashed had)…is omdat je vanuit de kernel een complete backup kunt maken van je rom.
Deze backup staat op je sdcard en welke andere rom je daarna ook flashed, je kunt altijd weer terug naar de originele rom die op je toestel stond.

Flash je nou direkt LiteningRom zonder eerst die backup te maken dan heb je dus niet je originele rom meer. Je kunt deze wel downloaden vanaf verschillende plaatsen (samfirmware.com bijvoorbeeld) maar het terugflashen ervan is meer werk dan een rom-backup vanuit de kernel terugflashen.

Bewerkt (21 juli 2011 07:27)

Samsung Galaxy S8+

r2go

r2go

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2011
  • 18:06

Ahaaaaaa
Dat is duidelijk….alleen…… hehe
Rooten zoals je beschreven hebt en DAARNA gelijk een backup maken.
Als ik dan de backup gemaakt heb dan heb ik niet mijn stock kernel maar de geroote toch :S
Of zie ik dat verkeerd?

Bewerkt (21 juli 2011 18:06)
Remi

Remi

• Lid sinds 15 mei 2010
  • Berichten 149
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2011
  • 18:31

Kan je ook rooten, zonder kernels/roms toe te passen? Vervalt dan alsnog je garantie?

Bewerkt (21 juli 2011 18:31)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren