Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

marcfields

marcfields

• Lid sinds 15 september 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 22 september 2011
  • 16:19

Hoi allemaal,

Ik wil mijn SGS2 unrooten terug naar stock alleen weet niet precies hoe en wat. Heb mijn SGS2 sinds juni en ik had gewoon Android 2.3.3 erop staan.
Onlangs heb ik hem geroot naar Lite'ning ROm alleen heb hardware problemen en wil hem opsturen naar de verzekering.
Ik heb me redelijk ingelezen en heb begrepen dat ik terug moet flashen gewoon via Odin naar de stock kernel, die bij mijn toestel past.
Echter weet ik niet welke kernel dat precies is, zou iemand mij kunnen helpen daarmee?
Ik ben via de bel funtie (*#1234#) achter de volgende gegevens gekomen:

PDA: I9100XXKH3
PHONE: I9100XXKH3
CSC: I9100OXAKH3
Build infor: Fri Aug 12 11:20:51 KST2011

Betekent dit, dat KH3 de stock kernel was die ik nu terug moet flashen?
Want mijn huidige systeem zegt dit: (via instellingen - over het toestel)

Android 2.3.4
Baseband-versie: I9100XXKH3
Kernelversie: 2.6.35.11-ninphetamine-2.0.5+ninpo@titan #20
Buildnummer: Lite'ning Rom v6.1 XXKH3

Zoals je ziet heb ik nu dus Lite'ning op mijn telefoon, maar is dit dus dezelfde kernel (KH3) als dat ik orgineel had?

Oke als ik dus de juiste stock kernel weet en heb gedownload, dan kan ik beginnen met terug flashen.
Hieronder heb ik een stappenplan gemaakt, en ik wil jullie vragen of dit de goede stappen en in de goede volgerde is:

1) Superuser app verwijderen
2) Stock kernel downloaden, (dit kan via deze thread waar de juiste stock kernels worden weergeven )
3) Toestel opstarten in download mode (Volume down + home button + power button)
4) Koppel toestel via USB aan op de PC
5) Odin opstarten en wachten totdat het progamma toestel herkent ('Added').
6) Het .tar bestand (kernel bestand) laden in PDA en alleen de vakjes ‘Auto Reboot’ en ‘F. reset Time’ aanvinken.
7) Op Start drukken.

Is mijn toestel dan weer in zijn orginele staat, of moet ik nu ook nog een ROM of iets anders erop flashen? Moet ik daarnaast nog een fabrieksreset uitvoeren? Ben ik dan van de gele driehoek af?
Als ik de root-counter terug zet met een JIG, kan ik hem dan dus opsturen naar een service centra zonder dat ze erachter komen, en dus volledig verzekert krijg?

Sorry voor de hele hoop vragen, maar ik ben hier echt niet zo goed in
Er zit zo ontzettend veel kennis op dit forum, hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt!!!

Marc

Bewerkt (22 september 2011 16:19)
mijnlockje

mijnlockje

• Lid sinds 07 september 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 22 september 2011
  • 16:51

Misschien heb je aan deze link wat Updated: 10/09/11 - S2 Root v1.3.1 - One Click Root and UnRoot! - xda-developers is rooten en unrooten makkelijke app denk ik voor je.

en anders even hier goed lezen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

vriendelijke groet herman

Bewerkt (22 september 2011 16:51)
murinho

murinho

• Lid sinds 12 september 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 22 september 2011
  • 20:34

hier dit is de laatste firmware update voor kies nederland kies herkent deze firmware
XWKF3

Firmware info
PDA:XWKF3
PHONE: XXKE7

Build date: 09/06/2011
Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

XWKF3 Stock Kernel: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
Password: intratech@XDA

Bewerkt (22 september 2011 20:34)
marcfields

marcfields

• Lid sinds 15 september 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 23 september 2011
  • 08:56

mijnlockje;219828
Misschien heb je aan deze link wat Updated: 10/09/11 - S2 Root v1.3.1 - One Click Root and UnRoot! - xda-developers is rooten en unrooten makkelijke app denk ik voor je.

en anders even hier goed lezen Official i9100 Firmwares KG1/2/3/5/6/7, KH1/2/3/4, KI1/2/4 Download - xda-developers

vriendelijke groet herman

Die applicatie is ontzettend onduidelijk en werkt volgens mij ook niet goed.
Heb daarnaast dat topic doorgelezen en dat vind ik toch ook vrij onduidelijk… hoe weet ik nu wat mijn stock kernel was, en welke moet ik dus terug flashen? Volgens dat topic moet ik ook iets met SuperOneClick doen en ze spreken ook over insecure kernels..

Ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer, kan iemand mij vertellen of de stappen die ik had geformuleerd juist waren en hoe ik aan de juiste kernel kom die ik terug moet flashen om het toestel te unrooten?!

Tnx

Bewerkt (23 september 2011 08:56)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.