Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
wat is rooten:
administrator rechten aan je telefoon toevoegen waardoor je apps kan draaien die deze toegang eisen (zoals titanium backup)
wat is flashen:
een custom ROM op je telefoon zetten noem je flashen
wat is het nut / voordeel:
sneller, soepeler, en je kan je telefoon nog meer ‘'eigen’' maken (thema's enz)
(de onderstreepte woorden kun je aanklikken voor verdere uitleg)
stitch;241953
ik ga binnenkort een samsung S2 aanschaffen.
Nu lees ik op dit forum diverse discussie over rooten en flashen en vraag ik me het volgende af..
Wat is rooten en wat is flashen?
Wat is het nut?
Is de standaard samsung software niet goed?
Wat is het voordeel voor een huis-tuin en keuken gebruiker voor bellen en mobiel internetten.
Vervalt de garantie na een root of flash actie?
Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..
en dan is er natuurlijk ook nog de USB-Jig waarmee je de ingebouwde counter van samsung weer op nul kunt zetten zodat ze er bij samsung niet zo snel achter zijn dat je sgs2 is geroot.(dit ivm de garantie) ;-)
We hebben een wiki waarin veel begrippen worden uitgelgd AndroidWorld Wiki Hoofdmenu - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld
ik ga binnenkort een samsung S2 aanschaffen.
Nu lees ik op dit forum diverse discussie over rooten en flashen en vraag ik me het volgende af..
Wat is rooten en wat is flashen?
Wat is het nut?
Is de standaard samsung software niet goed?
Wat is het voordeel voor een huis-tuin en keuken gebruiker voor bellen en mobiel internetten.
Vervalt de garantie na een root of flash actie?