Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

wolfje

wolfje

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 14 december 2011
  • 11:45

Beste mensen,

na veel het vorum te hebben gelezen nu een vraag: ik heb mijn toestel net via Kies geupdate naar android versie 2.3.6 en wil m nu rooten om van de stock apps af te komen. Ik zit nu op XWKK2, is er al een root kernel beschikbaar voor deze versie?

Alvast bedank!

Groetjes, Wolf

baseband I9100XXKI2
kernel I9100XWKK2

Bewerkt (24 april 2013 13:52)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 14 december 2011
  • 11:58

Voor een stock kernel:
XWKK2 Stock Kernel: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
Password: intratech@XDA

De kk2 custom kernel:
xda-developers - View Single Post - KE*,KF*,KG*,KH*,KI*, KJ1/2/3, KK2/5, KL1 - su+bb+CWM4/5

Samsung Galaxy S8+

SpartacusNLD

SpartacusNLD

• Lid sinds 22 augustus 2010
  • Berichten 1049
  • Reputatie 10
  • 14 december 2011
  • 12:48

wolfje;247930
Beste mensen,

na veel het vorum te hebben gelezen nu een vraag: ik heb mijn toestel net via Kies geupdate naar android versie 2.3.6 en wil m nu rooten om van de stock apps af te komen. Ik zit nu op XWKK2, is er al een root kernel beschikbaar voor deze versie?

Alvast bedank!

Groetjes, Wolf

baseband I9100XXKI2
kernel I9100XWKK2

of gewoon een hele custom ROM.. meteen geroot + van de stock apps af + veel meer voordelen zoals verbeterde prestaties en batterijduur

lees dit ff goed door!
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/25265-rom-kernel-androidmeda-hyperdroid-4-0-update-09-12-2011-a.html

e
n kijk ff naar je typo

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 14 december 2011
  • 16:07

AVS;247935
Voor een stock kernel:
XWKK2 Stock Kernel: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
Password: intratech@XDA

De kk2 custom kernel:
xda-developers - View Single Post - KE*,KF*,KG*,KH*,KI*, KJ1/2/3, KK2/5, KL1 - su+bb+CWM4/5

thanx! ga het vanavond proberen, of toch maar gelijk een custom rom erop zetten…

SpartacusNLD

SpartacusNLD

• Lid sinds 22 augustus 2010
  • Berichten 1049
  • Reputatie 10
  • 14 december 2011
  • 16:37

wolfje;248000
thanx! ga het vanavond proberen, of toch maar gelijk een custom rom erop zetten…

als je toch wil rooten zie ik niet waarom je geen custom ROM zou gaan proberen..

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 14 december 2011
  • 16:56

SpartacusNLD;248009
als je toch wil rooten zie ik niet waarom je geen custom ROM zou gaan proberen..

ja geen idee eigenlijk, ben een beetje huiverig om er een custom rom op te zetten geloof ik omdat ik m nog maar net nieuw heb, en al het gedoe met apps opnieuw erop zetten, kost zoveel tijd.

Ik was eigenlijk heel blij met deze telefoon, onder 2.3.4 werkte ie prima en de accu ging ook lang mee. Paar dagen geleden update gedaan naar 2.3.5 via OTA en toe begon de ellende, haperen, batterij achteruit, spontane herstarts. Gisteren dan de update naar 2.3.6 gedaan en alle apps (voor de 2e keer) opnieuw geïnstalleerd maar vanochtend toch weer een spontane reboot gehad, niet fijn. En dat ondanks dat ik een paar keer een factory reset had gedaan na de update en zelfs nog wat data lijken handmatig heb verwijderd. Die waren overgebleven in het mapje android/data op de SD opslag, ondanks vinkje bij ‘wis usb opslag’ te zetten, vreemd…

Dus ik dacht, eerst maar eens een root kernel om fatsoenlijk backups te kunnen maken van het huidige rom en alle apps via titanium backup. Die had ik ook draaien op mijn vorige toestel, de SGS. Dat vond ik trouwens echt een ramp met de standaard rom van Samsung, had daar uiteindelijk Darky's Rom op draaien en dat was o.k.

Maar de HyperDroid ziet er strak uit moet ik zeggen. Wat zijn jou ervaringen hiermee? En wat zijn de verschillen met de standaard Rom?

Groetjes, Wolf

AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 14 december 2011
  • 17:28

Anders begin je gewoon eerst met de kernel.
Snel makkelijk en je krijgt dan al een beetje een gevoel bij het flashen.
Als je later toch Androidmeda erop wilt zetten dan is het al heel mooi dat je een custom kernel erop hebt staan want dat maakt het flashen van de rom heel erg makkelijk.
Helaas met Androidmeda 4.0 wordt weer alles van je toestel gewist. Toevallig bij deze versie want voorgaande versies wisten niets van je toestel. Maar omdat 4.0 nogal drastisch veranderd is hebben ze het zo gemaakt dat je toestel wel gewist wordt.

Maargoed…ik zou zeggen begin eerst eens met de kernel…daarmee behoud je je originele rom, je verwijderd er helemaal niets mee op je toestel en je kunt daarna een complete backup maken van je originele rom voor als je ooit weer terug wilt naar de stock 2.3.6 versie.

Samsung Galaxy S8+

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 14 december 2011
  • 17:45

AVS;248028
Anders begin je gewoon eerst met de kernel.
Snel makkelijk en je krijgt dan al een beetje een gevoel bij het flashen.
Als je later toch Androidmeda erop wilt zetten dan is het al heel mooi dat je een custom kernel erop hebt staan want dat maakt het flashen van de rom heel erg makkelijk.
Helaas met Androidmeda 4.0 wordt weer alles van je toestel gewist. Toevallig bij deze versie want voorgaande versies wisten niets van je toestel. Maar omdat 4.0 nogal drastisch veranderd is hebben ze het zo gemaakt dat je toestel wel gewist wordt.

Maargoed…ik zou zeggen begin eerst eens met de kernel…daarmee behoud je je originele rom, je verwijderd er helemaal niets mee op je toestel en je kunt daarna een complete backup maken van je originele rom voor als je ooit weer terug wilt naar de stock 2.3.6 versie.

Hoi AVS,

dank voor je reactie, zo dacht ik er eigenlijk ook over. Ik heb trouwens al wel wat ervaring met flashen ivm al het gedoe rond mijn vorige toestel, de eerste SGS, maar heb er eigenlijk even genoeg van. Ik heb de SGS2 juist aangeschaft om van al het geflash met custom roms af te zijn maar goed. En ik heb het gevoel dat mijn telefoon het nu na de hele update procedure prima doet, ook de accu gaat weer langer mee. En de eerste maand beviel de SGS2 heel erg goed. Had ik de update maar niet gedaan, dan was er nu niets aan de hand geweest…

Oops, nu ik dit aan het tikken ben is de SGS2 even vrolijk een herstart aan het doen hahanou, toch maar een custom rom dan

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 14 december 2011
  • 18:03

…of toch maar gewoon terug naar versie 2.3.4? Zo had ik m gekregen en toen werke alles nog zonder problemen. Alleen vraag ik me af of dat nu ook nog zo is na al het update gedoe… en welke versie moet ik dan pakken? Had destijds niet bijgehouden welke versie het precies was behalve dat het 2.3.4 was… hé, gedoe

AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 14 december 2011
  • 18:06

Dat spontaan rebooten ken ik trouwens niet. Bij geen enkele versie ooit meegemaakt.
Maargoed, het is jouw toestel…jij moet doen wat je het beste lijkt. We kunnen je alleen maar helpen met de keuze die je maakt.

Samsung Galaxy S8+

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.