Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

wolfje

wolfje

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 14 december 2011
  • 18:17

AVS;248036
Dat spontaan rebooten ken ik trouwens niet. Bij geen enkele versie ooit meegemaakt.
Maargoed, het is jouw toestel…jij moet doen wat je het beste lijkt. We kunnen je alleen maar helpen met de keuze die je maakt.

Heb ik hiervoor (met 2.3.4) ook niet gehad maar sinds de (officiële Samsung) updates dus ineens wel, zowel bij 2.3.5 als bij 2.3.6…

Ik wil gewoon een telefoon die het doet en waar ik niet avonden mee bezig ben om m werkend te krijgen, is toch van de zotte…

ben wel heel erg blij met jullie feedback

Bewerkt (24 april 2013 13:52)
wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 15 december 2011
  • 14:49

AVS;248028
Anders begin je gewoon eerst met de kernel.
…ik zou zeggen begin eerst eens met de kernel…daarmee behoud je je originele rom, je verwijderd er helemaal niets mee op je toestel en je kunt daarna een complete backup maken van je originele rom voor als je ooit weer terug wilt naar de stock 2.3.6 versie.

Hoi AVS,

mijn toestel lijkt een beetje tot rust te zijn gekomen, alles draait weer prima en de batterij schijnt zich ook te hebben hervat. Wel heb ik gisteren nog een keer de interne USB opslag en de SD kaart opnieuw geformatteerd dmv het toestel zelf, had ergens gelezen dat dat uit kan maken wat betreft de spontane reboots en het lijkt tot nu toe te werken

Ik vroeg mij allen af of een root kernel nog gevolgen kan hebben voor het werken van de SGS2 of dat het voor het systeem totaal geen verschil maakt, hij draait nu blijkbaar goed en dat wil ik natuurlijk graag zo houden

Alvast bedankt weer!

Hartelijke groet, Wolf

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 15 december 2011
  • 16:48

…en hoe zit het eigenlijk met het kunnen updaten via OTA of Kies als je een root kernel hebt?

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 15 december 2011
  • 17:48

wolfje;248276
Hoi AVS,

mijn toestel lijkt een beetje tot rust te zijn gekomen, alles draait weer prima en de batterij schijnt zich ook te hebben hervat. Wel heb ik gisteren nog een keer de interne USB opslag en de SD kaart opnieuw geformatteerd dmv het toestel zelf, had ergens gelezen dat dat uit kan maken wat betreft de spontane reboots en het lijkt tot nu toe te werken

Ik vroeg mij allen af of een root kernel nog gevolgen kan hebben voor het werken van de SGS2 of dat het voor het systeem totaal geen verschil maakt, hij draait nu blijkbaar goed en dat wil ik natuurlijk graag zo houden

Alvast bedankt weer!

Hartelijke groet, Wolf

wolfje;248306
…en hoe zit het eigenlijk met het kunnen updaten via OTA of Kies als je een root kernel hebt?

Voor wat betreft het updaten via Kies of OTA maakt een andere kernel niet uit.
Wel maakt een andere kernel verschil in de werking van je toestel…daarom gebruiken we ook vaak een andere kernel dan de stock kernel. Juist omdat andere kernels veel meer gefinetuned zijn dan de stock.

Als je toestel nu weer prima werkt…kijk het dan gewoon even aan. Het gaat erom dat je een toestel hebt dat het goed doet en waar je plezier van hebt. Kernels wisselen kan altijd nog

Bewerkt (24 april 2013 13:53)

Samsung Galaxy S8+

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 15 december 2011
  • 17:55

AVS;248322

Is dit nieuw? mijn ervaring is, of dacht ik, dat je een stock kernel moet hebben om weer te kunnen updaten met Kies

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 15 december 2011
  • 18:36

AVS;248322
Wel maakt een andere kernel verschil in de werking van je toestel…daarom gebruiken we ook vaak een andere kernel dan de stock kernel. Juist omdat andere kernels veel meer gefinetuned zijn dan de stock.

Als je toestel nu weer prima werkt…kijk het dan gewoon even aan. Het gaat erom dat je een toestel hebt dat het goed doet en waar je plezier van hebt. Kernels wisselen kan altijd nog

oké, ik snap t, USB en SD opslag wissen had helaas geen effect op de spontane reboots, vanmiddag weer eentje gehadwat mij ook opvalt is dat na zo'n spontane reboot het batterij niveau ineens met zo'n 5 tot tien percent is gedaald, je ziet een flinke daling in de curve bij batterijverbruik (zie plaatje)

Ik kijk het nog ff aan, dank weer voor je antwoord!

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 15 december 2011
  • 20:20

nanders;248326
Is dit nieuw? mijn ervaring is, of dacht ik, dat je een stock kernel moet hebben om weer te kunnen updaten met Kies

Het kan zijn dat latere versies van Kies wel naar de kernelversie kijkt. Ik heb kies toch al dik een jaar niet meer gebruikt. Toen keek kies niet naar een kernelversie alleen PDA, baseband en csc.
Dus in dit geval kan mijn gegeven info hierover verouderd zijn en onjuist zijn.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Samsung Galaxy S8+

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 19 december 2011
  • 00:59

inmiddels al weer een aantal dagen zonder spontane reboots, toestel lijkt zich te hebben hervat, nu maar hopen dat t zo blijft. Gisteren root kernel geïnstalleerd, en zowel nand backup gemaakt als ook een backup met TB, tevens overbodige stock apps bevroren met TB, scheelt volgens mij best wat in de batterij verbruik, nu dus weer helemaal happy met mijn SGS2 op android 2.3.6

Dank voor al jullie hulp en tips!

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.