Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

joentjebe

joentjebe

• Lid sinds 13 januari 2010
  • Berichten 135
  • Reputatie 0
  • 19 december 2011
  • 18:32

De galaxy s2 van mijn moeder heeft een zeer vervelend probleem: de terug en menu knoppen werken soms niet.

Toestel:
Galaxy s2, officiële Samsung software (2.3.5), nooit geroot geweest.
Gekocht bij Vodafone, garantie nog aanwezig.

Probleem:
Het toestel werkt eerst wel normaal, tot op een gegeven moment de de ledjes achter de softkeys uitgaan en de knoppen niet meer werken.
Op dit moment wordt de telefoon ook enorm langzaam en lijkt het scherm aanrakingen te registreren die er niet zijn. (voorbeeld: je klikt een icoontje op het hoofdscherm aan, gaat automatisch naar het plaatsen van een widget, wat normaal gaat via een long-press) Op een gegeven moment gaan de knopjes weer werken en wordt het toestel weer snel. Ook werkt het touchscreen dan weer normaal.

Al geprobeerd:
- Rebooten: werkt niet, zelfs na volledig opnieuw opstarten (accu eruit gehaald) werken de knoppen niet.
- Updaten: officiële android 2.3.5 geinstalleerd via kies (draadloos). Probleem bestond zowel voor als na de update.
- Factory reset: leek eerst te werken, na een dag duikt het probleem toch weer op.

Ik ben dit probleem nog niet eerder tegen gekomen, maar ben benieuwd of er iemand is die weet wat er aan de hand is met deze telefoon. Ik ben bang dat dit een hardware probleem is, maar hoop dat er een reddende engel is die weet hoe ik dit kan oplossen zonder vodafone/ samsung in te schakelen.

Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 13:54)
joentjebe

joentjebe

• Berichten 135
  • Reputatie 0
  • 22 december 2011
  • 18:26

Update: phonehouse heeft toestel nog een software update gegeven. Kan me niet voorstellen dat dit het probleem verhelpt, maar goed ik ben wel benieuwd.

Bewerkt (24 april 2013 13:55)
drago

drago

• Lid sinds 28 december 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 28 december 2011
  • 16:50

wat je kan doen is de oude software er op doen 2.3.4 en dan 2.3.5 er weer op of via kies de 2.3.6
dat moet werken gr happy new year

Bewerkt (24 april 2013 13:57)
joentjebe

joentjebe

• Berichten 135
  • Reputatie 0
  • 28 december 2011
  • 18:40

Kun je uitleggen waarom dat zal helpen? Het toestel geeft namelijk de problemen al sinds 2.3.4, ondanks wipes etc. Toestel is van 2.3.4 naar 2.3.5 en 2.3.6 gegaan, maar geeft nog steeds af en toe dit probleem.

PieterBG

PieterBG

• Lid sinds 28 mei 2011
  • Berichten 308
  • Reputatie 0
  • 29 december 2011
  • 22:13

Ik heb hier ook last van gehad. Ik heb de telefoon toen 4 maal achter ekaar een factory reset gegeven en hetheft bij mij geholpen. Hopelijk hwlpt dit bij jou ook. Veel succes ermee. Mocht het niet helpen, dan zul je contact op moeten nemen met een samsung service point. (of met de winkel waar je hem hebt gekocht +zij zullen je dan waarschijnlijk alnog doorsturen naar samsung of een van haar servicepoints+)

Nogmaals veel succes. En houd ons lsjeblieft op de hoogte

joentjebe

joentjebe

• Berichten 135
  • Reputatie 0
  • 30 december 2011
  • 00:11

PieterBG;253010
Ik heb hier ook last van gehad. Ik heb de telefoon toen 4 maal achter ekaar een factory reset gegeven en hetheft bij mij geholpen. Hopelijk hwlpt dit bij jou ook. Veel succes ermee. Mocht het niet helpen, dan zul je contact op moeten nemen met een samsung service point. (of met de winkel waar je hem hebt gekocht +zij zullen je dan waarschijnlijk alnog doorsturen naar samsung of een van haar servicepoints+)

Nogmaals veel succes. En houd ons lsjeblieft op de hoogte

Dank voor je tip, ik zal ook proberen een paar keer achter elkaar een factory reset te doen.
(Ik laat uiteraard het resultaat weten!)

joentjebe

joentjebe

• Berichten 135
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2012
  • 21:54

Factory resets hebben helaas niet geholpen (5x via recovery) . Ik ben bang dat we de telefoon moeten opsturen. Probleem was wel even weg na een tweede reset door de winkel, maar kwam vrij snel weer terug.

Bewerkt (24 april 2013 14:00)
joentjebe

joentjebe

• Berichten 135
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2012
  • 15:53

Ik zal nog even de uitkomst geven; Telefoon is opgestuurd via ‘The Phone House’ , naar Dynafix. Deze heeft de telefoon onder garantie gerepareerd. Er is een nieuwe digitizer geplaatst en er is gesleuteld aan de binnenkant, hoewel het papier van Dynafix niet vertelt wat er precies gedaan is.

Met de nieuwe digitizer zijn we erg blij, aangezien op de oude toch al redelijk wat krasjes zaten.
Aangezien de reparatie onder de garantie viel kostte het helemaal niets.

En het belangrijkste: het probleem is opgelost!

Bewerkt (24 april 2013 14:18)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.