Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

wolfje

wolfje

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 18:08

Beste forum leden,

ik heb de volgende vraag: mij is opgevallen dat ik vaak heel eventjes het laatst opgeroepen scherm te zien krijg als ik op de home knop van mijn Galaxy S2 druk en vervolgens gewoon het vergrendel scherm zoals het hoort. Dus om duidelijk te zijn, ik vergrendel mijn telefoon via de aan/uit knop rechts, vervolgens druk ik even later de home knop in (bijvoorbeeld om te kijken hoe laat het is) dan zie ik in een flits het laatst gebruikte scherm (kan een app zijn die nog open staat of een van de homescreens) en vervolgens verspringt het display naar het vergrendel scherm met de klok.

Nu is dit uiteraard geen ramp, valt prima mee te leven, maar vroeg mij toch af of het een bug is of dat hier iets aan te doen is?

Galaxy S2 draait op stock Samsung 2.3.6 met een root kernel 2.6.35.7-I9100XWKK2-CL726411 root@DELL88 #2 en oude bootloader, PDA: KK2 / PHONE: KI4 / CSC: KJ1 (XEN)

Via Titanium Backup Pro heb ik een aantal Samsung apps bevroren (social hub enz.) heb mij daarbij keurig aan de lijst met veilig te verwijderen apps gehouden.

Alvast bedankt!

Wolfje

Bewerkt (24 april 2013 14:14)
ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 13 februari 2012
  • 18:41

Hoi wolfje,

Het is geen probleem of een bug ! Wat er eigenlijk gebeurt is dat je toestel een kleine lag heeft tijdens het activeren van de ‘lockscreen’. een lag is een vertraging.

Mensen zien knopjes en mooie figuurtjes etc. Maar eigenlijk draait er op de achtergrond lappen met code die dus het werk moet doen.. en in dit geval heeft een kleine vetraging waarbij jij dus nog ziet dat je toestel ‘wakker’ wordt, en denkt how ik zat op lock.. en weer snel daarop schiet..

EDIT: ik zie dat het forum ‘klikbare’ links maakt als er een moeilijke term staat.. probeer te klikken op het woord lag dan wordt het mooi voor je uitgelegd

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 18:54

Hallo ibsonic,

ik snap wat je bedoeld, denk zelf ook wel dat t zo zit. Alleen, vind jij niet ook dat het eigenlijk anders zou moeten zijn? Het is een high-end toestel met een geavanceerd besturingssysteem, dat zou toch beter moeten kunnen?

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 13 februari 2012
  • 19:06

wolfje;269363
Hallo ibsonic,

ik snap wat je bedoeld, denk zelf ook wel dat t zo zit. Alleen, vind jij niet ook dat het eigenlijk anders zou moeten zijn? Het is een high-end toestel met een geavanceerd besturingssysteem, dat zou toch beter moeten kunnen?

klopt.. high end toestel heb je.. op dit moment zelfs beste als je het aan mij vraagt.. en nu nog een High end ROM met een verbeteringMisschien snap je nu waarom mensen ook custom roms flashen.. want ik heb er geen last van..

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 19:23

Heel soms gebeurd het hier bij mij ook. Heeft niks met high-end toestel te maken, heeft ook niks met custom roms te maken (alhoewel je het custom wel kan verbeteren).
Het heeft alles te maken met de governor in je toestel.
In de slaap-stand schakelt deze terug naar 200Mhz wanneer je nu je toestel uit slaapstand haalt dan krijgt het toestel nog niet direkt een seintje om op te schalen naar een hogere frequentie. en dus wordt je lockscreen met een 200Mhz snelheid getoond.
Voor een 1.2Ghz toestel is dat natuurlijke erg traag en dat is dus waarom je dan even geen lock ziet maar iets wat daarvoor aktief was.
Let ook maar eens op de tijd van je klok op het lockscreen. Die schiet ook ineens op de juiste tijd als je hem uit slaapstand haalt.

Dat opschalen naar een hogere frequentie gebeurd in de standaard kernel van samsung niet al te snel, maar ik las dat je een custom kernel hebt…welke weet ik even niet, ik gok een cf-root kernel aan je typenummer te zien, en custom kernels hebben tegenwoordig andere governors waar je uit kunt kiezen. Deze gemodificeerde governors schalen wel sneller omhoog en omlaag zodat je toestel sneller reageert.

Ook kun je ervoor kiezen om je slaapstand niet op 200Mhz uit te voeren, maar een stapje hoger…dat is in de meeste kernels 500Mhz (sommigen kunnen ook 300Mhz selekteren).

Om die governor en/of de laagste frequentie aan te passen kun je een app gebruiken. In de market zijn verschillende apps die dat doen. Zo heb je SetCPU of Tegrak.
Je kernel moet het wel ondersteunen…wat de standaard kernel niet doet…maar zowat alle custom kernels ondersteunen dit.

Samsung Galaxy S8+

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 13 februari 2012
  • 19:27

Naahh ik hou er zelf persoonlijk niet van om met je kernel te spelen.. Daar wordt je toestel ook onstabieler door te gaan UC/OC 'en. Ik zou als je het weg wilt krijgen even gewoon Siyah kernel proberen.. Die staat al standaard op een aangepast Scheduler en Governor..

SiyahKernel v2.6.12 - “One kernel to rule them all” (SAMMY&AOSP ROMs) - xda-developers

AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 19:30

Dat jij er niet van houdt hoeft niet te betekenen dat het voor anderen onmogelijk is
Sommigen vinden custom roms ook maar niks…nou, ieder z'n mening zou ik zeggen.

Wat ik alleen maar even aangaf was:
1 wat het probleem veroorzaakt
2 Alle mogelijkheden om het op te lossen

Siyah draait standaard al een aangepaste governor dus via Siyah kernel zou hij al een van mijn oplossingen doen :p

Samsung Galaxy S8+

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 13 februari 2012
  • 19:33

nee, snap ik is ook mijn mening.. Nou bij deze, als iemand het wilt proberen lees even wat het kan en wat het doet

Kernel Governors, Modules, I/O Schedulers, CPU Tweaks - xda-developers

Ik weet niet of we ook zo'n thread hebben hier ?

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 21:23

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik snap alle technische redenen over kloksnelheden e.d. wel maar blijf het toch een raar fenomeen vinden, iets waar je als eindgebruiker in principe niet mee geconformeerd wil worden. Vanuit een esthetisch oogpunt is het wat mij betreft iig gewoon leilijk.

Daarnaast is het volgens mij technisch gezien redelijk simpel op te lossen door het vergrendel scherm altijd standaard te laten ophalen uit een cache geheugen als het scherm uit is geweest ipv dat de telefoon er elke keer opnieuw over na moet denken waar ie ook alweer gebleven was… of desnoods het scherm net een fractie later aan laten gaan zodat je dit niet ziet.

Enfin, was gewoon benieuwd of ik de enige was waarbij zich dit voordoet omdat ik er in het forum verder niets over kon vinden. Zoals ik al schreef, er valt verder prima mee te leven, alleen fraai is het niet

Nogmaals bedankt iedereen voor de reacties!

AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 23:01

wolfje;269444
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik snap alle technische redenen over kloksnelheden e.d. wel maar blijf het toch een raar fenomeen vinden, iets waar je als eindgebruiker in principe niet mee geconformeerd wil worden. Vanuit een esthetisch oogpunt is het wat mij betreft iig gewoon leilijk.

Daarnaast is het volgens mij technisch gezien redelijk simpel op te lossen door het vergrendel scherm altijd standaard te laten ophalen uit een cache geheugen als het scherm uit is geweest ipv dat de telefoon er elke keer opnieuw over na moet denken waar ie ook alweer gebleven was… of desnoods het scherm net een fractie later aan laten gaan zodat je dit niet ziet.

Enfin, was gewoon benieuwd of ik de enige was waarbij zich dit voordoet omdat ik er in het forum verder niets over kon vinden. Zoals ik al schreef, er valt verder prima mee te leven, alleen fraai is het niet

Nogmaals bedankt iedereen voor de reacties!

Samsung confronteert je er ook niet mee….toch ?
Maar je zit op een openbaar forum waar allerlei mensen aktief zijn en sommigen daarvan vinden dat soort techniek wel geinig
Dus loop je kans dat je op je vragen ook dergelijke antwoorden krijgt.
Ik weet n.l. niet van te voren waar jij wel of niet mee geconfronteerd wenst te worden

Samsung Galaxy S8+

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.