Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

TGD

TGD

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2012
  • 14:05

Hi mensen hier….

Ik heb sinds enkele dag een SII in huis, waar ik ook erg blij mee ben, maar een aantal dingen wordt mij niet duidelijk.
Allereerst, klopt het dat er geen standaard music widget is en wat zijn in dat geval goeie alternatieven ?
Is er buiten opera en uc browser nog een ander goed alternatief met text reflow, of is die ook in te stellen in de stock browser en/of zijn er goede custom roms met standaard ondersteuning hiervoor ?

Verder wil ik in de toekomst gaan rooten en custom roms proberen, zoals ik ook met mijn desire heb gedaan, maar eerst wil ik graag een duidelijk beeld krijgen van het geheugensysteem van Samsung, dit snap ik op het moment namelijk geheel niet.
Mijn verwarring : Zonders sd kaart erin zie ik bij mijn bestanden “sd external” staan. Daar kan ik zelfs bestanden op zetten. Vreemd maar ok, een foefje om t ding zonder kaart te laten functioneren ?
Als ik er dan wel een kaart in stop, dan zie ik daar de inhoud van de kaart, maar bestanden die ik vooraf (zonder kaart erin) in de map had gezet zie ik nu niet meer ?
Met kaart installeer ik NFSHP , kaart eruit en hij functioneert niet meer. Alle gedownloade data staat wel intern in de map Adndroid/data, maar blijkbaar was er toch iets op de kaart gezet.
Als ik verder kijk bij applicaties beheren, zie ik onder “op sd-kaart” een flink aantal apps staan, deze kan ik ook gewoon gebruiken, maar er zit geen sd kaart in.
Een hoop informatie en wellicht wat onsamenhangend, maar ik snap het zelf ook gewoon helemaal niet.
Als er een kaart in zit, gaat hij dan alles automatisch daarop zetten waar mogelijk. Als ik hem opnieuw installeer met kaart erin, worden mappen zoals Android dan op de fysieke sd kaart gezet ? Als bestanden bij external sd gezet worden zonder kaart, klopt het dan dat deze verdwijnen wanneer er een kaart in komt ? Zijn er instellingen dat je zelf kunt bepalen wanneer iets naar intern gezet word of de fysieke externe kaart ? Wat houd USB opslag precies in (er komt namelijk nooit iets zomaar in deze map ?
Ik zou denk ik nog 100 vragen zo kunnen verzinnen, maar mijn hoop is dat hier iemand precies weet hoe dit in elkaar steekt bij de SII (I9100) . Wanneer wordt wat waar gezet, waarom en wat valt er aan te passen of in te stellen.
Help! ajb, want ik wordt er gek van dat ik het niet weet en nergens kan vinden. Hopelijk kan iemand me hier helpen en iig bedankt voor het lezen.
Grtz….

Paul

Bewerkt (24 april 2013 14:20)
mefrank

mefrank

• Lid sinds 22 april 2010
  • Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2012
  • 14:18

zoek en gij zult vinden

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/25115-index-belangrijke-topics.html

Orton

Orton

• Lid sinds 21 juli 2011
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2012
  • 14:40

mefrank;275179
zoek en gij zult vinden

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/25115-index-belangrijke-topics.html

Je weet dat daar alles weg is door dat ze forum software hebben ge update

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 4 maart 2012
  • 17:37

De external sd card die je gevonden hebt voordat ‘ie er in zat zal wel ergens z’n data laten, zoeken dus.
De interne opslag wordt ook aangemeld als sd card, en als je een app op de externe zet zet android altijd wel iets op de interne.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

TGD

TGD

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2012
  • 20:20

Tnx alvast en idd is er niets meer te zien in de index van belangrijke topics…

Dat er trns altijd op de system partitie geschreven wordt weet ik idd… na de desire geroot te hebben en custom roms en hboots er op geinstalleerd heb, ben ik aardig bekend met de algemene indeling wel. Ik ben nu echter verward over het externe geheugen. Dat heeft de s2 nl. ook intern (itt de desire) en middels een kaartje. Verwarrend is het dat het gaat over usbstorage, sd-external (in filebrowser ook zonder kaartje) en sd external met kaartje erin.
Bij voorkeur heb ik namelijk alle appdata en navigatiekaarten etc. op het interne externe geheugen staan en mijn camera opnames op intern, maar muziek, downloads etc. op het fysieke kaartje.
Op dit moment snap ik er echter bar weinig van hoe samsung dit geimplementeerd heeft en hoe de mappen usbstorage en sd external die je in de bestandsbrowser ziet precies functioneren.
Maar goed, ik ben alweer een stapje verder en als ik geen antwoord mocht vinden, dan probeer ik het wel middels trial and error te achterhalen

Bewerkt (24 april 2013 14:21)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.