Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ronald83

ronald83

• Lid sinds 08 maart 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2012
  • 11:59

Is de originele kale ICS versie zoals op de Nexus telefoons op de SGS2 te flashen? In feite dus ICS zonder Touchwiz? Kom je op deze wijze dan ook in aanmerking voor constante updates?

Kan iemand mij doorverwijzen naar een locatie waar ik deze versie kan downloaden of naar een thread op dit forum waar dit wordt behandeld? Alvast mijn excuses als ik jullie forum regels heb geschonden. Ik zal deze post verwijderen als ik het antwoord ergens anders kan vinden (ik heb uiteraard wel eerst gezocht!).

Dank alvast!

Bewerkt (24 april 2013 14:21)
ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 8 maart 2012
  • 12:42

:coolaar threads hieronder, -> http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/29468-rom-ics-4-0-3-cyanogenmod-9-nightly.html

Al zit ik er zelf niet op, ik zelf zit op Westcrips Ressurection rom ICS versie 9.3.. wat mij heel goed bevalt en alles op werkt.. er zijn al wel updates tot 9.6 , maar ik zelf vind de updates onnodig omdat ik 9.3 de beste versie vind… zeker ook een aanrader

Dit is wel op eigen risico, niet dat het heel eng is en gevaarlijk.. Maar ze zeggen dat je je garantie kwijtraakt als je root, al zit heel de wereld al wel op een andere Custom rom, ik moet dit er gewoon even bij zeggen, Dit is tevens ook een FULL WIPE ROM, dus je bent alles kwijt
Howto:

je moet eerst op een custom kernel zitten om een andere rom te flashen, dit doe je door deze tutorial uit te voeren;

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/17232-howto-rooten-sgs-ii.html#post158750

Daarna:

http://westcrip.vietlinks.vn/index.php?dir=Resurrection remix ics v 9.3 DOWNLOADS

je download 3 bestanden en zet ze allemaal op je toestel;

-ResurrectionV9.3_remix-ics_4.0.3_XXLPH_FULL-WiPE.zip
-gapps_for_remix_v9.3.zip
-gapps_fixer.zip

je gaat naar recovery / CWM, stappen die je moet uitvoeren

Dus rebooten in CWM recovery, hier heb je dus een aangepaste kernel voor nodig die je hierboven al hebt uitgevoerd. Hoe je in recovery komt? -> dit doe je door je toestel uit te zetten en dan Home + power + Volume Up knop ingedrukt te houden tot je in een menu verschijnt;

Voer daarna deze stappen uit

Wipe menu
1. Wipe data
2. Wipe Cache
3. Wipe Dalvic Cache

Install menu
4. Install ResurrectionV9.3_remix-ics_4.0.3_XXLPH_FULL-WiPE.zip
5. Install gapps_for_remix_v9.3.zip
6. Install gapps_fixer.zip

Wipe Menu
7. Wipe Cache
8. Wipe Dalvic Cache
9. Fix permissions

En reboot en klaar

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436854

rutgerhoorn-194

rutgerhoorn-194

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2012
  • 13:52

@ibsonic: Ik heb die (maar dan 9.6) er vanmorgen ook (weer)even op gezet na weer een poosje cm9. En ik moet zeggen dat ik em erg fijn vind lopen. Prima ICS Rom!!
Nu kijken hoe lang het duurt voor ik weer wat anders flash….:p

ronald83

ronald83

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2012
  • 13:57

Dank voor je snelle en uitgebreide reactie. Ik heb nog wel wat vragen. Zo te zien is dit een custom rom. Maar bestaat de mogelijkheid om de originele google versie die op de nexus telefoon staat te installeren? Of praat ik nu onzin?

Daarnaast staat in jouw comments in de thread over het rooten van een SGS2 dat deze kernel bedoeld is voor een 3.XX android versie. Ook is deze al ruim een jaar oud. Is er geen nieuwere/betere versie te verkrijgen? Ik zag een voodoo kernel voorbij komen op diverse fora, die de geluidskwaliteit van je telefoon zou verbeteren (ik luister veel muziek). Klopt dat? Kun je me doorverwijzen naar een site waar de verschillende eigenschappen van diverse kernels worden vergeleken? Is er ook een dergelijke site voor custom roms? Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer en zou graag een weloverwogen beslissing willen maken welke kernel/custom rom ik er op wil.

Alvast bedankt!!

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 8 maart 2012
  • 14:05

rutgerhoorn;276124
@ibsonic: Ik heb die (maar dan 9.6) er vanmorgen ook (weer)even op gezet na weer een poosje cm9. En ik moet zeggen dat ik em erg fijn vind lopen. Prima ICS Rom!!
Nu kijken hoe lang het duurt voor ik weer wat anders flash….:p

Ik heb het gevold vanaf het begin en ik zeg je eerlijk 9.3 is de snelste fijnste stabielste :p heb van elk versie een nandroid backup van xd

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 8 maart 2012
  • 14:10

Custom roms zijn er serieus 100 den van.. dus aan die zoektoch kun je niet beginnen, je hebt een aantal bekende programmeurs die de grooste zijn momenteel.. je kunt ze vinden op engels forum xda forum

Wat betreft kaal.. custom rom die ik je net gaf is de kale ics rom op de nexus alleen dan voor de galaxy s2 … een standaard rom wordt geleverd door samsung en samsung levert zijn roms met alleen stock touchwiz.. daarom ben je genoodzaakt eigenlijk om een custom rom te flashen om dat te willen..

Wat betreft kernels.. siyah kernel is momenteep de beste van alle kernels.. die heb je even nodig op je 3.x versie rom om de ics rom te flashen.. anders kan dit niet.. 2.6.11 versie van siyah zal weer verdwijnen zodra je dus die ics rom flasht.. dan komt er daarin de plaats een lph kernep orgineep van ics galaxy s2 die al voor je geroot is.. dus die tutorial hierboven die ik je gaf met siyah kernel is even tijdelijk om gebruik te kunnen maken van cwm recovery..

Grootste rom makers momenteel:

-cyanogenmod
-miui
-darkyrom
-hypermeda

Maar naast die grote makers zijn er ook gewoon losse ontwikkelaard die in hun vrije tijd ook mooie en strakke roms maken waaronder westcrip die ik je dus hierboven heb gegeven.. wat ik fijn vind is dat de rom die ik heb gewoon kaal puur ics is net zoals de nexus zonder reclame of samsung shit met hubs.. wat ze dus ook een AOSP ROM noemen

Dit tikken in de trein op mn mobiel vult wel lekker mn tijdho ! Ik moet uitstappen

ronald83

ronald83

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2012
  • 14:22

Thanks! Ik ga jouw instructie dit weekend proberen. Heeft de ontwikkelaar van deze ROM/Kernel een website zodat ik op de hoogte kan blijven van de ontwikkelingen?

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 8 maart 2012
  • 14:28

ronald83;276131
Thanks! Ik ga jouw instructie dit weekend proberen. Heeft de ontwikkelaar van deze ROM/Kernel een website zodat ik op de hoogte kan blijven van de ontwikkelingen?

Yes dat heeft die zeker.. zijn rom heeft 1000 000 bezoekers gehad..

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436854

Al moet ik zeggen dat ik zelf momenteel 9.3 het fijnste vind, qua werking en alles.. ik heb het vaf het begin gevolgd eigenlijk..

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.