Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Fatih,
het is een kwestie van flashen en uitproberen wat jij zelf het fijnst vind, we hebben momenteel hier op het forum stuk of 3 bekende Roms.. kijk daar wat de reacties zijn, en probeer het uit. Het is een persoonlijk zoektocht
Heb al gezocht hoor. Hier en op xda. Maar meeste roms hebben van die lelijke icoontjes! Heb nu die foxhound gelezen. Denk dat ik die wel ga flashen.. Maar ics gebruikt naar mijn mening te veel geheugen..
fatihkaran;290525
Heb al gezocht hoor. Hier en op xda. Maar meeste roms hebben van die lelijke icoontjes! Heb nu die foxhound gelezen. Denk dat ik die wel ga flashen.. Maar ics gebruikt naar mijn mening te veel geheugen..
wat zijn de voordelen van een custom rom tov een stock rom?
ik wil geen vastlopers en moet goed kunnen verbinden met de bluetooth van mijn tomtom. Een minder batterijverbruik zou wenselijk zijn. Ik wil gewoon graag adw launcher of vergelijkbaar blijven gebruiken. Dat miui vind ik net een aaiphone, die kon ik ook wel bij me abbo krijgen maar bewust niet voor gekozen, ik houd meer van een minimalistische uiterlijk. Pikzwart het lieftst haha.
ik heb ooit cm7 gehad op een desire, maar ja htc heeft er ook wel erg veel crap op staan, dat vind ik bij samsung erg meevallen. En op de samsung geheugen genoeg………
Ik gebruik sinds kort de nightly's van Cyanogenmod (cm9) en deze draait zeeeer goed op mijn galaxy s.
Installeren is ook eenvoudig:
1: Installeer stock xxjvu via odin.
2: Installeer semaphore 1.8.0 om te rooten (kan ook gewoon cf-root voor xxjvu)
3: Download de laatste nightly cm9 hier: CyanogenMod Downloads en kopieer deze naar je interne sd kaart.
4: Verwijder eventuele externe sd kaart en ga naar recovery modus via de cwm-app (verkregen door semaphore 1.8.0 of cf-root voor xxjvu)
5: In recovery modus doe dalvik-cache, Cache en Data wipe en dan installeer Zip -> choose zip from card -> selecteer update-cm-9-20120416-NIGHTLY-galaxysmtd-signed.zip en installeer.
6: Reboot telefoon en voila! android 4.0.4!
Bovenstaande werkt bij mij zeer goed en heb elke keer de nightly's vervangen door latere.
Ik gebruik in ieder geval geen gingerbread meer.
Punt 4 is wel belangrijk want als ik de externe sd kaart laat zitten heb ik of een error of een bootloop.
Vergeet ik erbij te vermelden dat je apart de google-apps moet installeren:
Latest Version/Google Apps - CyanogenMod Wiki
Download en zet deze eveneens op je interne sd kaart. Ga weer naar recovery en install zip from sd-kaart -> choose zip en blader naar de gapps-ics-20120317.zip, installeer en reboot
Sjokoprins;290571
3: Download de laatste nightly cm9 hier: CyanogenMod Downloads en kopieer deze naar je interne sd kaart.
Sjokoprins;290571Dit gaat over de S2, nu maak je mensen misschien in de war.
Ik gebruik sinds kort de nightly's van Cyanogenmod (cm9) en deze draait zeeeer goed op mijn galaxy s.
Installeren is ook eenvoudig:
1: Installeer stock xxjvu via odin.
2: Installeer semaphore 1.8.0 om te rooten (kan ook gewoon cf-root voor xxjvu)
4: Verwijder eventuele externe sd kaart en ga naar recovery modus via de cwm-app (verkregen door semaphore 1.8.0 of cf-root voor xxjvu)
5: In recovery modus doe dalvik-cache, Cache en Data wipe en dan installeer Zip -> choose zip from card -> selecteer update-cm-9-20120416-NIGHTLY-galaxysmtd-signed.zip en installeer.
6: Reboot telefoon en voila! android 4.0.4!
Bovenstaande werkt bij mij zeer goed en heb elke keer de nightly's vervangen door latere.
Ik gebruik in ieder geval geen gingerbread meer.
Punt 4 is wel belangrijk want als ik de externe sd kaart laat zitten heb ik of een error of een bootloop.
Vergeet ik erbij te vermelden dat je apart de google-apps moet installeren:
Latest Version/Google Apps - CyanogenMod Wiki
Download en zet deze eveneens op je interne sd kaart. Ga weer naar recovery en install zip from sd-kaart -> choose zip en blader naar de gapps-ics-20120317.zip, installeer en reboot
Probeer anders een paar custom roms uit die hier op het forum staan. Maak daarvoor eerst een nandroid backup. Vind je het niks, kan je altijd terug naar je huidige rom. ICS gebruikt meer geheugen en batterij dan GB.
fatihkaran;290525
Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..
Hallo, ik ben van belgië en de firmware die belgië heeft vrijgegeven vind ik niet goed. De batterij gaat niet goed mee als ik dit vergelijk met de gingerbread fw. Ook zijn er een heel aantal bugs.. Ik heb ook all de poolse, russische fw erop gehad. Waar zijn jullie ervaringen met stock roms? Bv de nederlandse of duitse. Of welke custom roms raden jullie mij aan?