Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

wolfje

wolfje

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 18 april 2012
  • 15:42

Is er een mogelijkheid om het standaard lettertype uit 2.3.6 terug te krijgen in ICS 4.0.3? Ik ben nu weer even terug op 2.3.6 van ICS en merk dat ik dit lettertype veel beter kan lezen, heb slechte ogen en de deze is net iets groter en dikker.

Trouwens merk ik ook dat het standaard samsung keyboard in 2.3.6 makkelijker typt, heb minder missers en de spelling controle lijkt ook beter te werken, vreemd…

Bewerkt (24 april 2013 14:39)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 18 april 2012
  • 20:12

Je kunt bijna elk gewenst font/lettertype op je telefoon installeren, zoek op “font” in de google play store.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 18 april 2012
  • 22:21

Peter-036;290786
Je kunt bijna elk gewenst font/lettertype op je telefoon installeren, zoek op “font” in de google play store.

bedankt voor je reactie Peter, ja dat weet ik al maar daar vroeg ik niet omik wil gewoon de font van 2.3.6 oftewel Gingerbread terug en niet eindeloos uitproberen met fonts (en mijn toestel brikken, wat vanmiddag gebeurd is door het programma Font Istaller root te gebruikendus….

Iemand een idee welk font/lettertype het is?

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 19 april 2012
  • 11:04

een avondje googelen en verschillende apps uit de store uitproberen levert het programma Big Font op, geweldig prgramma, en de betaalde versie laat je jou systeem font in stappen van 1% schalen, heel erg handig voor de slecht zienden onder ons!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.a0soft.gphone.bfont&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hMHNvZnQuZ3Bob25lLmJmb250Il0.

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 19 april 2012
  • 12:41

wolfje;291014
een avondje googelen en verschillende apps uit de store uitproberen levert het programma Big Font op, geweldig prgramma, en de betaalde versie laat je jou systeem font in stappen van 1% schalen, heel erg handig voor de slecht zienden onder ons!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.a0soft.gphone.bfont&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hMHNvZnQuZ3Bob25lLmJmb250Il0.

In ieder geval mooi dat je iets gevonden hebt wat een goede verbetering geeft.
Voor het geval je toch je eigen fonts van 2.3.6 wil proberen kun je het volgende doen.
(ik lees in je profiel dat je geroot bent, dat heb je wel nodig nl.)
- ga met een filemanager naar de map /system/fonts/ en back de bestaande ics fonts even up op sdcard (voor als de 2.3.6 fonts toch niet zouden werken….nog beter is het om een nandroid backup te maken).
- Ga dan naar een cwm 2.3.6 rom en pak daar uit de /system/fonts map de 2.3.6 fonts en zet die op je toestel in weer diezelfde /system/fonts map.
- ff rebooten en je kunt zien of de fonts werken.

Werkt het niet dan kun je de nandroid terugzetten en ben je weer helemaal zoals het was voor je het ging proberen.

Samsung Galaxy S8+

wolfje

wolfje

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 20 april 2012
  • 01:20

AVS;291052
In ieder geval mooi dat je iets gevonden hebt wat een goede verbetering geeft.
Voor het geval je toch je eigen fonts van 2.3.6 wil proberen kun je het volgende doen.
(ik lees in je profiel dat je geroot bent, dat heb je wel nodig nl.)
- ga met een filemanager naar de map /system/fonts/ en back de bestaande ics fonts even up op sdcard (voor als de 2.3.6 fonts toch niet zouden werken….nog beter is het om een nandroid backup te maken).
- Ga dan naar een cwm 2.3.6 rom en pak daar uit de /system/fonts map de 2.3.6 fonts en zet die op je toestel in weer diezelfde /system/fonts map.
- ff rebooten en je kunt zien of de fonts werken.

Werkt het niet dan kun je de nandroid terugzetten en ben je weer helemaal zoals het was voor je het ging proberen.

Hallo AVS,

ik heb de font mappen van Gingerbread en ICS even vergeleken en wat er bij ICS bij is gekomen is natuurlijk het Roboto font dus ik nam aan dat het hieraan ligt. Even een beetje zitten sleutelen met behulp van het programma Font Changer, Roboto fonts vervangen door het DroidSans fonts en ziezo, alles ziet er weer zo uit als in GB 2.3.6alleen is er geen italic en bolditalic variant van het DroidSans fonts dus die heb ik maar laten staan, kom je in de telefoon toch eigenlijk niet tegen behalve op een website misschien.

In combinatie met BigFont nu helemaal blij, zelfs beter dan voorheen, top!

Bedankt voor de tip!

Bewerkt (24 april 2013 14:40)
Shoy

Shoy

• Lid sinds 22 november 2012
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 22 november 2012
  • 19:50

ik zou graag het standaard samsung galaxy gio toetsenbord 2.3.6 willen installeren? weet iemand waar ik dit bestand kan vinden en succesvol installeren?

Bewerkt (24 april 2013 15:54)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.