Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bartype

Bartype

• Lid sinds 10 januari 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2012
  • 11:33

Hoi,

recentelijk heb ik mijn S2 ge-updated naar ICS 4.03 (stock via kies) waarna ik een factory reset heb gedaan en alles opnieuw ingesteld.

In eerste instantie leek alles goed te lopen, lekker soepel. Wat dat betreft beter dan gingerbread waarbij ik ook het probleem van het uit zichzelf opstarten had.

Al gauw echter werd duidelijk dat ICS meer batterij slurpt, dit was echter nog niet echt een probleem aangezien ik er een Samsung 2000 MHa batterij in heb zitten, een dag of 1,5-2 is nog steeds haalbaar met normaal tot frequent gebruik.

Vervelender is echter dat het uit zichzelf opstarten nog steeds niet opgelost is. Hoewel minder frequent dan met gingerbread heeft het zich toch al 2 keer voorgedaan in een week tijd.

Er is echter een nieuw probleem bij gekomen dat nog véél vervelender is: al 2 keer is het toestel snachts gaan ‘hangen’ waarbij de batterij over de nacht (ongeveer 8 uur) meer dan 50% leegloopt.
De enige manier om het toestel weer te kunnen gebruiken is de powerknop lang ingedrukt te houden waarna het toestel reset en terug komt… Nergens is te achterhalen wat dit veroorzaakt. Het toestel is de tijd ‘kwijt’ die het hing; terwijl het toestel een dag van de lader is afgeweeest wordt aangeven dat dit slechts 16 uur op batterij was.

Zie bijgevoegde plaatjes die wellicht duidelijker maken wat ik bedoel:

Voor de duidelijkheid, op het moment van de screenshots draaide het toestel meer dan een dag op de batterij en was deze nog 78% vol op het moment dat ik er voor het laatst op keek voor de nacht…

Zijn er meer mensen met dit probleem en zo ja, is er iets aan te doen voor zover bekend ?

Bewerkt (24 april 2013 14:45)
Engel

Engel

• Lid sinds 25 september 2011
  • Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 3 mei 2012
  • 13:45

Ik heb dit ook, de S2 loopt vast als hij in slaap is. Het gebeurt soms 6 tot 10 X per dag. Moet dan ook de powerknop langdurig indrukken. Het gebeurt ook wanneer je onderweg bent en je bent dan NIET te bereiken. Daar koop je toch een Mobiel voor dacht ik ????
Ook het spontaan opstarten heb ik gehad, maar is volgens mij verholpen door een stukje papier op de batterij te leggen en dan de deksel, die nu onderdruk staat er weer op te doen. Ik heb de indruk dat de batterij te zwaar is en valt dan naar beneden waardoor het contact verbroken wordt. Na dit gedaan te hebben heb ik nagenoeg geen last meer gehad.

Het batterij probleem is softwarematig. De file die de toestand van de batterij in de gaten houd staat veel te kritisch. Dit is door een programmeur zo te verhelpen. Als de indicator aangeeft dat de batterij op 30% staat is hij nog gewoon vol.

Voor de Android 4.05, die laat ik resetten door de handelaar naar 2,36. Ik begrijp niet dat Samsung deze update uitrolt waar diverse ernstige bug in zitten.
Ik heb gebeld naar Samsung, maar daar zijn ze niet bereid je te helpen. Lekker voor z'n bedrijf.

Groetjes Leo
Beheerder Harmony forum

Eigenaar van een S5

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 3 mei 2012
  • 13:55

Engel;296774
Het batterij probleem is softwarematig. De file die de toestand van de batterij in de gaten houd staat veel te kritisch. Dit is door een programmeur zo te verhelpen. Als de indicator aangeeft dat de batterij op 30% staat is hij nog gewoon vol.

Dat noemen ze battery stats wipe, dit ken je echt doen door een aangepaste kernel op je telefoon te zetten maar dan komt de gele driehoek inbeeld omdat je een andere kernel geflashed heb dan.(echter valt dat wel op te lossen)

Engel

Engel

• Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 3 mei 2012
  • 14:20

melvintje;296779
Dat noemen ze battery stats wipe, dit ken je echt doen door een aangepaste kernel op je telefoon te zetten maar dan komt de gele driehoek inbeeld omdat je een andere kernel geflashed heb dan.(echter valt dat wel op te lossen)

Laten ze dat bij Samsung dan even aanpassen en er een update van maken, als dat zelf doet, komt Mijnheer Garantie weer om de hoek kijken. Het zelf prutsen aan je mobiel lijkt mij niet de juiste weg.:-*

Groetjes Leo
Beheerder Harmony forum

Eigenaar van een S5

bas2.0

bas2.0

• Lid sinds 14 februari 2012
  • Berichten 376
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2012
  • 14:54

Engel;296802
Laten ze dat bij Samsung dan even aanpassen en er een update van maken, als dat zelf doet, komt Mijnheer Garantie weer om de hoek kijken. Het zelf prutsen aan je mobiel lijkt mij niet de juiste weg.:-*

Lief Engeltje bij het software matig “prutsen” aan je telefoon vervalt je garantie niet… :-* terug.

dvr123

dvr123

• Lid sinds 24 maart 2012
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2012
  • 15:07

Heb je een branded telefoon?

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 3 mei 2012
  • 15:29

Ik ben het 100% met Engel eens. De voorstanders van rooten en flashen roepen allemaal om het hardst hoe geweldig het allemaal is, maar je hoeft maar een blik op het forum te werpen om te zien dat het gepruts aan de software van je toestel bij meer mensen problemen veroorzaakt dan een bug in een update. Al die talloze vragen van mensen die daarna weer andere problemen krijgen met functies of apps, dagelijks zie je ze voorbij komen. En dan roepen de voorstanders weer dat het prima gaat als je het maar goed doet. M.a.w.: iedereen die daarna een probleem krijgt heeft het niet op de juiste wijze gedaan. Kan je nagaan hoe lastig het is om het goed te doen, getuige al die problemen van mensen die het gedaan hebben. Nee, voor mij geen gepruts aan mijn SGS2 die vanaf het moment van aanschaffen steeds precies dat deed waarvoor ik hem aanschafte zonder mankeren.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

dvr123

dvr123

• Lid sinds 24 maart 2012
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2012
  • 17:09

Als je je er een beetje in verdiept hoeft er niks fout te gaan maar de mensen die problemen hebben die verdiepen zich niet en doen dingen fout..

Mijn telefoon loopt al 2 maanden op een custom rom en loopt als een zonnetje terwijl ik hier op het forum allemaal problemen zie met de stock roms

Engel

Engel

• Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 3 mei 2012
  • 17:21

Tucker;296818
Ik ben het 100% met Engel eens. De voorstanders van rooten en flashen roepen allemaal om het hardst hoe geweldig het allemaal is, maar je hoeft maar een blik op het forum te werpen om te zien dat het gepruts aan de software van je toestel bij meer mensen problemen veroorzaakt dan een bug in een update. Al die talloze vragen van mensen die daarna weer andere problemen krijgen met functies of apps, dagelijks zie je ze voorbij komen. En dan roepen de voorstanders weer dat het prima gaat als je het maar goed doet. M.a.w.: iedereen die daarna een probleem krijgt heeft het niet op de juiste wijze gedaan. Kan je nagaan hoe lastig het is om het goed te doen, getuige al die problemen van mensen die het gedaan hebben. Nee, voor mij geen gepruts aan mijn SGS2 die vanaf het moment van aanschaffen steeds precies dat deed waarvoor ik hem aanschafte zonder mankeren.

Dit is uit mijn hart gegrepen, ben het totaal met je eens. Ik heb voor die S2 €. 429,00 neergelegd en het enige wat ik wil is er mee bellen. Dat ik ook op het internet kan en Mails kan ontvangen is hartstikke leuk maar het blijft een telefoon, punt uit.

En ik vind dat als er een update komt, moet je kunnen vertrouwen dat het goed is en niet een zak met bugs krijg. Daarvoor heb ik de S2 weer naar de handelaar gebracht, want die moet zorgen dat er een OS opstaat die werkt. Dat hoef ik niet te doen.

En hobbyisten, als je het leuk vindt, ga je gang, maar blijf van mijn toestel af. Als de voorwaarde bij Samsung leest, gaan ze er vanuit dat de originele OS er opstaat.

Groetjes

Leo.

Groetjes Leo
Beheerder Harmony forum

Eigenaar van een S5

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 3 mei 2012
  • 17:49

Kwestie van lezen en leren maar zie hoe afgedankt zulke mensen worden.
Als je er niet in verdiept en alleen maar wil bellen en smsen neem dan geen smartphone. Ze worden niks voor niks zo genoemd

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren