Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

leoon3

leoon3

• Lid sinds 02 november 2011
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2012
  • 16:26

Hallo!

Ik heb vandaag mijn Samsung galalxy s2 geroot. En titanium back up er op geïnstalleerd (gratis versie), Nu wil ik graag Cyanogenmod 9 erop zetten. De nightly wel te verstaan. Dit is mijn eerste keer en nu vraag ik me af wat ik moet back uppen. Mijn nummers synchroniseren via internet net zoals mijn agenda. Neem aan dat dat als ik CM9 heb ook gewoon nog kan? Moet ik een SD kaart hebben om met titanium back up mijn bestanden te back uppen of kan het ook gewoon op de telefoon?

Graag meer info, ben nogal een leek en jullie pro's!

Groeten leon

Bewerkt (24 april 2013 14:57)
leoon3

leoon3

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2012
  • 17:16

Ik heb nu via Clockworkmod een update gemaakt. van system cache en data. Ik heb nu op mijn interne SD kaart het volgende staan: boot.img, cache.ext4.tar, data.ext4.tar en system.ext4.tar en nandroid.md5 maaaaar het belangrijkste, heb ik nu mijn EFS map met imei code van je telefoon (het belangrijkste wat je moet back up'n las ik) ook een back up van gemaakt?

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 5 juni 2012
  • 19:31

Het allerbelangrijkste heb je al, die nandroid backup, daar kun je met cwm ook altijd dingen uithalen om ze terug te zetten.
Die backup van je system cache kun je ook direct weer weggooien, dat is een min of meer tijdelijk bestand waar je systeem dingen in opslaat, en die cache is bijna het eerste dat je wist als je een nieuwe rom flashed. Als het goed is staat in je data backup ook je imei nummer en je efs map, maar dat kun je controleren door in je opslag te kijken of daar iets met efs staat.

Overigens, met welke kernel heb je geroot? Als dat met een Siyah kernel is, dan is je efs en imei al gesaved, kijk maar in je data opslag.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

leoon3

leoon3

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2012
  • 19:48

Ik heb een CF root gedaan! Ik heb tot nu toe mijn wifi wachtwoorden met een app een back up van gemaakt. Mijn smsjes. Met CWM een back up gemaakt en met titanium mijn apps. Ben ik nu klaar om CM9 er op te flashen? Agenda en nummers synchroniseren met internet. Moet ik na CM9 er op te hebben geflashed een factory reset doen om helemaal clean te beginnen of hoe werkt dat?

edit: en via Ktool voor de zekerheid van mijn efs map een back up gemaakt. Heb alles van mijn internal SD naar mijn computer gekopieerd.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 5 juni 2012
  • 19:56

Een factory reset is altijd een erg goed idee als je een nieuwe rom flashed, maar daarvoor kun je beter even in hun(cm9) topic kijken.

Als je de nieuwe rom erop hebt kun je beter je apps uit de play store laten komen, dat gebeurt automatisch als je weer bent aangemeld met je google account.
De TitaniumBackups kun je wel heel goed gebruiken om alleen de data van je apps terug te zetten (de apps zelf geven vaak foutmeldingen bij terugzetten).

Ik zou denken dat je alles veilggesteld hebt.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.