Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

herbieferbie

herbieferbie

• Lid sinds 02 april 2012
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2012
  • 15:42

Hoi Allemaal ik heb al een S2 maar kan er nog 1 kopen voor mijn vrouw, hij zit in een verzegelde doos dus dat zit wel goed maar is zonder bon, op zich een vertrouwd persoon. Maar heb je dan wel gewoon garantie via samsung ? en hoe lang en vanaf wanneer.
Denk eerst maar ff vragen voor ik hem koop

Fijn weekend allemaal grt HF

Bewerkt (24 april 2013 15:16)
Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2012
  • 19:08

Volgens mij vragen ze altijd naar je aankoopbewijs wanneer je je beroept op garantie, dus als je dat heel belangrijk vind zou ik daar toch nog naar vragen (of verder kijken).

CDB

CDB

• Lid sinds 25 november 2011
  • Berichten 158
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2012
  • 02:30

Volledig eens met Pindasmeer.

Je weet namelijk niet of het toestel van de ehm kuch vrachtwagen gevallen is.

Als het een volledig legitiem toestel is, kan samsung de garantie bepalen aan je imei. met +- 3 maanden speling.

herbieferbie

herbieferbie

• Lid sinds 02 april 2012
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2012
  • 08:54

Ok joh bedankt voor de info daar kan ik wat mee.

Rickvi

Rickvi

• Lid sinds 21 mei 2012
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2012
  • 10:01

Hoi, ik heb de mijne laatst laten repareren bij een officiele Samsung reparateur, en daar konden ze aan de hand van i mei, en serienummer achterhalen of er nog fabrieksgarantie op zat.
Ook particulier gekocht, in verzegelde doos, zonder bon.
Dat was dus mn “oude” S2

Bewerkt (24 april 2013 15:26)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2012
  • 15:39

Wettelijke regeling voor garantie

1° jaar voor de fabrikant , 2°jaar voor de verkoper.

Nota : lees aandachtig de onderste lijnen!!! Daar kan met tijd een adderke onder het gras zitten .

source Garantie op elektronica? Ken je rechten - news - ZDNet.be
Garantie op elektronica? Ken je rechtenTwee jaar garantie05 augustus 2011 | Jibbe Van Oost

Winkeliers knoeien steeds meer met garanties, volgens de economische inspectie. Vooral met elektronica. Waar heb je als consument nu eigenlijk recht op?

Uit een onderzoek van de Algemene Directie Controle en Bemiddeling, de vroegere economische inspectie, blijkt dat steeds meer winkeliers inbreuken plegen op de garantie van twee jaar op een toestel. Er kwamen meer klachten binnen en ook inspecteurs stelden meer inbreuken vast.
Recht op twee jaar
We bellen even met Ever Vandenberghe van handelarenorganisatie Comeos. Hij legt uit dat je als consument recht hebt op twee jaar garantie. Maar zo eenvoudig is het eigenlijk niet, want er zijn nog wel meer punten en komma’s aan de wettelijk bepaalde garantietermijn.
Je mag als consument een toestel enkel de eerste zes maanden van de garantieperiode terug binnenbrengen zonder dat er vragen worden gesteld. Iedereen gaat er dan automatisch van uit dat het toestel een conformiteitsprobleem heeft - een fabricagefout dus. De handelaar laat het toestel dan repareren of vervangt het gewoon helemaal.
Als de eerste zes maanden voorbij zijn, wordt het moeilijker om je toestel onder de garantievoorwaarden te laten herstellen. Je moet dan als klant bewijzen op tafel kunnen leggen. Je moet kunnen aantonen dat de fout aan het toestel er al was bij de aanschaf. De kans is dan immers klein dat er na de eerste zes maanden nog een fabricagefout opduikt en het is al waarschijnlijker dat er gebruiksschade is.
Die bewijslast na zes maanden zorgt dus voor een knoert van een grijze zone in de wettelijk bepaalde garantietermijn. Want wie bepaalt nu welke bewijzen gelden en welke niet? Er is geen enkele instantie die zich daarin uitspreekt.
Handelaar draait op
Wie een defect toestel heeft, moet ermee naar de handelaar. Deze moet dan het toestel aannemen, terwijl de producent in feite verantwoordelijk is voor de fabricagefout. De handelaar moet de kosten dan verhalen op de producent.
Maar sommige producenten proberen de garantieperiode in te korten. Amerikaanse bedrijven gebruiken vaak de garantiebepalingen die op hun thuismarkt gelden: drie maanden. Het Belgische recht met zijn twee jaar lange garantie heeft daar voorrang op, maar als de producent niet wil ophoesten, zit de handelaar wel tussen hamer en aambeeld. De kans bestaat dat hij opdraait voor de reparatie- of vervangingskosten.
Wat kan je als consument doen als een handelaar je toestel niet wil aannemen? Niet veel eigenlijk. Klacht neerleggen bij de politie is zowat de enige mogelijkheid.
Redelijke verwachting
Er zijn nog andere gevallen waarin een uitzondering mogelijk is op de twee jaar lange garantietermijn. Als je een goedkoop speelgoedprul koopt, kan je als consument eigenlijk al wel raden dat het geen twee jaar gaat uitzingen. Dat heet in juridische termen de redelijke verwachting.
Als een toestel dus de indruk geeft dat het na minder dan twee jaar rijp is voor de schroothoop, dan vervalt de wettelijke garantietermijn dus ook.
Nu ontstaat er ook steeds meer discussie om gsm’s ook onder te brengen onder die regeling met de redelijke verwachting. Een discussie die de grijze zone alleen nog maar vergroot en de twee jaar garantie nog minder vanzelfsprekend maakt.

grtz Barre , just for the intel gepostomdat vele winkeliers er van onder willen muizen.

Grtz Barre

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 18 augustus 2012
  • 15:51

Dat geldt voor Belgïe wellicht maar in Nederland niet. Garantie is hier altijd een zaak tussen koper en verkoper. De consument heeft recht op minimaal een jaar garantie waarna het product moet blijven werken volgens de verwachte levensduur. Dat laatste ter beoordeling van de rechter.

Veel winkeliers verschuilen zich achter de “fabrieksgarantie”, maar als klant heb je daar officieel geen boodschap aan. Zie consuwijzer.nl

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2012
  • 16:03

dit geld voor de benelux

persoonlijk deze gebruikt via redcoon.nl en zonder tegenspraak hebben ze mijn toestel van 1 jaar en 1 maand kosteloos vervangen.

ik wilde dit enkel ter info aanbieden.

Grtz Barre

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 18 augustus 2012
  • 18:41

Dat is dan aardig van ze of ze houden er zelf ruimere regels op na omdat ze geen gezeur willen met bijv. Belgische klanten maar het is niet waar je zo maar “recht op hebt” in NL. De Nederlandse wet gaat verder dan de Europese richtlijn volgens de Hoge raad.

zago23

zago23

• Lid sinds 19 oktober 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2013
  • 17:59

hallo ik heb samsung galaxy s4 en heb ik hem via ebay als nieuw gekocht en heft zeker nog garantie .het toestel was perfect maar nu kan niet meer opladen kan jemand me zeggen aub wat moet ik doen.danke

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren