Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

okkehel

okkehel

• Lid sinds 30 april 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2012
  • 21:56

Hallo,

Ik gebruik de volgende combinatie: apple iMac, VMWare, Windows XP en een SGS2. De telefoon wil ik rooten en dat lukt niet op een apple, vandaar dat ik XP draai via VMware. Maar als ik onder XP via de usb de telefoon met de computer verbindt krijg ik meteen de melding dat XP het usb-apparaat niet herkent. Ik heb alles up to date: drivers etc. en heb tips en suggesties geprobeerd (telefoon uit, aan, batterij eruit en weer in) maar ik kom niet verder.

alvast dank,

mbos

Bewerkt (24 april 2013 15:21)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 2 augustus 2012
  • 23:13

okkehel;327953
Hallo,

Ik gebruik de volgende combinatie: apple iMac, VMWare, Windows XP en een SGS2. De telefoon wil ik rooten en dat lukt niet op een apple, vandaar dat ik XP draai via VMware. Maar als ik onder XP via de usb de telefoon met de computer verbindt krijg ik meteen de melding dat XP het usb-apparaat niet herkent. Ik heb alles up to date: drivers etc. en heb tips en suggesties geprobeerd (telefoon uit, aan, batterij eruit en weer in) maar ik kom niet verder.

alvast dank,

mbos

okkehel, je kunt gewoon met Heimdall op de Mac je telefoon rooten. Een uitgebreide handleiding hierover heb ik in onze wiki gezet. Daar staan dan wel de ROM's en roots voor de SGS I, maar voor de SGS2 kun je gewoon de ROM's en roots (bestanden) bedoeld voor de SGS2 gebruiken.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

okkehel

okkehel

• Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2012
  • 21:42

Ik ga kijken, alvast bedankt.

okkehel

okkehel

• Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2012
  • 21:58

ik heb de handleiding gelezen en heb een vraag daarover. Als ik het goed begrijp is het noodzakelijk om naast het rooten ook een customrom te installeren (ook als dit een fabrieksrom is van samsung). Alleen rooten kan niet of moet ik dan bepaalde stappen achterwege laten? Ik ben namelijk best tevreden over de rom maar ik wil die vervelende spraak-app er uit hebben die start na het dubbel of te lang intikken van de home-toets.

mvrgr,

mbos

Bewerkt (24 april 2013 15:23)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 11 augustus 2012
  • 00:33

okkehel;330207
ik heb de handleiding gelezen en heb een vraag daarover. Als ik het goed begrijp is het noodzakelijk om naast het rooten ook een customrom te installeren (ook als dit een fabrieksrom is van samsung). Alleen rooten kan niet of moet ik dan bepaalde stappen achterwege laten? Ik ben namelijk best tevreden over de rom maar ik wil die vervelende spraak-app er uit hebben die start na het dubbel of te lang intikken van de home-toets.

mvrgr,

mbos
Voor rooten maakt het niets uit of je een stock rom of een custom rom op je toestel hebt staan.

Makker

Bewerkt (24 april 2013 15:24)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Verwijderd_Account_07112017

Verwijderd_Account_07112017

• Lid sinds 18 mei 2012
  • Berichten 213
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 10:33

Om een systeemapp te verwijderen kun je adb gebruiken

adb rm /system/app/XX.apk/.

Waarbij XX de naam van de app is

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 11 augustus 2012
  • 16:34

okkehel;330207
ik heb de handleiding gelezen en heb een vraag daarover. Als ik het goed begrijp is het noodzakelijk om naast het rooten ook een customrom te installeren (ook als dit een fabrieksrom is van samsung). Alleen rooten kan niet of moet ik dan bepaalde stappen achterwege laten?
mvrgr,
mbos
Rooten doe je door een ‘nieuwe’ geroote kernel op je toestel te zetten(flashen), ewn dat kan prima op een standaard rom, hoeft echt niet op een custom, sterker, meestal is een custom rom al geroot.
Dus je hoeft om te rooten alleen een goede (pas op, ICS kernels werken niet op Gingerbread en andersom) kernel te flashen.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.