Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ernie

ernie

• Lid sinds 24 augustus 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 10:07

Hallo allemaal,

Ik ben net terug uit Noorwegen. Daar heb ik mooie fotos gemaakt met mijn sgs2 die ik graag niet kwijt raak. De laatste dag is mijn sgs2 ‘spatwaternat’ geworden. Dat is hij wel vaker omdat ik hem als navigatiesysteem/radio op mijn motor gebruik. Deze keer was het echter fataal.

Thuis eerst alle standaardrituelen geprobeerd, en uiteindelijk ook de jig. De telefoon komt niet in download mode. Als ik de start knop indruk lichten de ‘menu’ en ‘vorige’ knopjes op. Als ik de start knop nogmaals indruk gaan de lichtjes weer uit. Af en toe doet de trilfunctie ook nog wat. De sgs2 is dus geen baksteen.

Ik heb gelezen hoe je de telefoon onbaksteenbaar kunt maken, maar daar staat ook dat er ‘Wat te doen’ zijn in het geval je telefoon nog niet helemaal gebaksteend is.

Zijn er mensen die kunnen helpen?

Alvast bedankt

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
Frenkw

Frenkw

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 10:26

DropBox is de manier om je gemaakte foto's niet kwijt te raken. Al je gemaakte foto's worden dan automatisch (optie in menu) geupload naar je dropbox, waarbij je deze dus nooit hoeft kwijt te raken! Geniaal van dropbox als je het mij vraagt!
Maar goed dat is meer een tip voor als je telefoon weer “onbaksteenbaar” gemaakt is ;-) Succes daarmee.

p.s. Er zijn ook spatwaterhoesjes verkrijgbaar voor de meeste telefoons! Misschien een optie?

ernie

ernie

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 10:36

Frenkw;334199
DropBox is de manier om je gemaakte foto's niet kwijt te raken.

Dropbox is inderdaad handig. Alleen heb ik geen zin in een telefoonrekening van 1000 euro. Ik kan slechts 35 mb data per dag uitwisselen in het buitenland.

Frenkw

Frenkw

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 11:16

Je kunt instellen dat enkel met wifi connectie de foto's worden geupload.

ernie

ernie

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 11:56

Dat is een goede tip voor de volgende keer. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Zoals je zelf al aangeeft is het nu een beetje mosterd na de maaltijd.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 24 augustus 2012
  • 12:25

Misschien een dommere suggestie als dropbox maar: foto's op externe sdkaart opslaan?
dan heb je ook geen internet connectie nodig o.0

je kan kijken waar de chip zit van je interne sd kaart als deze niet is beschadigd zou je die eventueel kunnen inbouwen bij een andere sgs2

Bewerkt (24 april 2013 15:28)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 24 augustus 2012
  • 12:28

ik denk dat hij dat nu wel weet, en eerder zit te wachten op suggesties om het op te lossen.

Hoe lang geleden is dit gebeurd? anders de batterij eruit halen en goed op laten drogen voor het geval er nog condens in zit. (geen idee of dat nog zin heeft)

edit: het feit dat de lichtjes wel werken kan suggereren dat hij het wel doet, alleen het scherm niet oplicht… Misschien komt hij dan wel in download modus alleen zie je dat niet…

ernie

ernie

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 13:32

nanders;334247
Hoe lang geleden is dit gebeurd? anders de batterij eruit halen en goed op laten drogen voor het geval er nog condens in zit. (geen idee of dat nog zin heeft)

Het is woensdag ochtend gebeurd. De gsm zat in de houder op het stuur terwijl ik stond te schuilen bij een wc hokje op een rustplaats langst de weg nabij het plaatsje Lillehammer in Noorwegen. Gisteren ochtend ben ik thuis gekomen en heb ik de telefoon opengeschroefd. Hij zag er kurkdroog uit. Vanochtend heb ik de telefoon in rijst gelegd (in 1 stuk, zonder de sim, externe sd-kaart, accu, en achterkant) Is het verstandig om de printplaat van het scherm te halen en dan in de rijst te leggen? als ik de telefoon op mijn dell windows xp laptop aansluit herkent deze de hardware id, maar kan niet de juiste drivers vinden.

———- Update van bericht ———-

De computer herkent het apparaat nu als een samsung mobile usb modem #3 en wijst een com poort toe (com11). Dit zie ik ook bevestigd in Odin1.85. wat kan ik het beste nu doen? nieuwe bootloader of zo? Graag stap voor stap want ik ben een ito.
Alvast enorm bedankt,

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 24 augustus 2012
  • 13:45

als de computer hem herkent dan gaat hij gewoon aan. Dan lijkt dus alleen het scherm niet goed te werken. Kun je je telefoon benaderen via de windows explorer? dan kun je in elk geval je foto's veilig stellen.

Ik zou alle draadjes controleren, misschien is er iets losgeraakt na het uit en in elkaar schroeven..

wat wel en niet goed is in rijst heb ik geen idee van..

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 24 augustus 2012
  • 20:08

Off topic: ik waardeer de vertaling nu juist wel.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.