Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

mmmmvdv

mmmmvdv

• Lid sinds 15 mei 2010
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 19 september 2012
  • 16:03

Hallo,
Sinds enige tijd willen mijn contacten niet meer synchroniseren met mijn Google account. De rest wel zoals agenda enz. Hij synchroniseert wel vanuit de laptop naar de telefoon, andersom niet… heel apart maar wel lastig. Ik draai op 4.03 custom. Mijn account opnieuw installeren vind ik een beetje link, de kans bestaat dat ik niet een telefoonnummer meer in mijn telefoon dan meer heb staan. Wie weet raad?
Mrt

Bewerkt (24 april 2013 15:35)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 19 september 2012
  • 16:18

Dit is vrij simpel op te lossen.
Ga naar instellingen > apps > kies alles > zoek daar ‘opslag contacten’ en klik erop. Kies daar gegevens wissen.

Nu gooi je alles weg en is je lijst leeg. Maar binnen 10 seconden loopt je lijst weer vol. De contacten komen weer via de synch binnen.

Trust me

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

randommen

randommen

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 19 september 2012
  • 17:54

Dan kan het zijn dat ze de nummers kwijt is die niet met gmail gesynct zijn toch?
Ik zelf zou naar instellingen>accounts>gmail account (welke je gebruikt)> en dan syncen uitzetten van contacten en weer aanzetten als het goed is synct hij dan.

mmmmvdv

mmmmvdv

• Lid sinds 15 mei 2010
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 20 september 2012
  • 19:24

Beste Sander,
Helemaal top, is weer gesynct. Bedankt. (Helpdesk Samsung kon mij niet echt helpen) De optie van randommen had ik al gedaan, werkte helaas niet. Wat was het nou, of is het niet belangrijk om te weten?
Maarten

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 20 september 2012
  • 19:35

Ik zou het je graag vertellen maar ik weet het niet.
Het enigste dat ik weet is dat het vaker voorkomt, en het zelf ook 1 keer gehad heb. In de lijst iedere keer dat de synch mislukt was op contacten.

Waarschijnlijk dat er een keer iets is blijven hangen en dat ie daarom niet meer verder wil. Even de boel leeg gooien begint ie met een schone lei. Maar das slechts een theorie.

Off-topic, ik doe dit ook weleens om mensen te overtuigen hun contacten op gmail op te slaan. Dan laat ik ze m'n contacten lijst zien en gooi hem dan helemaal leeg middels deze methode. Dan terug naar de contacten app en dan zien ze dat ie leeg is. Daar schrikken ze wel van. Maar na 10 tellen beginnen ze weer 1 voor 1 binnen te komen en dan komen de oww en ahhhs tevoorschijn

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

mmmmvdv

mmmmvdv

• Lid sinds 15 mei 2010
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 20 september 2012
  • 19:42

Klopt helemaal mee eens, ik ken diverse mensen die of alles kwijt zijn of alles met de hand weer moeten invoeren. Ik was alleen bang dat de telefoon zou blijven “hangen”. Mrt

VareV

VareV

• Lid sinds 26 augustus 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2013
  • 18:23

Hallo!
Ik ben nieuw en heb hetzelfde probleem. Heb gedaan wat je zei, Sander, maar hij stroomde niet meer vol. Ook ik ben groot fan van Gmail-contacten en had juist alles daarin via de pc opgeslagen.
Maar bij mij synct ie dus niet.
Ik heb overigens een Sony Ericsson Xperia, dat zag ik een beetje laat. Maar dat was ook Android en het paste precies in mijn straatje wat de oplossing kon zijn.

Bij het Accounts/synchronisatiegedeelte van mijn telefoon blijft ie dus hangen. ALthans, hij draait zijn rondje wel, maar geeft dan aan dat er een fout is. Het aparte is, is dat de laatste datum en tijd is van het moment dat ik al het internet-gerelateerde heb uitgezet omdat we de grens overgingen.

Had iig een backup op mijn SIMkaart gezet en die maar weer teruggezet… Alle namen zijn ingekort, maar ach, ik heb mijn contacten weer.

Wilde het trucje opnieuw doen, maar nu geeft ie aan dat er geen gegevens te wissen zijn. Bestand is ook maar 720 kb groot.

Trouwens, mijn telefoon gaf wel aan, na dat verwijderen, dat er een of ander iets was gestopt, iets met eventstream. Doet ie wel vaker, weet niet precies welke andere proocessen er dan gestopt zijn. Kun je daar iets mee?

Kun je mij ook helpen?

VareV

VareV

• Lid sinds 26 augustus 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2013
  • 19:46

Pfff een paar uur nog op internet lopen surfen en niets werkte voor mij :-(
- Airplane mode - gegevens wissen via apps - reset - airplane mode off
- Laatste app deinstalleren
- ICE's eruit
- Alle letters in de naam met trema's enzo verwijderd
- Contact Sync Fix
- Google account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Pffff om echt moe van te worden. Snap er niets van :-((((

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.