Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

BenAW

BenAW

• Lid sinds 12 juni 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 30 september 2012
  • 18:18

Op mijn S2 heb ik geen data abonnement, dus alles wat daar mee te maken heeft staat uit zo ver ik weet.
Gebruik alleen WiFi voor dataverkeer.
Vóór de update naar ICS ging de battery op deze manier 4-5 dagen mee, na de update nog hooguit 2.
Recent is 4.04 er op gezet, maar verbruik blijft relatief slecht.
Opvallend is dan ook dat onder Instellingen > Batterij het Item Mobiel Standby een groot deel van het verbruik opsnoept.

Vraag is dus: hoe krijg ik de Mobiele Radio echt uit.

Ik gebruikte Juice Defender Plus al voor de upgrade naar ICS, en dat werkte toendertijd prima.

Benieuwd naar reacties.

(zoeken heeft me geen toepasselijk antwoord gegeven. :shy: )

Bewerkt (24 april 2013 15:37)
ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 30 september 2012
  • 18:32

Mobiele standby is iets wat juist goed is als die een hoog vebruik heeft.. mobiele standby betekend gewoon dat je toestel aan het slapen is.. “netwerk” verbruikt dus niks..

monstuur

monstuur

• Lid sinds 07 augustus 2010
  • Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 30 september 2012
  • 18:42

2 volle dagen is nog veel voor een smartphone uit deze tijd! De meeste houden het amper 1 dag uit..

BenAW

BenAW

• Lid sinds 12 juni 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 30 september 2012
  • 19:30

Zover ik het begrijp is “Mobiel Standby” het verbruik om in contact met het datanetwerk te blijven, zonder gegevens verkeer.
Net zoals “Telefoon Standby” alleen het verbruik is om ingelogd te blijven bij de provider.
Omdat ik geen GSM data verkeer heb wil ik de “data radio” dan ook helemaal uit hebben.
Vóór ICS werkte dit volgens mij wel zo.

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 30 september 2012
  • 19:34

BenAW;343686
Zover ik het begrijp is “Mobiel Standby” het verbruik om in contact met het datanetwerk te blijven, zonder gegevens verkeer.
Net zoals “Telefoon Standby” alleen het verbruik is om ingelogd te blijven bij de provider.
Omdat ik geen GSM data verkeer heb wil ik de “data radio” dan ook helemaal uit hebben.
Vóór ICS werkte dit volgens mij wel zo.

Radio is heel breed, niet alleen je ‘mobiele data’ maar ook telefoon verkeer, sms, bellen, verbinden met masten, switchen tussen 2g 3g hsdpa hsupa.. etc etc.. als je dat uit wil zetten noem ik het geen mobiele telefoon meer -_-

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 30 september 2012
  • 19:34

Heb je misschien de wifi nog aanstaan als je toestel in slaap is? Er staan daar drie keuzes, en een daarvan houdt je wifi actief, ook als je toestel ‘slaapt’.
Edit: Want ook in een officiele rom is een klein vertaalfoutje snel gemaakt……..

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

BenAW

BenAW

• Lid sinds 12 juni 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 30 september 2012
  • 20:24

ibsonic;343687
Radio is heel breed, niet alleen je ‘mobiele data’ maar ook telefoon verkeer, sms, bellen, verbinden met masten, switchen tussen 2g 3g hsdpa hsupa.. etc etc.. als je dat uit wil zetten noem ik het geen mobiele telefoon meer -_-
Ik ging uit van de Help bij Instellingen>Battery, en bij Mobiel Standby staat “Batterij gebruikt door mobiele radio”en bij Telefoon Standby staat “Batterij gebruikt als telefoon standby” Dit suggereert in ieder geval dat de “mobiele radio” apart is van de telefoon, net zoals Wifi en Bluetooth.
Als dit niet zo mocht zijn, dan is de vraag natuurlijk waardoor dan na de upgrade naar ICS 4.0 mijn batterij nog maar half zo lang meegaat.

———- Update van bericht ———-

Peter-036;343688
Heb je misschien de wifi nog aanstaan als je toestel in slaap is? Er staan daar drie keuzes, en een daarvan houdt je wifi actief, ook als je toestel ‘slaapt’.
Edit: Want ook in een officiele rom is een klein vertaalfoutje snel gemaakt……..
Wifi laat ik door Juice Defender schakelen. Heb niet de indruk dat dit niet goed meer werkt, maar zal er nog eens induiken.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 30 september 2012
  • 20:40

volgens mij is ‘mobiel standby’ de tijd/batterij die nodig is geweest om in verbinding te zijn met het netwerk (dat is niet perse internet maar ook telefoonverkeer). En telefoonstandby is de tijd/batterij die nodig is om de telefoon in standby te houden (ook wanneer je geen netwerk, bv zonder simkaart, hebt). De mobiel standby blijft dus altijd actief omdat je, denk ik, wel gewoon bereikbaar wilt zijn voor bellen+sms.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 30 september 2012
  • 21:30

In een rom voor de S3 zat een foutje waardoor mobiel standby hoog in het verbruikslijstje kwam te staan. Dit was zoiets als dat intern gerekend werd met x 4 terwijl dit x 0,4 moest zijn. Is dit misschien in dit geval hetzelfde? Dan is het slechts een schoonheidsfoutje.

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 30 september 2012
  • 23:06

JohandeJong;343712
In een rom voor de S3 zat een foutje waardoor mobiel standby hoog in het verbruikslijstje kwam te staan. Dit was zoiets als dat intern gerekend werd met x 4 terwijl dit x 0,4 moest zijn. Is dit misschien in dit geval hetzelfde? Dan is het slechts een schoonheidsfoutje.

Dat was op de galaxy S2 een probleem met “Android systeem” inderdaad dat er een reken foutje was waardoor het ‘leek’ alsof hij veel verbruikte.. dat is sinds 4.0.4 verholpen..

@Ben, probeer eens een andere modem erop te zetten, elk modem heeft natuurlijk ook zijn eigen verbruik.. misschien dat dat een verschil maakt? op welke modem zit je nu ?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.