Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

arnaughty

arnaughty

• Lid sinds 09 januari 2012
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2012
  • 16:50

Hey!

Ten eerste sorry als dit al ergens gevraagd is maar 170 pagina's met op elke pagina 15 topics ofzo doorzoeken duurt me iets te lang!
Het zit zo:
Sinds de voorlaatste update dat ik deed via KIES (heb vandaag de laatste gedaan, die daarvoor bedoel ik) werkt mijn homebutton niet meer. Ik vind dit uitermate storend en dacht dat het wel weg zou gaan met de nieuwe update. Blijkt dus van niet!

Ik zit er over te denken om men gsm (galaxy S2) te flashen of rooten of hoe jullie dat ook noemen. Raad je dit aan? Of laat je je gsm beter zoals je ‘m gekocht hebt?

Indien je ’t me wel aanraad, hoe begin ik daar aan, welke software is beste om er dan op te zetten, hoe werkt dat…?
En vooral, hoe kan ik dat doen zonder dat mijn homeknop werkt??

Bedankt voor je tijd! ;D

Grtz

Bewerkt (24 april 2013 15:37)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 1 oktober 2012
  • 18:37

Lees dit eens…………http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/25115-index-belangrijke-topics.html

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

arnaughty

arnaughty

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2012
  • 18:45

Peter-036;343881
Lees dit eens…………http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/25115-index-belangrijke-topics.html

Ik snap de titels niet dus zou niet weten welk deeltje ik moet lezen -_-
Ben echt de grootste electronica-leek die hier rondloopt denk ik.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 1 oktober 2012
  • 18:46

Het lijkt erop dat de knop gewoon kapot is, dat is hardware en kun je niet oplossen door software.
Voordat je jezelf ergens in stort kan je beter contact opnemen met Samsung om die knop gewoon te laten maken. Je hebt garantie.
Als je zelf gaat lopen stoeien zonder je goed voor te bereiden bestaat de kans dat je het alleen maar erger maakt. En Samsung gaat dan moeilijk doen omdat je zelf dingen hebt aangepast. Opsturen dat ding is het advies…

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

arnaughty

arnaughty

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2012
  • 18:49

Sander M;343889
Het lijkt erop dat de knop gewoon kapot is, dat is hardware en kun je niet oplossen door software.
Voordat je jezelf ergens in stort kan je beter contact opnemen met Samsung om die knop gewoon te laten maken. Je hebt garantie.
Als je zelf gaat lopen stoeien zonder je goed voor te bereiden bestaat de kans dat je het alleen maar erger maakt. En Samsung gaat dan moeilijk doen omdat je zelf dingen hebt aangepast. Opsturen dat ding is het advies…

Neej, de knop is niet gewoon kapot! Ik had de update gedaan, de knop werkte nog, ik leg 'm op een kussen naast mijn bed elke nacht, toen ik ging slapen werkte alles perfect, toen ik wakker werd werkte de knop niet meer. Dat ligt toch niet ad hardware dan?
Heb op internet vanalles opgezocht en der waren veel mensen die hetzelfde probleem hadden sinds de update!
Heb nu ook wat rondgezocht en heb al een manier gevonden om in download modus te geraken zonder men homebutton of zon JIG te gebruiken! Hoe ga ik verder?

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 1 oktober 2012
  • 19:04

Iets kan altijd ‘spontaan’ kapot gaan, dus dat hij het 's avonds nog deed en de volgende morgen niet meer is mogelijk.
Rooten zal hier niks aan veranderen. Ik neem aan dat je al eens een factory reset gedaan hebt? Dit is meestal wel aan te raden na een update.

Daarna zou je nog kunnen proberen de stock rom er opnieuw op te zetten. Ook weer gevolgt door een FR.

En kan je ook de titel van je bericht aanpassen? Deze opschrijft niet je probleem met je home button. De vraag Samsung Galaxy S2 Rooten zal niet snel bekeken worden omdat daar al legio topics over zijn. Een hoop mensen zullen het om die reden niet eens lezen tenzij je een betere titel gebruikt.
Om dit te veranderen klik je bij je eerst post(bovenste) op bericht bewerken, en dan meer opties.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

arnaughty

arnaughty

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2012
  • 19:08

Als ik factory reset doe (hoe werkt dat?) en moet ik dan eerst backup maken van alles? Ja zeker?
(heb titel aangepast)

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 2 oktober 2012
  • 11:15

Wat je kan doen is in recoverymode gaan.

Nu ga je bestanden wipen
eerst ‘wipe data/factory reset’
dan ‘wipe cache partition’
dan via advanced naar ‘wipe Dalvic cache’

dan terug met ‘Go Back"
en daar ’reboot system now'

En nu gaat je toestel weer opstarten en gaat alles goed, denk ik.

Makker

Bewerkt (24 april 2013 15:38)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.