Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Flitskikker

Flitskikker

• Lid sinds 26 oktober 2012
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2012
  • 01:25

Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn toestel (Galaxy S2). Daar waar deze vorige week nog 3 dagen meeging (stand-by), is deze nu - ook stand-by - al na enkele uren half leeg. Volgens de optie Batterij is “Android-systeem” de boosdoener. Daar kom ik dus niet mee verder. Tappen op de Vernieuwen-knop zou de naam zichtbaar maken, maar dat gebeurt alleen bij andere apps en andere instanties van Android-systeem, niet bij deze.
Opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen.
Zover ik weet heb ik in de tussentijd geen nieuwe applicaties geïnstalleerd, althans, niet dat ik me kan herinneren.

Een hard reset zit ik geenszins op te wachten; ik heb inmiddels te veel specifieke configuraties die ik niet opnieuw wil instellen. Dan zou ik eerder een custom ROM met Jelly Bean erop zetten.

Gegevens:
Samsung Galaxy S II
Abonnement van T-Mobile
Unbranded (XEN) toestel
Android 4.0.4
Stock-ROM
Niet geroot

Een aantal screenshots:

Vorige week ging mijn toestel nog 3 dagen mee op stand-by.

Nu is dezeop stand-byna 7 uur al meer dan de helft leeg.

Te zien valt dat het scherm bijna niet aan is geweest; ik heb mijn toestel in die 7 uur nauwelijks gebruikt.

Weet iemand de oorzaak van dit probleem? Ik had hier dus voorheen (ook al met 4.0.4) totaal geen last van. Nu moet ik hem zometeen wéér opladen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Flitskikker

Bewerkt (24 april 2013 15:45)
MijnAndroid

MijnAndroid

• Lid sinds 26 april 2012
  • Berichten 1282
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2012
  • 10:09

Als mijn S2 12 uren meegaat op 1 volle lading mag ik blij wezen.
al gebruikt ik 'm wel veel.

HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2012
  • 11:45

Je moet eens de App “Better Battery stats” installeren, ik weet niet of dit een aplicatie is waarvoor root nodig is maar deze laat ie in een mum van tijd zien wat de oorzaak is van je hoge verbruik.

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 26 oktober 2012
  • 11:56

Ha kikker,

Te zien is dat je toestel aakelocks heeft.. een app zorgt er voor dat je toestel wakker wordt terwijl je scherm uit staaat..

Maak je gebruik van bluetooth die toevallig aanstaat ?

Flitskikker

Flitskikker

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2012
  • 13:08

MijnAndroid;351343
Als mijn S2 12 uren meegaat op 1 volle lading mag ik blij wezen.
al gebruikt ik 'm wel veel.

Als ik hem veel gebruik, vind ik het ook vanzelfsprekend dat hij sneller leegloopt. Het probleem is nu meer dat hij op stand-by eerst 3 dagen meeging en nu niet meer.

HD2;351382
Je moet eens de App “Better Battery stats” installeren, ik weet niet of dit een aplicatie is waarvoor root nodig is maar deze laat ie in een mum van tijd zien wat de oorzaak is van je hoge verbruik.

Ik heb de app gedownload en geïnstalleerd. Ik vermoed dat deze nu gelijk zijn werkt doet? Ik ben benieuwd of deze app kan aantonen welke app de boosdoener is.

ibsonic;351388
Ha kikker,

Te zien is dat je toestel aakelocks heeft.. een app zorgt er voor dat je toestel wakker wordt terwijl je scherm uit staaat..

Maak je gebruik van bluetooth die toevallig aanstaat ?

Ik neem aan dat de streepjes bij “Wakker” de wake locks aangeven? Vreemd dat relatief weinig streepjes zo veel batterijverbruik veroorzaken. Ik heb helaas geen screen van dit scherm van vorige week.
Bluetooth (en GPS) heb ik uitstaan.

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens kijken of die app wat grafiekjes en gegevens zichtbaar maakt.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 26 oktober 2012
  • 13:20

Je kan ook GSam Battery Monitor gebruiken, deze geeft ook per app aan hoeveel hij op de achtergrond aan het doen is, hoeveel wake-locks. Het moet haast wel een app zijn die dit doet.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2012
  • 13:22

Je moet nu even je batterij volledig opladen dan pas gaat Better Battery Stats in werking treden en heb je het beste resultaat en gebruik je toestel hoe je hem altijd gebruikt.. We zien je wel weer verschijnen over een paar uurtjes of over 3 daagjes (hopelijk het laatste)

Flitskikker

Flitskikker

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2012
  • 14:37

Goed, gisteren voor het slapen gaan even wat screenshots gemaakt, en dat is maar goed ook, want hij heeft het de nacht niet volgehouden.
Hieronder dus wat screens. Bijna de helft verbruikt na 6 uur stand-by. Hopelijk weten jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn aan de hand van deze screens.

Alvast bedankt.

Groeten,
Flitskikker

Bewerkt (24 april 2013 15:46)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 27 oktober 2012
  • 18:47

Het is vrij duidelijk dat je toestel niet slaapt, en dat wifi aan blijft. Dat ‘no or unknown signal’ duidt erop dat je telefoon voortdurend probeert een (wifi?) netwerk te vinden om aan te koppelen, probeer de instellingen van je wifi zo in te stellen dat wifi ook uit gaat als je teostel in ‘sleep’ gaat (of eigenlijk zou moeten gaan).

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Flitskikker

Flitskikker

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2012
  • 00:07

Naar aanleiding van informatie die ik elders heb gevonden, heb ik mijn toestel uitgezet en de batterij even verwijderd. Daarna weer teruggestopt en volledig opgeladen. Tot mijn grote verbazing lijkt alles weer normaal te zijn. Na anderhalve dag grotendeels stand-by heb ik 42% over. Ik heb verder geen instellingen gewijzigd, dus het is wel enigszins vreemd. In BBS is nu ook te zien dat Deep Sleep op 3 uur gebruik na altijd aan heeft gestaan.

In ieder geval bedankt voor de moeite en hulp, en iedereen met hetzelfde probleem raad ik dus aan bovenstaande te proberen.
Als het probleem zich weer voordoet en het bovenstaande helpt niet, dan laat ik dat hier wel horen.

Groeten,
Flitskikker

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.