Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

bon

bon

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 4 november 2012
  • 01:49

Hallo !

Mijn gerootte SGS 2 “heeft kuren”.
Ik heb een Hi abonnement.

Al langere tijd overigens. Ik gok zelf dat het komt doordat ik evt. een verkeerde (CF) kernel erop heb geflashed destijds. Het is me te lang geleden voor exacte details maar het staat me bij dat ik LP7 erop geflashed heb met Odin en LP5 nodig was maar niet kon vinden (destijds).

Affijn, hij werkt wel, maar de kuren bestaan uit bijv:

- vastlopers van apps (dolphin/chrome browsers bijvoorbeeld …wacht je een ~5 minuten, dan maar een reboot door de power knop ingedrukt houden en als je weer opstart is de batterij bijv. een 40% leeg getrokken (en de telefoon aardig warm!). (laatst nog van ~54% naar een 17% in een paar minuten tijd)

- vastlopers van het Swype toetsenbord, of er verschijnt een zwart veld ipv het toetsenbord..

- “hangers” …je activeert iets, bijv. het openen van een app en het duurt een poos voor het daadwerkelijk wat onderneemt etc.

Belangrijkste is toch dat ik geen versie heb staan bij CSC.

————————
Via *#1234# krijg ik:

PDA: I9100XWLPD

PHONE: I9100XXLPW

CSC: Unknown

Build Info: Tue May 8 19:07:11 KST 2012

“Over het toestel” :

o.a.

Android 4.0.3
(zou toch zweren dat 4.0.4 al uit is maar -ik neem aan- dat ik door de CSC Unknown maar geen update (OTA) binnen krijg …ook Kies kan de data niet ophalen (ziet wel dat het een GT-I9100 is maar daar blijft het bij).

Baseband-versie
I9100XXLPW

Kernelversie
3.0.15-I9100XWLP7-CL340913
dpi@DELL134 #3

Buildnummer
IML74K.XWLPD

————————

Nu ben ik overduidelijk ergens de mist in gegaan en kom ik hier om te vragen wat ik nu het beste kan doen om het allemaal weer (zo goed mogelijk :p) soepel te laten lopen …

(Als ik zou gokken moet ik “I9100XWLPW_I9100XENLPB_XEN” hebben maar, lijkt me logisch dat ik een keer niet wil gokken …..;-))

Dus wat kan ik het beste ondernemen ?

(ik heb een JIG, die zie ik af en toe nog genoemd worden, maar deze werkt toch niet meer met de laatste bootloader(s)?) (als ik em al nodig ben)
(Heb voor die triangle, Triangle Away gebruikt …tja)

CWM zit er op, en ik backup data ook met Titaniumbackup.

Dank!!

Ps.: (-als- 4.0.4 al (lang) uit is, is hierin ook de USSD exploit gefixed ? Gebruik er nu een app voor die de “tel:” URLs af vangt)

Pps.: Waar kun je nou bijhouden wat nu de laatste kernel versie is voor jouw provider ? Of moet ik in mijn geval puur naar de XEN kernel kijken ? (laatste gok ik)

Bewerkt (24 april 2013 15:48)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 4 november 2012
  • 16:56

De XEN is altijd de betere, want sneller geupdate, rom, omdat daar geen provider zijn apps en dergelijke bij in propt.
Als je de laatste rom voor nederland bij Sammobile vandaan haalt, en met Odin flashed, ben je wel je root kwijt, maar die heb je vlot genoeg terug als je dat wilt, door eveneens met odin een CF of een Siyah kernel te flashen….pas wel op dat je er een neemt voor de SGS 2/ gt i9100, en voor ICS 4.0.4.
De USSD exploit?? ken ik niet.
Kernels worden niet apart voor providers gemaakt,allen rom's, maar die worden hooguit aangepast door providers.
Overigens, de jig werkt in elk geval wel om je toestel makkelijk in download mode te starten.

Bewerkt (24 april 2013 15:48)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

bon

bon

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 5 november 2012
  • 02:11

XEN is de standaard ROM voor mijn telefoon (Hi abonnement), dus dat zit wel snor :p (er zit trouwens wel een EasyMenu ofzo in van Hi …). Siyah kernel lees ik veel over maar nog geen ervaring mee. Zal ik nog ff naar moeten kijken :p.

USSD exploit: De info erover kreeg ik via dit artikel:
Android-exploit op meer merken toepasbaar dan gedacht | Hardware.Info Nederland

(en ja, mijn firmware is ‘vulnerable’ momenteel)

Ja sorry, ik bedoelde een ROM ipv kernel …:\

Dank!

(Wilde hier ff vragen nog of dan “dit en dat” de goede downloads zijn om te flashen (om niet weer de verkeerde te pakken) maar op sammobile.com:
<center style=“color: rgb(0, 0, 0); font-family: ‘Times New Roman’; font-size: medium; ”>502 Bad Gateway</center><center style=“color: rgb(0, 0, 0); font-family: ‘Times New Roman’; font-size: medium; ”>nginx

Dus dat lukt (nog) even niet ..:)
</center>

———- Update van bericht ———-

Los van een complete ROM (ik weet niet waar de CSC in zit) is het niet mogelijk net datgene te flashen zonder de boel te wipen en gewoon naar 4.0.4 OTA te updaten ?

(las trouwens een enge thread :p :

Samsung 4.0.4 firmwares (Official / Leaked) may lead to HARDBRICK - xda-developers

eek :p

(dus een 4.0.3 pakken en OTA / via Kies desnoods updaten?)

Bewerkt (24 april 2013 15:49)
bon

bon

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 6 november 2012
  • 01:24

oops (zoek een optie om een bericht te verwijderen ondertussen…)

bon

bon

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 6 november 2012
  • 06:18

Ok sammobile is terug …mooi ! :-)

Als ik deze flash:

Hotfile.com: 1 klik file hosting: I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN.zip

(
GT-I9100 - Netherlands
PDA: I9100XWLPD
CSC: I9100XENLP5
Version: 4.0.3
Date: 2012-05-13
Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom
)

Wat ik heb, maar dus met een CSC Unknown.(ik heb dus 4.0.3)Raak ik dan geen data kwijt ? (backup lijkt me altijd wijs)

En is dit de veiligste manier om de 4.0.4
HARDBRICKte voorkomen ?

(als in, deze 4.0.3 XEN over mijn huidige (zie eerste post) flashen via PDA in Odin en dan updaten via OTA of mbv Kies, en dan evt. weer een CF of Siyah (geen ervaring met Siyah) kernel voor root erop zetten)

Is er nog een factory reset/wipe nodig ?

Dank ! :-)

———- Update van bericht ———-

Volgens “eMMC Brickbug Check” heb ik wel de “insane chip” ………*shrug* :p

bon

bon

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 9 november 2012
  • 05:17

Ik zie trouwens dat bij mij geheel de “/system/csc” directory niet bestaat….

Bewerkt (24 april 2013 15:50)
bon

bon

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 9 november 2012
  • 05:18

Ik zie trouwens dat bij mij geheel de “/system/csc” directory niet bestaat …!

bon

bon

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 9 november 2012
  • 05:57

Ik zie trouwens dat bij mij geheel de “/system/csc” directory niet bestaat …!

Vreemd ? (verklaart natuurlijk de CSC: Unknown …)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.