Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 20 november 2012
  • 20:10

ibsonic;359742
Ik begrijp precies wat je bedoelt..

G is 2G, maar ook op 3G kun je bellen.. het hoeft niet per se een internetverbinding te zijn.. Maar als je alleen belt met je mobiel en geen gebruik maakt van mobiele data kun je hem gewoon op 2g zetten, als je dat wilt.. het is tevens ook energiezuiniger.

maar zoals ik al uitgelegd heb in mijn post, als je wilt internetten etc is het traag.
Ik heb nog steeds het gevoel dat je mij nog niet goed begrijpt want je zei daarnet dat ik mn wifi moest uitschakelen want dan komt er een G symbooltje boven mn signaal … ik was vergeten mijn wifi uit te zetten toen ik die screenshots nam en zal ff niewe posten (nadat mn toestel klaar is met opladen) Maar 1 ding hey… op welk netwerk signaal zit ik als ik geen gebruik maak van DATA connectie zoiezo geen G/2G (want die is dan niet aangevinkt) en ook niet op 3G/H/H+ want mijn internet data heb ik uitgeschakeld… dan blijft eer maar 1 over en dat is dan UMTS connectie, die van mij staat op UMTS:3 is er een manier om dit te veranderen? want ik wil gewoon volle ouderwetse bereik hebben zoals mijn ouderwetse Nokia…

Bewerkt (24 april 2013 15:53)
ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 20 november 2012
  • 20:19

HD2;359752
Ik heb nog steeds het gevoel dat je mij nog niet goed begrijpt want je zei daarnet dat ik mn wifi moest uitschakelen want dan komt er een G symbooltje boven mn signaal … ik was vergeten mijn wifi uit te zetten toen ik die screenshots nam en zal ff niewe posten (nadat mn toestel klaar is met opladen) Maar 1 ding hey… op welk netwerk signaal zit ik als ik geen gebruik maak van DATA connectie zoiezo geen G/2G (want die is dan niet aangevinkt) en ook niet op 3G/H/H+ want mijn internet data heb ik uitgeschakeld… dan blijft eer maar 1 over en dat is dan UMTS connectie, die van mij staat op UMTS:3 is er een manier om dit te veranderen? want ik wil gewoon volle ouderwetse bereik hebben zoals mijn ouderwetse Nokia…

G symbool is GPRS signaal dus ouderwetse connectie, wordt ook wel 2G genoemd.
UMTS is 3G icoon bovenin..
HSDPA is H icoon bovenin
HSPAP is H+ icoon bovenin..

Ik snap je echt helemaal. Maar jij denkt dat ik je niet snap

ScriptMania

ScriptMania

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 20 november 2012
  • 20:23

UMTS (Universal Mobile Telecommunications System) is een netwerk dat een grotere verbindingssnelheid biedt dan GPRS. Met een snelheid van max 7.2 Mbps download en 1.4 Mbps upload kunt u bijvoorbeeld beeldbellen of televisie kijken op uw mobiel. Met een laptop kunt u mobiel het internet of uw bedrijfsnetwerk op.
GPRS (General Packet Radio Service) is een uitbreiding op het bestaande gsm-netwerk. Hiermee kunt u mobiele data verzenden en ontvangen. GPRS is geen apart netwerk en de dekking is dan ook gelijk aan de gsm-dekking. GPRS heeft een maximale downloadsnelheid van 64 kbps en is daarmee geschikt voor bellen, sms'en, mms'en en eenvoudige datadiensten, bijvoorbeeld e-mailen en ringtones downloaden.
HSPA (High Speed Packet Access) is een verbeterde versie van HSDPA. Voor zowel downlink (data vanaf het internet naar uw laptop of telefoon) als uplink (data vanaf uw laptop of telefoon naar het internet) maakt HSPA snelheden tot 14,4 Mbps mogelijk.
HSPA+ is nóg sneller. Sinds 7 juli 2010 bereikt Mobiel Breedband hiermee snelheden tot 28,8 Mbps downlink en 5,8 Mbps uplink.

HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) heet Mobiel Breedband bij Vodafone. Met Mobiel Breedband bieden we de maximale netwerksnelheid (tot 28,8 Mbps). Hierdoor is mobiel internetten op uw laptop of telefoon net zo makkelijk als thuis of op kantoor.

zo moet hij wel duidelijk zijn denk ik, en volledig.
heb hem wel ff van Vodafone geleent

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 20 november 2012
  • 20:26

ja dus eigenlijk precies wat ik heb uitgelegd xd

HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 20 november 2012
  • 20:27

ibsonic;359761
G symbool is GPRS signaal dus ouderwetse connectie, dus 2G.
UMTS is 3G icoon bovenin..
HSDPA is H icoon bovenin
HSPAP is H+ icoon bovenin..

Ik snap je echt helemaal. Maar jij denkt dat ik je niet snap

LOLmaar er zijn geen symbolen te zien alles is uitgeschakeld, ik zie enkel de streepjes van mijn netwerk signaal (1 streepje) als ik mijn data toggle aanzet komt pas 3G en H+ tevoorschijn… als ik die 2G optie aanvink en daarna ook de Data toggle aanzet dan zie ik idd ook de 2G symbooltje… maar ik heb data uitgeschakeld dus er zijn ook geen symbooltjes te zien en toch dropt mijn signaal naar 1 bar terwijl je zou verwachten dat ie ‘achter de schermen’ automatisch overschakeld naar 2g .. waarom moet ik telkens de optie 2g inschakelen om beter netwerk signaal te krijgen… Ik heb dit probleem eerder aangekaart hier op AW maar niemand die ooit iets zei over 2G inschakelen, ik kreeg van niemand echte hulp tot vandaag hoor ik van jou dat dit de normaalste zaak v/d wereld is haha

ScriptMania

ScriptMania

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 20 november 2012
  • 20:28

ibsonic;359773
ja dus eigenlijk precies wat ik heb uitgelegd xd

Yup maar dan wat uitgebreider.

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 20 november 2012
  • 20:31

HD2;359776
LOLmaar er zijn geen symbolen te zien alles is uitgeschakeld, ik zie enkel de streepjes van mijn netwerk signaal (1 streepje) als ik mijn data toggle aanzet komt pas 3G en H+ tevoorschijn… als ik die 2G optie aanvink en daarna ook de Data toggle aanzet dan zie ik idd ook de 2G symbooltje… maar ik heb data uitgeschakeld dus er zijn ook geen symbooltjes te zien en toch dropt mijn signaal naar 1 bar terwijl je zou verwachten dat ie ‘achter de schermen’ automatisch overschakeld naar 2g .. waarom moet ik telkens de optie 2g inschakelen om beter netwerk signaal te krijgen… Ik heb dit probleem eerder aangekaart hier op AW maar niemand die ooit iets zei over 2G inschakelen, ik kreeg van niemand echte hulp tot vandaag hoor ik van jou dat dit de normaalste zaak v/d wereld is haha

Dat betekend dat hij nog steeds op 3G lijn zit, maar geen DATA aan hebt staan.. niks raars aan, ik heb dat ook zo vaak, iedereen denk ik. Als jij 2G only aan zet, push jij je toestel dat hij alleen 2G mag gebruiken en zul je altijd vol bereik hebben..

grote steden heb je in het algemeen vol bereik, denk bijvoorbeeld aan randstad.. dorpen kleine steden minder, dat is ook afhankelijk van de provider waar je zit.

HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 20 november 2012
  • 20:50

ibsonic;359779
Dat betekend dat hij nog steeds op 3G lijn zit, maar geen DATA aan hebt staan.. niks raars aan, ik heb dat ook zo vaak, iedereen denk ik. Als jij 2G only aan zet, push jij je toestel dat hij alleen 2G mag gebruiken en zul je altijd vol bereik hebben..

grote steden heb je in het algemeen vol bereik, denk bijvoorbeeld aan randstad.. dorpen kleine steden minder, dat is ook afhankelijk van de provider waar je zit.
Ik begin je eindelijk te begrijpen
Het is nu irritant, Nu moet ik tekens de instellingen induiken en 2g uitschakelen om normaal te kunnen internetten… Jammer ik wou dat hij automatisch op H+ gaat als ik Data aanzet en als ik hem uitzet dan terug gaat naar 2g!

Denny966

Denny966

• Lid sinds 15 juni 2011
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 20 november 2012
  • 23:11

HD2;359738
Instellingen > meer > mobiele instellingen

Staat er bij mij niet bij hoor

edp_1

edp_1

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 282
  • Reputatie 50
  • 21 november 2012
  • 06:35

@Denny

WCDMA (Wideband Code Division Multiple Access) en GSM zijn twee verschillende technieken die worden toegepast in mobiel telefonie. WCDMA maakt deel uit van de 3G technologie en GSM staat voor de 2G netwerk. WCDMA kan snelheden bereiken tot maar liefst 2Mbps en is hierdoor zeer geschikt voor internet en video streaming op mobiels.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.