Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 4 december 2012
  • 23:28

Even een vraagje want ik snap er geen pepernoot meer van.

Iets wat ik het meest irritant vond aan de stock ROM was die enorme lag op de home button vanwege Vlingo. Dus dat hij op een tweede druk binnen 0.5 seconde wacht voordat er überhaupt iets gebeurd.

Na wat tegenvallende custom roms dacht ik weer eens stock te gaan, dus vorige week de laatste 4.0.4 XEN geflashed. Beetje ingericht, en weer heerlijk lopen ergeren aan de home button lag. Apex launcher erop gezet en middels het truukje wat voor Apex en Go Launcher EX werkt: spraakopdrachten(Vlingo) verwijderd zodat ik niet iedere keer die irritante disclaimer te zien krijg als ik twee keer druk. Daarna maar even geroot met Siyah 5.0.1 en gewoon gaan gebruiken.

Nou komt het, vanavond valt het me opeens op dat ik helemaal geen home button lag meer heb. Wel content mee natuurlijk maar is er voor zover iemand weet iets veranderd sinds 4.0.4 of de Siyah kernel wat dit verklaart? De Lag was er wel. Maar na het verwijderen via Apex en rooten met Siyah niet meer op gelet omdat met 4.0.3 het verwijderen van de spraakopdrachten er niet voor zorgde dat de lag weg ging.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand die dezelfde config heeft als ik en het kan bevestigen, want ik kan me dus niet bedenken wat ik anders gedaan zou hebben.

Bewerkt (24 april 2013 15:58)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 5 december 2012
  • 09:28

Volgens mij haalt Siyah die vertraging ook weg?

Sander_M

Sander_M

• Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 5 december 2012
  • 23:21

bassie1995;363600
Volgens mij haalt Siyah die vertraging ook weg?
Ik kan er niks over vinden in de changelogs, vandaar mijn vraag.
Maar gezien het iets specifieks is voor de stock rom, die vertraging, versterkt het vermoeden dat de stock ROM sinds 4.0.4 iets anders omgaat met de verwijdering van spraakopdrachten/Vlingo.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Denny966

Denny966

• Lid sinds 15 juni 2011
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 6 december 2012
  • 00:39

Ik heb ook geen lagg meer, hij gaat gelijk naar de homescreen. Ik heb ook siyah met ICS en vlingo verwijderd. Alleen als ik mijn recente apps wil zien(home screen ingedrukt houden) duurt het nog redelijk lang voordat dat verschijnt.

Sander_M

Sander_M

• Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 26 februari 2013
  • 09:07

[QUOTE=Sander M;363818]Ik kan er niks over vinden in de changelogs, vandaar mijn vraag ;). Maar gezien het iets specifieks is voor de stock rom, die vertraging, versterkt het vermoeden dat de stock ROM sinds 4.0.4 iets anders omgaat met de verwijdering van spraakopdrachten/Vlingo.[/QUOTE] Mocht iemand het nog intresseren. Heb van het weekend de stock rom terug geflashed en middels Apex launcher de spraakopdrachten app verwijderd. Dan heb je de lag nog, maar na opnieuw starten is het weg. Het heeft dus niks met de rooten of kernels te maken. Gewoon verwijderen en een keertje opnieuw starten om het irritante programma en zijn lag van de stockrom (4.0.4) te krijgen.

Bewerkt (21 mei 2013 13:48)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.