Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

vinz3nt

vinz3nt

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 209
  • Reputatie 0
  • 8 december 2012
  • 19:03

Mijn schoonzus heeft haar toestel aan Kies gehangen, dat gebruikt ze om de foto's eraf te halen. Toen kreeg ze de melding dat er een nieuwe update was en ze heeft op Ja geklikt.

Dit was de update van Gingerbread 2.3.6 naar ICS. Bij 12% is het missgegaan en het toestel is nu gesoft-bricked (telefoon-PC en de gevarendriehoek logo's). Ik krijg ‘m wel handmatig in downloadmode m.b.v. de 3 knoppencombo dus dat is al wat.
Nu heb ik altijd alles via Odin gedaan en met MOD’s maar ik wil eerst proberen om wat data te redden want ze heeft (natuurlijk) geen backup en dat is onbekend terrein voor me.

- De foto's moeten gered worden, maar volgens mij raak je die niet zomaar kwijt, correct me if I'm wrong
- De telefoonnummers staan niet op de SIM kaart dus die moet ik ook eerst terug zien te krijgen.

Ik heb werkelijk geen idee wat te doen. Iemand een zetje in de goede richting?

Bewerkt (24 april 2013 15:59)
Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 8 december 2012
  • 19:20

Toen ik me s2 had geflasht via Odin en later weer aanmelde bij google kon ik kiezen om alles terug te zetten. Toen stonden al mijn foto's nog gewoon erin.

Maar verder weet ik het niet.

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

ScriptMania

ScriptMania

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 8 december 2012
  • 19:41

meestal gaan foto's naar je extern geheugen kaartje, als ze die erin heeft zitten.
en de contacten sla ik zelf altijd op in mijn SIM, maar dat is dus niet gebeurd.
Kun je gewoon je eprom flashen, en staat de foto's op dat kaartje.
externe kaartje kun je eruit nemen, en dan op de pc kijken wat er op staat.
Hoe het dan met je contacten zit?
Dan moet je je telefoon in kunnen denk ik, maar hoe je dat NU doet?
Of misschien staan ze ook op dat kaartje, maar denk eerder in je telefoon geheugen

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 8 december 2012
  • 19:51

vinz3nt;364433
Mijn schoonzus heeft haar toestel aan Kies gehangen, dat gebruikt ze om de foto's eraf te halen. Toen kreeg ze de melding dat er een nieuwe update was en ze heeft op Ja geklikt.

Dit was de update van Gingerbread 2.3.6 naar ICS. Bij 12% is het missgegaan en het toestel is nu gesoft-bricked (telefoon-PC en de gevarendriehoek logo's). Ik krijg ‘m wel handmatig in downloadmode m.b.v. de 3 knoppencombo dus dat is al wat.
Nu heb ik altijd alles via Odin gedaan en met MOD’s maar ik wil eerst proberen om wat data te redden want ze heeft (natuurlijk) geen backup en dat is onbekend terrein voor me.

- De foto's moeten gered worden, maar volgens mij raak je die niet zomaar kwijt, correct me if I'm wrong
- De telefoonnummers staan niet op de SIM kaart dus die moet ik ook eerst terug zien te krijgen.

Ik heb werkelijk geen idee wat te doen. Iemand een zetje in de goede richting?
De foto's en in principe alles dat er op je ‘usb opslag’ (vrij aanpasbaar geheugen) staat, blijft daar ook staan.
Alleen de systeem partitie en de data partitie zullen worden gewist/overschreven, en die twee partities kun je zelf alleen benaderen wanneer je geroot bent/root rechten hebt, maar daar staat niets essentieels, buiten data van apps die er nu op de telefoon staan.
Als je schoonzus haar contacten had gesynchroniseerd met google/gmail, of ze al eens eerder met kies had gesaved, zijn ook die veilig.
En als ze zich weer aanmeldt bij gmail met de nieuwe Android versie, krijgt ze alle apps zo weer geinstalleerd.
Wanneer je erg zeker wilt zijn, kun je ook eerst die Gingerbread terugflashen met Odin, dan hoef je in eerste instantie je data partitie niet te wissen/wipen, zodat je na de herinstallatie van de apps, ook de bijbehorende data kunt back uppen.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

vinz3nt

vinz3nt

• Berichten 209
  • Reputatie 0
  • 8 december 2012
  • 20:05

Er zit een extern SD kaartje in, die foto's heb ik nu via een SD adapterkaartje veilig gesteld.
Nu te telefoonnummers nog, ik ben bang dat die weg zijn.

———- Update van bericht ———-

Damn, het blijkt dat er maar heel weinig foto's op de SD kaart stonden, er zouden zo'n 1000 foto's op moeten staan dus die staan op het interne geheugen!
Nu kan ik met mijn telefoon via Clockworkmod mijn interne geheugen mounten en dan benaderen in Windows. Deze telefoon is niet geroot dus er is geen clockworkmod (vol-up+home+power werkt dus niet). Kan ik 'm nu rooten zonder dat er wat met het interne geheugen gebeurt?

De telefoonnnummers moeten toch ook ergens in het interne geheugen zitten, iemand een idee waar die staan?

ScriptMania

ScriptMania

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 8 december 2012
  • 20:10

Je moet er eerst in kunnen, dat is het grote probleem.
als jij er een andere root op zet, zijn denk ik je geheugen verbindingen weg.
de plekken waar het vorige systeem van wist waar ze stonden.
maar misschien heb ik het wel mis.

Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 8 december 2012
  • 20:11

Stonden de contacten niet met Google gesynchroseert? Sorry maar wist zo niet hoe je gesynchroseert schreef

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

vinz3nt

vinz3nt

• Berichten 209
  • Reputatie 0
  • 8 december 2012
  • 21:12

Geen idee, het is zo iemand die een telefoon heeft gekocht, een Google account heeft gemaakt puur voor de Play store en daarna niks meer deed met Google maar alleen hotmail

standaard doet ie dat volgens mij wel

Via Kies krijg ik nu een melding dat de firmware upgrade is mislukt en dat ik een noodherstel moet uitvoeren. Als ik die start (hij ziet de telefoon wel ). Als ik die start gaat Kies onderdelen downloaden, blijft een paar minuten op 100% hangen en sluit dan af zonder enige foutmelding

Ik ga nu een stock ROM flashen, ik weet het anders ook niet

vinz3nt

vinz3nt

• Berichten 209
  • Reputatie 0
  • 8 december 2012
  • 21:52

Geweldig, ik heb via deze link: Official i9100 Firmwares LPE/Q/7/2/F/S/4/7/G/9/W/D/F Download - xda-developers de stock 2.3.6 Firmware voor NL gedownload. De link is dood, maar met google gezocht op filename, die vond ik hier: AndroidFirmwares.net - Download Firmware

Met Odin geflashed (bij PDA de .tar.MD5 file gezet). Telefoon boot weer, en alles is nog intact, tot aan de unlocktekening maken toe, dus ik moest haar eerst bellen voor de juiste volgorde.

Nu ff alles backuppen en ff op zoek naar een goede ROM

Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 8 december 2012
  • 21:54

vinz3nt;364463
Geweldig, ik heb via deze link: Official i9100 Firmwares LPE/Q/7/2/F/S/4/7/G/9/W/D/F Download - xda-developers de stock 2.3.6 Firmware voor NL gedownload. De link is dood, maar met google gezocht op filename, die vond ik hier: AndroidFirmwares.net - Download Firmware

Met Odin geflashed (bij PDA de .tar.MD5 file gezet). Telefoon boot weer, en alles is nog intact, tot aan de unlocktekening maken toe, dus ik moest haar eerst bellen voor de juiste volgorde.

Nu ff alles backuppen en ff op zoek naar een goede ROM

Dat is mooi!

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren