Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Shroud

Shroud

  • Lid sinds 12 december 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #1
  • 12 december 2012
  • 16:20

Beste leden,

Ik heb sinds augustus 2011 een Samsung Galaxy S2 met een tweejarig abonnement, met het toestel heb ik nooit problemen gehad tot vorige week dinsdag. Ik was een berichtje aan het typen toen ik opmerkte dat het toestel aangaf geen signaal te hebben, ik dacht dat dit tijdelijks was en dat het ieder moment weg zou gaan. Het icoontje voor geen signaal bleef echter bovenin beeld staan. Vervolgens begon het scherm licht te ‘ flikkeren’ hiermee bedoel ik dat de kleuren van fel naar minder fel gingen. Kort hierna viel de telefoon uit.

Op dat moment schrok ik even, en startte ik mijn telefoon opnieuw op, hopend dat hij het weer zou doen. De telefoon gaf vervolgens aan dat hij nog over 1% batterij beschikte. Vervolgens verloor hij opnieuw signaal, flikkerde het scherm en viel hij nogmaals uit.

Deze problemen blijven zich regelmatig voordoen, behalve wanneer ik mijn telefoon aan een lader heb aangesloten. Dit ging een week goed, maar nu begint de telefoon dezelfde dingen te doen die ik hier boven beschreven zijn. Ten einde raad heb ik mijn telefoon gehard-reset, maar dit heeft geen verschil mogen maken..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het achterhalen van het probleem en het eventueel kunnen oplossen.

Bewerkt (24 april 2013 16:00)
Roy97

Roy97

  • Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • #2
  • 12 december 2012
  • 16:59

Heb je hard reset + wipe cache partition gedaan in Recovery? Anders zou je kunnen proberen 4.0.4 opnieuw te flashen met Odin.

Bewerkt (24 april 2013 16:00)

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505


Shroud

Shroud

  • Lid sinds 12 december 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #3
  • 12 december 2012
  • 17:33

Roy97;365418
Heb je hard reset + wipe cache partition gedaan in Recovery? Anders zou je kunnen proberen 4.0.4 opnieuw te flashen met Odin.
Nee, ik heb de hard reset gedaan door naar instellingen te gaan en hem vanuit daar te hardresetten.

Bewerkt (24 april 2013 16:01)
Roy97

Roy97

  • Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • #4
  • 12 december 2012
  • 19:24

Reset hem eens via Recovery. (Volume Up+Home+Power alle 3 tegelijk indrukken en rustig wachten tot hij helemaal opgestart is)
Je kunt met je Volume Knoppen na beneden of omhoog.

Dan kies je voor:
wipe data/factory reset

En dan ga je met volume down naar beneden en kies je voor:
wipe cach partition

Nu ga je weer omhoog met vol up
En kies je voor: Reboot System Now

Laat je het ff weten of t gelukt is.

———- Update van bericht ———-

Hier nog even een video om in recovery te komen:

http://www.youtube.com/watch?v=Gq6v1rd_kxs

Bewerkt (24 april 2013 16:01)

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505


Shroud

Shroud

  • Lid sinds 12 december 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #5
  • 12 december 2012
  • 20:58

Roy97;365448
Reset hem eens via Recovery. (Volume Up+Home+Power alle 3 tegelijk indrukken en rustig wachten tot hij helemaal opgestart is)
Je kunt met je Volume Knoppen na beneden of omhoog.

Dan kies je voor:
wipe data/factory reset

En dan ga je met volume down naar beneden en kies je voor:
wipe cach partition

Nu ga je weer omhoog met vol up
En kies je voor: Reboot System Now

Laat je het ff weten of t gelukt is.

———- Update van bericht ———-

Hier nog even een video om in recovery te komen:

How to: Samsung Galaxy S2 recovery mode - YouTube

Ik heb je instructies opgevolgd en mijn telefoon op die manier nogmaals gehardreset. Ik heb er een tijdje mee gespeeld, maar vervolgens kreeg ik precies dezelfde ‘symptomen’ nog een keer..

Bewerkt (24 april 2013 16:01)
Peter-036

Peter-036

  • Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • #6
  • 12 december 2012
  • 21:04

Had je recent een update uitgevoerd?

Bewerkt (24 april 2013 16:01)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Roy97

Roy97

  • Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • #7
  • 12 december 2012
  • 21:15

Jammer. Dan heb ik idd zelfde vraag als Peter:p

Bewerkt (24 april 2013 16:01)

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505


Shroud

Shroud

  • Lid sinds 12 december 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #8
  • 12 december 2012
  • 21:23

Een firmware update? Mijn Galaxy S2 loopt sinds februari (misschien maart) op Android 4.0.4, ik heb verder alleen de updates uit de Google Playstore gedownload.

Bewerkt (24 april 2013 16:01)
Peter-036

Peter-036

  • Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • #9
  • 12 december 2012
  • 22:12

De symptomen die je beschrijft doen mij denken dat je modem (baseband of radio,allemaal namen voor hetzelfde) niet (meer) goed aangestuurd wordt, waardoor je accu heel snel leeggetrokken wordt. Die spanningsval laat je scherm ‘flikkeren’.
Je zou een ander (of hetzelfde) modem kunnen flashen (de versie die er nu op staat vind je in instellingen-over dit toestel oid), of eerst de laatste update's van je apps de-installeren, en kijken of dat iets verbeterd. Als laatste kun je ook de hele rom opnieuw flashen.
Probeer voor je veel veranderd eerst zoveel mogelijk je foto's en contacten/documenten te back-uppen.

Bewerkt (24 april 2013 16:01)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Shroud

Shroud

  • Lid sinds 12 december 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #10
  • 12 december 2012
  • 22:26

Ik heb een backup gemaakt van alle content op mijn telefoon via Samsung Kies. Nu is echter mijn vraag hoe ik die ROM of modem op mijn telefoon krijg..

Bewerkt (24 april 2013 16:01)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.