Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Groottemens

Groottemens

• Lid sinds 19 december 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 19 december 2012
  • 17:29

Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Als ik mijn S2 opstart dan gaat alles goed tot en met het scherm waar ik mijn beveiliginspatroon moet ingeven. Als dat gebeurd is geeft mijn S2 alleen nog maar foutmeldingen. En druk je die weg (door “geforceerd sluiten”in te drukken) komt de volgende foutmelding al weer op het scherm. Ik blijf constant in de foutmelding-modus, zeg maar. Ik kan mijn S2 niet normaal benaderen. Foutmeldingen zien eruit als:“Sorry! Toepassing TwLauncher (in proces com.sec.android.app.twlauncher) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.” En dan een knop met de tekst “Geforceerd sluiten”. En als ik die melding dus wegklik, komt de volgende melding. Deze is hetzelfde alleen daar waar ik zojuist TwLauncher schreef kan dan staan: Berichten, Agenda, Google Play Store, Taskes, IM, Social Hub, Logsprovider enz.

Nu heb ik al rond gestruind op het internet , o.a. op deze site, en ook aan diverse mensen om raad gevraagd (zoals bij T-Mobile en Samsung Service center) en iedereen zegt dat ik een factory-reset moet doen. En dat wil ik best, ware het niet dat ik (stommerik dat ik ben) nog nooit een backup heb gemaakt! Belangrijk voor mij zijn mijn:

**contacten** (waar ik trouwens dacht dat die op de SIM zouden staan maar daar zie ik ze niet terug. Vind ik vreemd, maar goed.)
**agenda-gegevens** (hou ik een keer goed mijn agenda bij, kan ik er niet meer bij.)
**mijn foto's**(zitten heel dierbare en onvervangbare plaatjes bij. Al zou ik mijn foto's als enige onderdeel kunnen redden, zou ik daar vrede mee hebben!)
**-indien mogelijk: conversaties met WhatsApp**

Kortom, er is mij alles aan gelegen om mijn belangrijke gegevens alsnog te redden!

Nu heb ik zitten denken: zou het niet mogelijk kunnen zijn om (net zoals bij een PC je kunt opstarten vanaf een (opstart-)CD) de S2 op te starten vanaf de SD-card? Ik dacht die mogelijkheid te zien als ik in het Recovery Screen ben, waar dan de staat:“apply sdcard: update.zip”. Of is dat ergens anders voor?
Of,… zou ik via het downloadscherm iets kunnen doen?

Al kan ik maar de belangrijkste gegevens back-uppen voordat ik over ga naar een factory reset. Ik hoop dat je mijn vraag begrijpt.

Oww… misschien wel handig om te weten. Ik heb een Samsung Galaxy S2 via T-Mobile, en ik draai (nog) op Android 2. Weet niet precies welke versie, maar wel Android 2…en dan nog iets erachter… denk ik.
Mijn toestel uitzetten doe ik door eerst kort op de powertoets te drukken. Dan gaat het scherm op zwart. Dan druk ik wéér kort op power zodat het scherm weer ‘wakker’wordt. Ik zie nu het scherm waar ik mijn beveiligingspatroon moet ingeven maar dat doe ik niet. Ik zie nu dus geen foutmeldingen. Die komen pas als ik mijn beveiligingspatroon zou geven. Maar in plaats daarvan druk ik langer op de powertoets en verschijnt het menu waar onder meer UITSCHAKELEN op staat. Die kan ik dan aan klikken en het toestel schakelt zich uit.

Alvast dank voor het lezen van mijn probleem! Ik hoop dat het lukt!

Grtz.
Groottemens

Bewerkt (24 april 2013 16:02)
Groottemens

Groottemens

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 20 december 2012
  • 11:51

Nee, mijn foto's worden niet automatisch op het Sd-kaartje ge-saved. Dat is een instelling die ik de volgende keer wel doe!

Als de S2 in de recovery-modus is, dan kan de computer (Samsung KIES en ook Odin) geen verbinding maken met mijn S2… helaas.

Bewerkt (24 april 2013 16:03)
Groottemens

Groottemens

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 20 december 2012
  • 16:33

Mensen, dank voor het meedenken, maar het hoeft niet meer. Een slimme collega heeft mijn foon geflashed en mijn foto's heb ik weer terug, en snel verplaatst naar de dropbox.

Ik kan weer vooruit!

Doei!
Groottemens

Bewerkt (24 april 2013 16:03)
Naomi

Naomi

• Lid sinds 09 januari 2013
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2013
  • 22:07

Hallo Groottemens,

Ik zit met precies hetzelfde probleem (samsung s2/telfort) ook ik ben vergeten om een backup te maken en het enigste waar het mij om gaat is om mijn foto's op een of andere manier nog terug te kunnen krijgen.
Ben ook aan het bellen gegaan en langs diverse winkels geweest maar niemand kan me helpen.
Nu lees ik dat het bij jou wel is gelukt en mijn vraag is of jij of iemand anders mij misschien kan vertellen wat ik nog zou kunnen doen?
Dit is mijn eerste keer op een forum, weet dus niet of iemand/jij dit nog leest.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

groetjes Naomi

Groottemens;367280
Hallo,7

Ik heb het volgende probleem. Als ik mijn S2 opstart dan gaat alles goed tot en met het scherm waar ik mijn beveiliginspatroon moet ingeven. Als dat gebeurd is geeft mijn S2 alleen nog maar foutmeldingen. En druk je die weg (door “geforceerd sluiten”in te drukken) komt de volgende foutmelding al weer op het scherm. Ik blijf constant in de foutmelding-modus, zeg maar. Ik kan mijn S2 niet normaal benaderen. Foutmeldingen zien eruit als:“Sorry! Toepassing TwLauncher (in proces com.sec.android.app.twlauncher) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.” En dan een knop met de tekst “Geforceerd sluiten”. En als ik die melding dus wegklik, komt de volgende melding. Deze is hetzelfde alleen daar waar ik zojuist TwLauncher schreef kan dan staan: Berichten, Agenda, Google Play Store, Taskes, IM, Social Hub, Logsprovider enz.

Nu heb ik al rond gestruind op het internet , o.a. op deze site, en ook aan diverse mensen om raad gevraagd (zoals bij T-Mobile en Samsung Service center) en iedereen zegt dat ik een factory-reset moet doen. En dat wil ik best, ware het niet dat ik (stommerik dat ik ben) nog nooit een backup heb gemaakt! Belangrijk voor mij zijn mijn:

**contacten** (waar ik trouwens dacht dat die op de SIM zouden staan maar daar zie ik ze niet terug. Vind ik vreemd, maar goed.)
**agenda-gegevens** (hou ik een keer goed mijn agenda bij, kan ik er niet meer bij.)
**mijn foto's**(zitten heel dierbare en onvervangbare plaatjes bij. Al zou ik mijn foto's als enige onderdeel kunnen redden, zou ik daar vrede mee hebben!)
**-indien mogelijk: conversaties met WhatsApp**

Kortom, er is mij alles aan gelegen om mijn belangrijke gegevens alsnog te redden!

Nu heb ik zitten denken: zou het niet mogelijk kunnen zijn om (net zoals bij een PC je kunt opstarten vanaf een (opstart-)CD) de S2 op te starten vanaf de SD-card? Ik dacht die mogelijkheid te zien als ik in het Recovery Screen ben, waar dan de staat:“apply sdcard: update.zip”. Of is dat ergens anders voor?
Of,… zou ik via het downloadscherm iets kunnen doen?

Al kan ik maar de belangrijkste gegevens back-uppen voordat ik over ga naar een factory reset. Ik hoop dat je mijn vraag begrijpt.

Oww… misschien wel handig om te weten. Ik heb een Samsung Galaxy S2 via T-Mobile, en ik draai (nog) op Android 2. Weet niet precies welke versie, maar wel Android 2…en dan nog iets erachter… denk ik.
Mijn toestel uitzetten doe ik door eerst kort op de powertoets te drukken. Dan gaat het scherm op zwart. Dan druk ik wéér kort op power zodat het scherm weer ‘wakker’wordt. Ik zie nu het scherm waar ik mijn beveiligingspatroon moet ingeven maar dat doe ik niet. Ik zie nu dus geen foutmeldingen. Die komen pas als ik mijn beveiligingspatroon zou geven. Maar in plaats daarvan druk ik langer op de powertoets en verschijnt het menu waar onder meer UITSCHAKELEN op staat. Die kan ik dan aan klikken en het toestel schakelt zich uit.

Alvast dank voor het lezen van mijn probleem! Ik hoop dat het lukt!

Grtz.
Groottemens

Bewerkt (24 april 2013 16:08)
rvd1969

rvd1969

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 1702
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 09:41

@Naomi.

Als je je foto's gewist hebt zonder een back-up te maken dan ben je je foto's kwijt. Ik ga ervan uit dat dit niet het geval is daar je dit niet hebt gemeld.

Laten we eerst even de instellingen van de camera-app gaan veranderen. Klik op je camera-app, dan op het tandwiel, meestal link boven. Scroll helemaal naar beneden en zet je instelling van je opslag op geheugenkaart. Elke foto die je nou maakt komt op je sd-kaartje=geheugenkaart.

Dan tussen je apps heb je een app genaamd ‘Mijn bestanden’. Klik daarop en zoek ‘external_sd. Klik daarop en zoek de map DCIM. Kijk of er inderdaad een map is met Camera. Zo niet, maak niet uit, dat komt dan als je je DCIM map gaat kopiëren. Daar gaan we nou de foto’s die jij al hebt gemaakt naar toe kopiëren.

Ga weer naar de mijn bestanden app en ga weer naar DCIM in je interne sd-kaart. Daar zie je een map met de naam camera. Klik en houd vast en kies kopiëren of verplaatsen. Dan zie je onderaan je scherm ‘hier plaatsen’ en ‘annul’. Je komt weer terug bij je ‘interne sd-kaart’ en zoek naar ‘external_sd’. Klik daarop. Daar zie je ook weer de DCIM map, klik daarop en klik dan op ‘hier plaatsen’.

Nou staan al je foto's die je al hebt gemaakt op de sd-kaart.

Succes en kom je er niet uit dan hoor ik het wel van je.

Samsung Galaxy S1, Samsung Galaxy S2, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S7 Edge, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy S9+, Samsung Galaxy S10 Plus 12GB 1TB.
Samsung Galaxy Note1, Samsung Galaxy Note2, Samsung Galaxy Note3, Samsung Galaxy Note4, Samsung Galaxy Note7, Samsung Galaxy Note8, Samsung Galaxy Note9.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 10 januari 2013
  • 10:07

Als je buroblad app raar doet, hang dan je telefoon aan je pc en installeer via de Market een andere launcher.
Als het goed is kun je dan weer overal bij.
Heeft mij al 2 keer gered.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Naomi

Naomi

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 11:06

@ rvd 1969 en @Timelord,

Ten eerste heel erg bedankt vast voor jullie reacties..
Het probleem is alleen zoals ook hierboven beschreven door Groottemens dat zodra ik mijn wachtwoord om mijn toestel te ontgrendelen heb ingetoets ik niks meer kan, er verschijnt constant een venster met foutmelding geforceerd sluiten, die volgen elkaar zo snel op dat ik geen mogelijkheid heb om bij mijn instellingen of wat dan ook te kunnen komen.
Mijn toestel kan ook geen contact maken met de computer hierdoor (ook heb ik geen wifi of bluetooth verbinding hierdoor)

rvd1969

rvd1969

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 1702
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 11:09

@Naomi.

Gebruik je toevallig G+?

Samsung Galaxy S1, Samsung Galaxy S2, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S7 Edge, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy S9+, Samsung Galaxy S10 Plus 12GB 1TB.
Samsung Galaxy Note1, Samsung Galaxy Note2, Samsung Galaxy Note3, Samsung Galaxy Note4, Samsung Galaxy Note7, Samsung Galaxy Note8, Samsung Galaxy Note9.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 10 januari 2013
  • 11:13

Als je er een sd kaartje in hebt, haal die er eens uit dan. En evt je simkaart.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Naomi

Naomi

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 11:23

Simkaart is er uit, en heb er nooit een SD kaartje in gehad.

@ rvd1969 sorry maar weet niet wat G+ is..

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.