Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Batterijverbruik na update naar 4.0.4 en resetten naar fabrieksinstellingen (10)

SiSco

SiSco

• Lid sinds 26 december 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2013
  • 16:07

Mijn batterij gaat razendsnel leeg sinds mijn update naar 4.0.4 Ook gewoon in standby. Heeft daar nog iemand problemen mee, of kent iemand daar een oplossing voor? Apps uitschakelen helpt blijkbaar ook niet. Ik merk ook dat het gebruikte geheugen verbruik over het algemeen verdubbeld is terwijl de respons van het toestel soms erg vertraagd is.

Als dit niet opgelost raakt wil ik liever terugkeren naar de de originele versie. Ik geloof dat dat versie 2.3.3 was. Kan ik dat via een gewone factory reset, of hoe doe ik dat?

Tks

Bewerkt (24 april 2013 16:05)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 1 januari 2013
  • 16:21

Toevallig de NU.nl app geinstalleerd staan? Deze wilde bij mij de boel nogal leeg trekken. Zelfs na de update welke het zou moeten fixen.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 1 januari 2013
  • 17:37

SiSco;370307
Mijn batterij gaat razendsnel leeg sinds mijn update naar 4.0.4 Ook gewoon in standby. Heeft daar nog iemand problemen mee, of kent iemand daar een oplossing voor? Apps uitschakelen helpt blijkbaar ook niet. Ik merk ook dat het gebruikte geheugen verbruik over het algemeen verdubbeld is terwijl de respons van het toestel soms erg vertraagd is.

Als dit niet opgelost raakt wil ik liever terugkeren naar de de originele versie. Ik geloof dat dat versie 2.3.3 was. Kan ik dat via een gewone factory reset, of hoe doe ik dat?

Tks
Nee, je kunt niet middels een factory reset terug naar de originele rom, die is eraf sinds de upgrade naar 4.0.x. Een FR zet alleen de instellingen van je toestel terug naar ‘basis’, en wist je apps, data en contacten, je foto's en documenten/ muziek en video blijven wel staan, en apps en contacten krijg je, als je synchroniseert met je google account, ‘vanzelf’ weer terug (zet voor je dat doet het toestel even op wifi ivm kosten van dataverbinding).

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

stefank6n2

stefank6n2

• Lid sinds 18 december 2012
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2013
  • 10:14

k heb hier zelf ook last van, had voor dat ik update naar 4.0.4 een telefoon die 1,5 dag mee ging, nu red ie het tot net na mijn werk ong. 9uurtjes dus.. hopen dat straks met de nieuwe upsate het weer beter wordt.

Bewerkt (24 april 2013 16:06)
SiSco

SiSco

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2013
  • 16:02

Wachten op een update zal zonder twijfel wel weer ergens elders problemen geven. Ik heb ook geen extra apps geinstalleerd sinds of net voor mijn update.

Al bij al lijkt het me safer en zekerder om naar een “mature” versie terug te keren. Hoe kan ik terugkeren naar de gingerbread versie als dat met een FR niet werkt?

tks

Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 3 januari 2013
  • 19:21

Dit is de manier: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/26746-how-van-custom-naar-stock.html
Dat lijkt vreemd, maar voor Odin maakt het niet uit of er een stock of een custom op staat, lees het goed door,en als je het goed volgt kan het (haast….) niet mis gaan. Als het neit helemaal duidelijk is, kun je hier je vra(a)g(en) weer stellen.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

SiSco

SiSco

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2013
  • 19:45

Hey, bedankt voor de info en de link Peter … Dit goed doorlezen behoort alvast tot een van mijn ‘jobkes’ voor dit week-end.

Toch eerst gelezen… Lijkt me allemaal duidelijk, alleen kan ik geen oude firmware terugvinden via de sammobile site. Ik zie enkel mogelijkheden om de 4.0.4 en de 4.0.3 te downloaden.
Enig idee waar ik de originele gingerbread voor de sgs2 kan vinden?

Tks

Anakha

Anakha

• Lid sinds 04 januari 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2013
  • 15:46

Ik heb zelf net een Samsung SII en wat me opvalt is dat 25% abtterij over eigenlijk betekent dat ie leeg is.
Had gelezen dat je hem best de eerste keren haast helemaal plat laat gaan vooraleer hem weer op te laden, dus toen ie een aantal dagen geleden en dernet weer aangaf nog voor 25% ‘vol’ te zijn, dacht ik “ok, die gaat nog even mee”. Niet dus…
Is dit normaal?

Bewerkt (24 april 2013 16:08)
Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 9 januari 2013
  • 18:00

SiSco;371182
Hey, bedankt voor de info en de link Peter … Dit goed doorlezen behoort alvast tot een van mijn ‘jobkes’ voor dit week-end.

Toch eerst gelezen… Lijkt me allemaal duidelijk, alleen kan ik geen oude firmware terugvinden via de sammobile site. Ik zie enkel mogelijkheden om de 4.0.4 en de 4.0.3 te downloaden.
Enig idee waar ik de originele gingerbread voor de sgs2 kan vinden?

Tks
Firmware archive | Samsung Updates
Daar zou ‘ie moeten staan, en anders via sammobile naar ’t archief.
Als het echt niet te vinden is, heb ik de 2.3.5 en de 2.3.6 nog hier.

———- Update van bericht ———-

Anakha;372599
Ik heb zelf net een Samsung SII en wat me opvalt is dat 25% abtterij over eigenlijk betekent dat ie leeg is.
Had gelezen dat je hem best de eerste keren haast helemaal plat laat gaan vooraleer hem weer op te laden, dus toen ie een aantal dagen geleden en dernet weer aangaf nog voor 25% ‘vol’ te zijn, dacht ik “ok, die gaat nog even mee”. Niet dus…
Is dit normaal?
Waarschijnlijk moet je je batterij even opnieuw calibreren, overigens weet ik niet of die mogelijkheid er is vanuit de stock recovery, even proberen dus. Het hoe en vooral het waarom vind je in de wiki.
Ik zag dat je de vraag al elders opnieuw gesteld had, en daar ook antwoord gekregen hebt, dat wiki verhaal is toch wel nuttig, dan weet je waar een en ander voor is.

Djago020

Djago020

• Lid sinds 22 april 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2013
  • 18:31

Als de batterij niet bol is ligt het vaak aan de rom of kernel. Ik heb ook een tijdje terug dat mijn telefoon vanzelf reboot. Als je een ervaren flasher bent, zoekt een rom en kernel die bij jou past. Ik zelf draai op NeatRom lite v.4.0 (xxlsj 4.1.2) en kernel jeboo 1.1c. Ik ben zeer tevreden over mijn batterij verbruik en nog geen fc of reboot of freezing gehad. Maar natuurlijk met dank aan salesale van xda.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.