Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

xmercy

xmercy

• Lid sinds 24 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 23:08

Hallo beste mensen van Androidwereld.

Ik heb een behoorlijk probleem met mijn Samsung Galaxy S II. Er staat (of stond in ieder geval) een custom rom op, namelijk Revolution Remix 3.1.3. Na het flashen van Revolution Remix 3.1.3 vanaf 3.1.2 (update, werd aangegeven via het systeem) deed hij erg raar (allerlei processen afsluiten e.d.). Hierna heb ik besloten om RR 3.1.2 weer opnieuw te flashen en 3.1.3 vooralsnog op te geven. Tijdens het flashen van deze rom liep de mobiel vast (Odin overigens ook) en heb ik hem moeten resetten met de home knop en de power knop. Na deze reset is heeft de mobiel geen teken van leven meer gegeven. Nou was de batterij bijna leeg (stom om dan te flashen, maar ik dacht dat het makkelijk zou gaan) dus ik heb gekeken in een andere SGS 2 (van mijn moeder) of de batterij inderdaad leeg was. Dat was deze, en na deze opgeladen te hebben deed de mobiel het nog steeds niet. Ook met de batterij van mijn moeders SGS 2 werkte hij niet.

Nou komt hetgene waardoor ik denk dat het niet aan de hardware ligt. Mijn mobiel word heet als de accu aan de oplader zit. Dat zou in mijn visie betekenen dat er toch een processor of een chip in ieder geval aan het werk is, want het is niet de accu die heel heet wordt. Ook is de accu van mijn moeder (die in mijn mobiel heeft gezeten toen mijn accu in haar mobiel aan het opladen was) vrijwel helemaal leeggelopen in de tijd dat hij in mijn mobiel heeft gezeten (zo'n 2,5 uur). Wat ik denk is dat mijn mobiel wel werkt maar dat hij somehow niet op het beeldscherm aangeeft dat hij aan staat. Ik ben hier geen expert in dus ik speculeer alleen maar.

Ik heb ook geprobeerd met ADB mijn SGS 2 weer aan te krijgen, maar dan geeft hij aan dat hij geen device kan vinden. Ik ben echt totaal radeloos hiermee, ik kan over 3 maanden mijn abonnement verlengen met een nieuwe telefoon, dus het zou ontzettend mooi zijn als iemand hem weer aan de praat kreeg (voor weinig of niks).

Alvast heel erg bedankt voor het lezen, ik snap dat het een ingewikkeld verhaal kan zijn, sorry daarvoor, ik probeer alleen te helpen

Vriendelijke groet,
Fabian van Hummel

Samenvatting: Mobiel doet helemaal niks meer, accu loopt wel leeg

Bewerkt (24 april 2013 16:08)
Denny966

Denny966

• Lid sinds 15 juni 2011
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2013
  • 00:06

Kan je ook niet in recovery/download mode komen?

xmercy

xmercy

• Lid sinds 24 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2013
  • 07:45

Nee, daar wilt hij ook niet meer in!

Levent

Levent

• Lid sinds 15 januari 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2013
  • 19:31

Ik heb hier ook de zelfde probleem!
ik kan ook niet in de download mode of in de factory set mode.
tevens heb ik ook al geprobeerd om een volle batterij erin te zetten en lukt het ook niet!
please help iemand.

Mvg, Levent

Bewerkt (24 april 2013 16:09)
Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 15 januari 2013
  • 19:32

Levent;374362
Ik heb hier ook de zelfde probleem!
ik kan ook niet in de download mode of in de factory set mode.
tevens heb ik ook al geprobeerd om een volle batterij erin te zetten en lukt het ook niet!
please help iemand.

Mvg, Levent

Kan je ook niet meer in de downloadmode met een JIG?

Dan moet het via de JTAG Methode. Daarvoor moet je Makker even vragen.

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

PatMul

PatMul

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2013
  • 20:35

Goedenavond allemaal,
Mag ik mij bij dit gesprek aansluiten? Of dien ik zelf ‘iets’ op te zetten? Eerste verhaal (XMercy) lijkt op de mijne. En ik wil nu een beetje gaan huilen.. ik heb mijn SG2 los gekocht en dat was een aanslag op mn budget. Ik krijg het ding niet meer aan de praat, gedoe was begonnen met het gele icoontje en ook de melding ‘batterij verwijderd’. Vanmiddag de combi van 3 knoppen geprobeerd, kreeg een Odin-melding, maar wist niet dat je je mob aan je pc moest sluiten, dus alles uitgezet.. en nu ‘dood’, zie zelfs geen oplaad-icoon meer… 3knoppencombi doet het nu ook niet meer. SNIK.
Moet ik een reeds bestaande topic doorlezen en uitvoeren? Kan iemand mij misschien helpen of doorverwijzen ?
Alvast hartelijk bedankt.
Mvg, Patricia

Levent

Levent

• Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2013
  • 20:41

Roy97;374363
Kan je ook niet meer in de downloadmode met een JIG?

Dan moet het via de JTAG Methode. Daarvoor moet je Makker even vragen.

sorry maar ik snap niet wat een jig of jtag is,
ik heb het even op youtube opgezocht en daar voor heb je speciale apparatuur nodig?
kan ik het niet op een minder ingewikkelde manier doen?
bijvoorbeeld een HOW-TO

ik hoor het graag
mvg
Levent

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 15 januari 2013
  • 20:54

Levent;374390
sorry maar ik snap niet wat een jig of jtag is,
ik heb het even op youtube opgezocht en daar voor heb je speciale apparatuur nodig?
kan ik het niet op een minder ingewikkelde manier doen?
bijvoorbeeld een HOW-TO

ik hoor het graag
mvg
Levent

Een JIG stop je in de USB gaatje aan de onderkant als je s2 uit staat. Dan springt ie als het goed is van zelf in de download mode.
Als je dan wel in de download mode zit kun je met odin de stock firmware flashen.

Zie hier lijst van jig eigenaren

Kun je er een lenen, of je kan er een kopen via marktplaats, dealextreme of ebay.

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 15 januari 2013
  • 21:43

PatMul;374388
Goedenavond allemaal,
Mag ik mij bij dit gesprek aansluiten? Of dien ik zelf ‘iets’ op te zetten? Eerste verhaal (XMercy) lijkt op de mijne. En ik wil nu een beetje gaan huilen.. ik heb mijn SG2 los gekocht en dat was een aanslag op mn budget. Ik krijg het ding niet meer aan de praat, gedoe was begonnen met het gele icoontje en ook de melding ‘batterij verwijderd’. Vanmiddag de combi van 3 knoppen geprobeerd, kreeg een Odin-melding, maar wist niet dat je je mob aan je pc moest sluiten, dus alles uitgezet.. en nu ‘dood’, zie zelfs geen oplaad-icoon meer… 3knoppencombi doet het nu ook niet meer. SNIK.
Moet ik een reeds bestaande topic doorlezen en uitvoeren? Kan iemand mij misschien helpen of doorverwijzen ?
Alvast hartelijk bedankt.
Mvg, Patricia
Probeer ‘m eerst eens op te laden, want uitzetten als ’ie in download mode staat is geen probleem. Anders zou je elke telefoon die je per ongeluk in download start weg kunnen gooien…….Dus, probeer een volle accu, en kijk of je de micro usb aansluiting onderaan je toestel een beetje (voorzichtig) kunt schoonmaken, want dat batterij symbooltje wijst vrij vaak op dat probleempje.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

PatMul

PatMul

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2013
  • 21:53

Hallo Peter,
Iig alvast bedankt voor je reactie.
Euh.. ik kan momenteel dus niet eens zien of'ie ah opladen is :-(
Ik heb de batterij er uit gehaald, even links laten liggen… en alles weer terug, oplader erin geplugd.. niets.. ook niet dat icoontje van die grote batterij in je scherm. Helemaal nietssss. Pffffft.
En ik heb niemand in de buurt met hetzelfde tst zodat ik ff zou kunnen ruilen.
Schoonmaken.. dat kan ik nog wel even proberen.. kwastje erdoorheen halen? Blazen lijkt me niet ok… in je adem zit tenslotte ook vocht.
Grt, P.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.