Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Genntchu

Genntchu

• Lid sinds 03 december 2009
  • Berichten 192
  • Reputatie 0
  • 16 januari 2013
  • 00:32

Die van mij 2 tot 3 dagen

Makker

Sorry voor offtopic maar hoe krijg je dat voor elkaar? Mijn accu is pa 6 maanden oud en houdt niet zo lang vol..o_O

Bewerkt (24 april 2013 16:09)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 16 januari 2013
  • 00:36

Genntchu;374461
Sorry voor offtopic maar hoe krijg je dat voor elkaar? Mijn accu is pa 6 maanden oud en houdt niet zo lang vol..o_O
Ik heb deze methode van AVS gebruikt: BatterijManagement “De AVS-Way” - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

PatMul

PatMul

• Lid sinds 15 januari 2013
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 16 januari 2013
  • 11:20

Makker;374460
Klopt wat Genntchu zegt. Zolang je nog niet aan het flashen (iets op je telefoon zetten) bent, kun je rustig je toestel uitzetten. Ik had al aangegeven dat je dan je powerknop (aan/uitknop) ongeveer 10 seconden moet indrukken. Leg daarna je toestel vannacht maar aan de lader, want dan heb je zeker een volle accu morgen.
Mijn ROM is een speciale ROM ontwikkeld door Tjillitjap en als ik jou was, zou ik eerst een standaard ROM van Samsung erop zetten. Ik kan die wel voor je opzoeken met een download erbij. Je hebt ook flashprogramma nodig en de meeste hier hebben een PC en gebruiken Odin. Ikzelf heb een Mac en gebruik meestal Heimdall, maar af en toe ook Odin. Ook hiervan (Odin) kan ik je een download geven. Als je precies de HowTo volgt van de site die ik al heb gegeven, moet het goed komen. Anders maak ik wel een HowTo voor je als je deze lastig vind.
Welterusten voor nu

Makker

———- Update van bericht ———-

Hallo Makker,
In alle opwinding van gisteren, heb ik de oplader niet meer in mijn mob geprikt.
N.a.v. de Howto van LOOn3y heb ik optie 3 (vd 3 ballonnen) gekozen:

Wil je een NederlandseROMen Kies weer kunnen gebruiken om te updaten?
Download dan een ROM met CSC XEN, het schijnt dat je daarmee Kies weer kan gebruiken om te updaten.

Stap 1 + Stap 2 heb ik ook al gedaan….
1. Download een stock ROM van http://www.sammobile.com/firmware/?p…00&r=1#regiona (wel even een account aanmaken daar)

2. Download Odin hier: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&…p1ISlP2fzGKhtw

Van Sammobile heb ik gezocht naar de Ndle extensie en dan versie 4.0.4 (de laatste).

En net nu, prik ik de oplader in mn tlf… en ik heb BEELD en ik kan bellen. En mn wifi doet het…

Wat nu? Toch doorgaan? Of nu zo laten, rustig opladen tot 100% en pas weer mailen, wanneer ik die vervelende melding ‘batterij verwijderd’ heb?

Alvast bedankt, groeten, P.

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 16 januari 2013
  • 11:25

Ja, je kunt hem rustig aan je lader laten, maar als je hem wilt gebruiken, haal je hem eraf. Maakt voor je telefoon niets uit. Ik weet natuurlijk niet hoe vol je batterij nu is, maar als dat meer dan 50% is, hoef je hem misschien vanavond of vannacht weer aan de oplader te leggen.
Blij dat alles nu weer werkt :thumbs:

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

PatMul

PatMul

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 16 januari 2013
  • 13:14

Makker;374523
Ja, je kunt hem rustig aan je lader laten, maar als je hem wilt gebruiken, haal je hem eraf. Maakt voor je telefoon niets uit. Ik weet natuurlijk niet hoe vol je batterij nu is, maar als dat meer dan 50% is, hoef je hem misschien vanavond of vannacht weer aan de oplader te leggen.
Blij dat alles nu weer werkt :thumbs:

Makker

Hai Makker,

Inmiddels staat'ie op 100%…. en dat is nu gebeurd zonder die vervelende melding!! JOEPIE!!!!
Bedankt voor je tijd!!
Tevens wil ik hierbij alle anderen bedanken voor hun aardige, geduldige en duidelijke mailtjes. Bedankt!!!

Tot dan, Patricia.

PatMul

PatMul

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 16 januari 2013
  • 22:45

Hallo allemaal,

Helaas ben ik er weer en ik weet (nog) niet of ik een nieuwe topic dien te beginnen of hier gewoon achter aansluit.
Enfin; mn mobiel stond nu op ongeveer 40%-50% en ik wilde mijn nieuwe geheugenkaart invoeren.
Dus mobiel uitgezet, batterij verwijderd, geheugenkaart ingestopt, batterij ook weer terug, mobiel aangezet en ineens nog maar 15% batterijvermogen.
Ik wist niet dat het zoveel energie kost om je batterij te verwijderen. ;-)

En ja hoor… alsof de melding niet is weggeweest: ‘Batterij verwijderd’ en nu laadt mijn mobiel zich 1 seconde op om meteen die melding te geven.

Ik hoop dat er weer een aardige persoon is die me alweer wegwijs maakt of me aangeeft een nieuwe topic aan te maken.

Groeten, Patries.

Bewerkt (24 april 2013 16:10)
Genntchu

Genntchu

• Lid sinds 03 december 2009
  • Berichten 192
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2013
  • 00:11

PatMul;374717
Hallo allemaal,

Helaas ben ik er weer en ik weet (nog) niet of ik een nieuwe topic dien te beginnen of hier gewoon achter aansluit.
Enfin; mn mobiel stond nu op ongeveer 40%-50% en ik wilde mijn nieuwe geheugenkaart invoeren.
Dus mobiel uitgezet, batterij verwijderd, geheugenkaart ingestopt, batterij ook weer terug, mobiel aangezet en ineens nog maar 15% batterijvermogen.
Ik wist niet dat het zoveel energie kost om je batterij te verwijderen. ;-)

En ja hoor… alsof de melding niet is weggeweest: ‘Batterij verwijderd’ en nu laadt mijn mobiel zich 1 seconde op om meteen die melding te geven.

Ik hoop dat er weer een aardige persoon is die me alweer wegwijs maakt of me aangeeft een nieuwe topic aan te maken.

Groeten, Patries.

Ik kom net van een internettour, probeer eens aan de onderkant van je accu enkele lagen plakband te plakken zodat je accu strak tegen de bovenkant aan zit. Het moet wel strak zijn, anders kan het wellicht niet helpen.

PatMul

PatMul

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2013
  • 00:28

Genntchu;374732
Ik kom net van een internettour, probeer eens aan de onderkant van je accu enkele lagen plakband te plakken zodat je accu strak tegen de bovenkant aan zit. Het moet wel strak zijn, anders kan het wellicht niet helpen.

Oke,,, dus ws is de boel in het mobieltje een beetje lossig geworden? Bedankt iig.
…. durf t niet te hard te roepen…opladen loopt nu weer gewoon door…

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 17 januari 2013
  • 00:43

PatMul;374735
Oke,,, dus ws is de boel in het mobieltje een beetje lossig geworden? Bedankt iig.
…. durf t niet te hard te roepen…opladen loopt nu weer gewoon door…
Ik zou mij niet teveel zorgen maken. Wat je kan doen is de gratis app ‘Battery Snap’ van Google Play downloaden en op je home screen zetten (het is een widget). Dan zie je in een oogopslag het percentage van je batterij, hoe snel hij lading verliest (%, tijd) en je zult zien dat als je je batterij verwijdert en weer terug zet dat de waarde (onbegrijpelijk) anders is. Heeft vaak niets te betekenen.
Je batterij vannacht opladen en morgen volgen hoe snel je batterij leeg raakt.
Ik heb een tijdje het voltage en het percentage van mijn batterij tegelijk gemeten en daar kunnen grote verschillen in zitten.
Mocht je batterij echter na een paar dagen erg wispelturig blijven dan kunnen we er wat dieper op ingaan. Ik zou mij nu geen zorgen maken (PS: Battery Snap is best heel handig voor de snelle controle).

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.