Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

shiningstar1988

shiningstar1988

• Lid sinds 14 januari 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2013
  • 19:51

Hoi mensen,

helaas is mijn toestel hard bricked, wat overigens mijn eigen schuld is. :cry:
Het was de eerste keer dat ik zoiets heb gedaan en tevens ook gelijk de laatste keer. :shy:
Maar ik had Jelly Bean erop gezet, wat helemaal prima is gegaan en daarna las ik nog iets over rooten. Nu weet ik niet precies hoe en wat ik heb gedaan, maar het was iets met een PIT bestandje, waarna het misging.
Het toestel ging uit en deed he-le-maal niks meer; geen herkenning meer op de laptop, niet opladen en niet in de downloadmodus.
Nu heb ik alle voor de hand liggende opties geprobeerd zonder resultaat (sowieso de 3 knoppen ingedrukt houden, dit nogmaals met 2 minuten het toestel te föhnen, de batterij er een tijdje uit, aan de oplader enz.) en er is een jig onderweg, al ben ik bang dat dat ook niet werkt..

Nu heb ik mijn bon gevonden en ik neem aan dat er 2 jaar garantie op het toestel zit, toch?
Is het te proberen om het toestel op te laten sturen via bijvoorbeeld Dynafix? Zijn er mensen die hem alsnog kosteloos gerepareerd hebben teruggekregen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Bewerkt (24 april 2013 16:09)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 14 januari 2013
  • 20:11

Als ze 'm niet nakijken, anders, geen kans. Er is een methode die wel kan helpen, maar ook daarvoor moet je toestel meestal opgestuurd worden: JTAG geheten. Kijk wat rond op het XDA forum, misschien vind je daar nog een idee.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 14 januari 2013
  • 20:24

Ik hoop voor je dat de JIG Nog werkt.

Anders zoals Peter-036 ook al zei verder met de JTAG Methode.

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

shiningstar1988

shiningstar1988

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2013
  • 20:35

Bedankt voor de reacties. Ik hoop natuurlijk ook dat de JIG wél werkt, maar ben er bang voor.. Ik heb al gegoogeld op de JTAG methode en al een reparatieservice gemaild voor de kosten hiervan.
Sowieso is het risico met het opsturen en hopen dat het onder de garantie valt, dat je onderzoekskosten moet betalen. Maar ik wacht voor nu de JIG af en ga alle reparatieopties vergelijken (mocht iemand hier nog een tip voor hebben, graag!).

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 14 januari 2013
  • 21:02

Ik heb je al een pm gestuurd. Zorg in ieder geval er voor dat je batterij helemaal is opgeladen (een nachtje aan de lader)als je de JIG krijgt.
Een wat onbekende methode om je toestel in download mode te krijgen:
Zet je toestel uit. Sluit het usb-kabeltje op je toestel aan (verder nergens). Druk alleen de volume down in. Sluit nu met je vrije hand je usb-kabeltje op je PC aan. Even wachten en (met geluk?) komt je toestel met de vraag of je in downloadmode wilt (vol up) of de opstart wilt cancellen (vol down). Als dit lukt kun je opnieuw met Odin (PC) of Heimdall (Mac) een nieuwe ROM erop flashen.

Overigens een antwoord op een vraag in je eerste bericht. Bij KPN service punt in Amsterdam Z.O. zijn SGS II gerepareerd (opgestuurd dus) die een hardbrick hadden en de kosten waren nihil (onder garantie). Kijk of er bij jou in de buurt een Samsung Service punt zit en vraag het daar even. Voor alle duidelijkheid. Je toestel kan best ergens anders gekocht zijn, dat maakt voor het Service Punt niets uit.

Makker

Edit: opmerking over JIG weggehaald.Dat de JIG hetzelfde doet als die één knop methode kan niet juist zijn, want bij de JIG kom je gelijk in de downloadmode en bij de één knop krijg je eerst een keuze (download of stoppen).

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 14 januari 2013
  • 21:05

Makker;374170
Ik heb je al een pm gestuurd. Zorg in ieder geval er voor dat je batterij helemaal is opgeladen (een nachtje aan de lader)als je de JIG krijgt.
Een wat onbekende methode om je toestel in download mode te krijgen:
Zet je toestel uit. Sluit het usb-kabeltje op je toestel aan (verder nergens). Druk alleen de volume down in. Sluit nu met je vrije hand je usb-kabeltje op je PC aan. Even wachten en (met geluk?) komt je toestel met de vraag of je in downloadmode wilt (vol up) of de opstart wilt cancellen (vol down). Als dit lukt kun je opnieuw met Odin (PC) of Heimdall (Mac) een nieuwe ROM erop flashen. Volgens mij doet een JIG hetzelfde, maar dat weet ik niet zeker.

Overigens een antwoord op een vraag in je eerste bericht. Bij KPN service punt in Amsterdam Z.O. zijn SGS II gerepareerd (opgestuurd dus) die een hardbrick hadden en de kosten waren nihil (onder garantie). Kijk of er bij jou in de buurt een Samsung Service punt zit en vraag het daar even. Voor alle duidelijkheid. Je toestel kan best ergens anders gekocht zijn, dat maakt voor het Service Punt niets uit.

Makker

Hard Bricked, en hij is gratis gemaakt?! Whojooww!

Das mooi!

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

shiningstar1988

shiningstar1988

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2013
  • 22:06

Makker, dankjewel voor je respons, zowel hier als privé!
Jammer dat het je nog niet lukt om de S2 op dezelfde manier te repareren, maar mocht mijn toestel niet gemaakt kunnen worden, zal ik je updates wel blijven volgen.
De methode die je hierboven hebt beschreven had ik al geprobeerd (heb echt heel Google afgepluisd). Net nog een keer voor de zekerheid, maar helaas. Geen teken van leven.

Het dichtstbijzijnde Samsung Service Center is een half uur reizen met de trein, maar aangezien ik een OV heb, heb ik dat er wel voor over.
Het toestel is 07-06-2011 aangeschaft icm abonnement, maar ik dacht dat er standaard 2 jaar garantie op zat. Dit is misschien dus niet het geval? Ik kan het in ieder geval nergens (duidelijk) vinden. Zowel niet online als in mijn contract of aankoopbon.

———- Update van bericht ———-

Nadat ik hier mijn serienummer heb ingevoerd: http://www.unlocksamsungonline.nl/?page=warranty krijg ik de melding dat ik nog tot 07-2013 ‘factory warranty’ heb. Het is wel een indicatie, maar hoop dat het klopt!
Heb het Samsung Service Center net een e-mail gestuurd voor de zekerheid.

———- Update van bericht ———-

Iemand trouwens een idee of er daar ook sprake is van onderzoekskosten? Dus wanneer de reparatie niet onder de garantie valt en je hem niet voor hele hoge kosten wil laten repareren?

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 14 januari 2013
  • 23:07

shiningstar1988;374182
Iemand trouwens een idee of er daar ook sprake is van onderzoekskosten? Dus wanneer de reparatie niet onder de garantie valt en je hem niet voor hele hoge kosten wil laten repareren?
Als je nog garantie hebt, zijn er geen kosten. Je kunt in ieder geval bij het aanbieden van je telefoon vragen om vooraf gewaarschuwd te worden als er ‘onvoorziene’ kosten zouden zijn, zodat je zelf nog steeds kan bepalen wat je wilt. Lijkt mij niet waarschijnlijk, maar het kan geen kwaad om dat even af te spreken met het Service Centrum.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

shiningstar1988

shiningstar1988

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2013
  • 19:49

Ja dat is dus een beetje de vraag, of ik überhaupt nog garantie heb. Ik heb ze gemaild en vandaag een reactie gekregen, maar totaal geen antwoord op mijn vraag. Dus ik bel ze morgen even.
Ik hoop dat ik de JIG snel binnen heb, las dat het wel eventjes kan duren vanaf Deal Extreme.
Mijn telefoon vandaag aan de oplader gelegd, om het nogmaals te proberen, maar helaas. Hij wordt trouwens wel warm aan de oplader!

Bewerkt (24 april 2013 16:10)
Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 17 januari 2013
  • 20:35

Een beetje warm worden kan geen kwaad, want je bent met opladen toch wat reacties (in de batterij) aan het veroorzaken. Als je een voltmeter hebt, kun je even kijken hoeveel spanning er op de contactpunten van je batterij staan (van rechts naar links -> 1 en 3).
Een volle batterij zou 4,2 V aangeven en een lege ongeveer 3,2 V. Zit je boven de helft (3,7-3,8 V) dan heb je minstens 50% lading.
Als je hem verder uit je telefoon houdt, dan zal die nauwelijks lading verliezen.

Die éénknop methode, werkte die niet (vol down + usb aansluiten)? Dan ben ik bang dat de JIG ook niet werkt.

Als je alleen de JIG hebt besteld bij Deal Extreme (minder dan $ 15 ) dan kan het wel drie tot vier weken duren, voordat hij binnen is. Is het totaal van bestellingen boven de $ 15 is het meestal binnen 10 dagen.

Makker

Bewerkt (24 april 2013 16:10)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.