Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Lianne05

Lianne05

• Lid sinds 20 januari 2013
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2013
  • 21:28

Opnieuw gestart, zonder vinkje bij re-partition en alleen PDA. duurt nu erg lang, staat al hele tijd (nu 20 minuten) op Setup Connection. alle velden leeg

Kan iemand mij alsjeblieft helpen

Bewerkt (24 april 2013 16:11)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 20 januari 2013
  • 21:44

Had je Odin wel opnieuw gestart, en/of gewacht op ‘added’. Dat vinkje bij repartition maakt niets uit, als er een pit file is doet ‘ie dat ook allleen als er verschil is in de partitietabel (meestal dus toch niet) en als er geen pitfile is doet ’ie er niets mee.
Je kunt het nogmaals proberen, als je telefoon nog in downloadmode staat is het een kwestie van opnieuw aankoppelen van de usb kabel, wachten op ‘added’ en starten maar………Ook in download mode laadt je toestel op uit de pc (voor zover ik weet) dus je kunt het vaker proberen. Zet liever je toestel niet uit. Je kunt ook kijken of je bij Sammobile.com een nieuwe(re) firmware kunt vinden om die te flashen, en met welk programma had je die oorspronkelijke zip uitgepakt, probeer dat anders nog eens (ik gebruik 7zip, freeware).
Maar je bent niet de eerste bij wie het een paar keer moet…….,is mij ook al wel overkomen.
Aanvulling: ik moet er morgen(erg)vroeg weer uit, dus ga waarschijnlijk zo slapen.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Lianne05

Lianne05

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2013
  • 21:52

hoi peter, dank je wel voor je hulp. Telefoon ontkoppeld, Odin gestart en gelijk Fail. Wat doe ik verkeerd? Als het me vanavond niet meer lukt kan ik dan mijn tel gwoon los koppelen? en aanzetten?

ik gebruik WInrar om uit te pakken. ik klik op uitpakken en selecteer dan een directory

Welke Firmware zou ik kunnen nemen dan? Het zegt mij echt niets

Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 20 januari 2013
  • 22:06

Je telefoon staat wel nog in download/odin mode neem ik aan, en winrar moet dat ook goed kunnen uitpakken, dus ‘t hoort te lukken.
Telefoon uit de pc, odin afsluiten, Oei, misschien zit kies je in de weg, alles van kies uitzetten (met taakbeheer van windows?),Odin weer starten, telefoon in de pc, wachten tot Odin ’m ziet. Dat is één keer gelukt, dus ‘t moet vaker kunnen!
En als je een andere firmware (stock) wilt zoeken, Bij Sammobile (je moet er wel even aanmelden, op dezelfde manier als hier bij AW) is een firmware pagina, daar geef je in wat voor telefoon je hebt enzo, en dan moet je er een hebben met de CSC code ’XEN' die zijn providervrij voor Nederland.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Lianne05

Lianne05

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2013
  • 22:10

Ja hij staat in ODIN mode. Mijn tel blijft wel zeggen Downloading, do not turn off target.
Odin heb ik al paar keer opnieuw gestart en tel los gekoppeld, ook vindt hij de telefoon elke keer moeiteloos. Zodra ik PDA heb opgegeven en op start klik krijg ik bijna gelijk Fail of hij blijft hangen bij SetupConnection
6682

Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 20 januari 2013
  • 22:28

Dat “Downloading :do not turn off target” zegt niet zoveel, alleen als ‘ie echt bezig is kan het kwaad, en zover is het (nog) niet gekomen, dus als je de powerknop even wat langer vasthoudt zal ’ie uit gaan. En omdat er nog niets is geflashed zal de ‘oude’ rom er nog opstaan,zodat je ook morgen nog een werkende telefoon hebt.
Vraagje: Dat bestand dat je bij PDA zet, eindigt toch op .tar.md5? Anders heeft winrar het te ver uitgepakt.
Maar nu ga ik slapen!

Lianne05

Lianne05

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2013
  • 22:34

Ik ben er inmiddels mee gestopt, wat een frustatie. gelukkig is alles nog zoals het was…
Ik vind het wel ontzettend fijn dat er mensen zijn die een leek zoals ik kunnen en willen helpen.
Deze week ga ik er weer mee verder, ik heb deze firmware gezien, kan ik die proberen? <tbody style=“margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font: inherit; vertical-align: baseline;”>Netherlands (KPN)2012 September4.0.4I9100XWLPWI9100KPNLP6</tbody>duurt 1.5 uur?

In ieder geval tot zover bedankt en hopelijk lukt het alsnog (met wat hulp)

Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 21 januari 2013
  • 21:45

Die kun je wel proberen, maar dat is er een die niet alleen de bloatware van Samsung bevat, maar ook nog wat zooi van KPN.
Als je toestel ‘branded’ is van KPN is dit wel de juiste, alleen zal de volgende update (als die ooit komt) iets langer op zich laten wachten omdat KPN er ook z'n sausje overheen wil gieten.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.