Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Weegee

Weegee

• Lid sinds 19 februari 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 15:32

Twee weken geleden heb ik de Spaanse versie geflashed met als gevolg dat mijn S2 opeens simlocked (ik denk dat dit de juiste benaming is, ik moest een code ingeven om terug op het gsmnetwerk te kunnen komen, een code die ik dus niet heb) was. Na veel gepruts, heb ik dan maar besloten om terug te keren naar de eerdere firmware via KIES, aangezien ik bereikbaar moest zijn voor mijn werk. Bleek dat mijn toestel nog steeds gesimlocked was... Niks scheen te helpen, dus zag ik me wel gedwongen om hem te rooten zodat ik een unlock app erop kon zetten (GalaxyS unlock ofzoiets). Nu moet ik die app elke keer opnieuw laten lopen wanneer mijn gsm uitvalt of herstart, want de simlock is er elke keer opnieuw. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt heeft? Ik heb namelijk geen zin om weer dezelfde miserie mee te maken wanneer de officiële "Nederlandse" versie uitkomt.

Bewerkt (21 mei 2013 13:44)
Rajeev

Rajeev

• Lid sinds 11 januari 2013
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 17:26

Misschien een oudere 4.0 erop zetten?

Genntchu

Genntchu

• Lid sinds 03 december 2009
  • Berichten 192
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 17:27

Heb je de FOP versie erop gegooid?

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 19 februari 2013
  • 19:11

[QUOTE=Weegee;383114]Twee weken geleden heb ik de Spaanse versie geflashed met als gevolg dat mijn S2 opeens simlocked (ik denk dat dit de juiste benaming is, ik moest een code ingeven om terug op het gsmnetwerk te kunnen komen, een code die ik dus niet heb) was. Na veel gepruts, heb ik dan maar besloten om terug te keren naar de eerdere firmware via KIES, aangezien ik bereikbaar moest zijn voor mijn werk. Bleek dat mijn toestel nog steeds gesimlocked was... Niks scheen te helpen, dus zag ik me wel gedwongen om hem te rooten zodat ik een unlock app erop kon zetten (GalaxyS unlock ofzoiets). Nu moet ik die app elke keer opnieuw laten lopen wanneer mijn gsm uitvalt of herstart, want de simlock is er elke keer opnieuw. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt heeft? Ik heb namelijk geen zin om weer dezelfde miserie mee te maken wanneer de officiële "Nederlandse" versie uitkomt.[/QUOTE] Om daar vanaf te komen, zul je toch echt die sim-code in moeten geven, als je 'm nooit veranderd hebt kan het 0000 zijn. Heb je de papieren, en/of verpakking nog waar die simcard in kwam, daar wil 't nog wel 'ns in staan. Anders zul je je provider om een PUK code moeten vragen, om daarmee een nieuwe simcode in te stellen.Wanneer je die hebt, kun je 'n nieuwe simcode instellen die je wel eenvoudig onthoudt. Edit: als het zou volstaan om een andere rom te flashen, zou diefstal van telefoons een stuk lucratiever worden:p

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

edp_1

edp_1

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 282
  • Reputatie 50
  • 19 februari 2013
  • 19:58

Even voor de duidelijkheid A je weet wel je sim/pin code. Maar je s2 accepteert de sim niet het zelfde als een prepaid van bv KPN met een Vodafone sim? B je weet je pincode niet. Heb je al een reset gedaan? Doet je sim wel goed in een andere mobiel?

Weegee

Weegee

• Lid sinds 19 februari 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 21:11

Ja het is niet zo dat ik mijn pincode vergeten ben ofzo :) Het is een ander soort code die ik moet ingeven,die me toelaat op het netwerk van de provider te gaan. Ik kan nu niet direct op de correcte omschrijving komen aangezien het enkel verschijnt bij het opstarten van mijn gsm. Mijn pincode wordt geaccepteerd, het is een bijkomende code, die niet meegegeven is bij mijn gsm noch bij mijn simkaart (ik zit bij Mobile Vikings, België). Ik heb de telefoon gewoon bij Coolblue gekocht, dus het was niet in een pakket bij een operator ofzo. Ik weet niet precies wat er bedoeld wordt met de FOP versie, aangezien ik niet thuis ben in al die technische termen ;)

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 19 februari 2013
  • 21:12

[QUOTE=Weegee;383254]Ja het is niet zo dat ik mijn pincode vergeten ben ofzo :) Het is een ander soort code die ik moet ingeven,die me toelaat op het netwerk van de provider te gaan. Ik kan nu niet direct op de correcte omschrijving komen aangezien het enkel verschijnt bij het opstarten van mijn gsm. Mijn pincode wordt geaccepteerd, het is een bijkomende code, die niet meegegeven is bij mijn gsm noch bij mijn simkaart (ik zit bij Mobile Vikings, België). Ik heb de telefoon gewoon bij Coolblue gekocht, dus het was niet in een pakket bij een operator ofzo. Ik weet niet precies wat er bedoeld wordt met de FOP versie, aangezien ik niet thuis ben in al die technische termen ;)[/QUOTE] Je bedoeld dit? [url=http://www.youtube.com/watch?v=_sO2LyR1v8Y&feature=pyv]HOW TO UNLOCK SAMSUNG GALAXY S2 II (GT-9100, T989) - Unlocking Code Samsung Galaxy II i9100 - YouTube[/url]

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 19 februari 2013
  • 21:20

[QUOTE=Weegee;383254]Ja het is niet zo dat ik mijn pincode vergeten ben ofzo :) Het is een ander soort code die ik moet ingeven,die me toelaat op het netwerk van de provider te gaan. Ik kan nu niet direct op de correcte omschrijving komen aangezien het enkel verschijnt bij het opstarten van mijn gsm. Mijn pincode wordt geaccepteerd, het is een bijkomende code, die niet meegegeven is bij mijn gsm noch bij mijn simkaart (ik zit bij Mobile Vikings, België). Ik heb de telefoon gewoon bij Coolblue gekocht, dus het was niet in een pakket bij een operator ofzo. Ik weet niet precies wat er bedoeld wordt met de FOP versie, aangezien ik niet thuis ben in al die technische termen ;)[/QUOTE] Had je die code voorheen (bij je oude rom) ook nodig, of zoek je de APN instellingen, want die vind je hier in de wiki. Dat FOP waar ze het over hadden, is de CSC code van de Spaanse 4.1.2 JellyBean rom.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

MijnAndroid

MijnAndroid

• Lid sinds 26 april 2012
  • Berichten 1282
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 21:39

[QUOTE=Roy97;383256]Je bedoeld dit? [URL="http://www.youtube.com/watch?v=_sO2LyR1v8Y&feature=pyv"]HOW TO UNLOCK SAMSUNG GALAXY S2 II (GT-9100, T989) - Unlocking Code Samsung Galaxy II i9100 - YouTube[/URL][/QUOTE] Als ik het goed begrijp wel

Genntchu

Genntchu

• Lid sinds 03 december 2009
  • Berichten 192
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 23:33

Kun je een link geven naar de Spaanse versie die je gebruikt hebt? Je hebt namelijk verschillende versies.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.