Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Na de factory reset zou het goed moeten zijn, maar helaas niet.
Misschien moet je het nog een keer doen.
Ga in recovery ( vol up, homeknop en powerknop gelijktijdig indrukken)
In het scherm van recovery:
eerst ‘wipe cache/factory reset’ -> yes
dan ‘wipe cache partition’ -> yes
als advanced er ook staat -> aanklikken
op dat volgende scherm ‘wipe dalvic cache’
terug naar het eerste scherm via ‘go back’ (laatste regel)
en ‘reboot system’
Nu zou het wel goed moeten zijn, anders weer aan de bel trekken.
Makker
Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)
Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)
Nu opent die mijn camera en gallerij wel, maar gemaakte foto's kunnen niet worden weergegeven…
Lijkt erop dat er sinds de update iets mis gaat tussen de camera en het wegschrijven naar de map (ik kan ook niet kiezen waar ik wil dat er wordt opgeslagen…).
Tevens zijn al mijn “oude” afbeeldingen weg (gelukkig gebackt, maar toch), ook na terugplaatsen backup.
Edit:
En nog zoiets merkwaardigs, afbeelding welke ik gister gemaakt heb staat wel op de SD verdwaald. Wil ik die verwijderen, zegt die succesvol. Open ik de map weer opnieuw; staat die er weer.
Heb net alle apps gebackt, SD eens formatteren lijkt de enige oplossing, maar dan kan ik weer opnieuw beginnen…
External SD geformat… omdat het kan.
Alles lijkt nu weer ok.. wazig gedoe.
Ik heb dus ook hetzelfde probleem ik weet niet wat ik moet doen het is voor mij nog onduidelijk !!
Oplossing:
Externe SD kaart er uit halen, daarna factory reset. Telefoon opstarten, basic configuratie. Daarna kon de foon (bij mij) de directories op de juiste wijze vinden. NU PAS de externe SD er weer indoen. Daarna vindt de foon weer gewoon alle data, ook die op de SD
Ik heb nog steeds een Samsung S2 en kon ook mijn camera na een update niet meer gebruiken (gaf steeds "camerafout" aan) en bij de applicatie was het duidelijk dat hij uitstond maar er was geen mogelijkheid om hem, zoals bij zelf uitgezette app's, weer aan te zetten.
1)De updates verwijderen 2) externe SD-kaart eruit 3) resetten en hij doet het weer!
Bedankt voor de tip. Ik ben nog steeds tevreden met mijn S2 al is hij behoorlijk beperkt wat betreft beschikbare app ruimte.
Rooten en dan app2sd gebruiken.
Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.
Ik loop tegen een probleem aan na de update naar 4.1.2. Ook een factory reset heeft niets uitgehaald. Er schijnt onvoldoende ruimte op mijn (lege) telefoon te zijn. “Onvoldoende ruimte. Verwijder overbodige items, zoals gedownloade software, foto's, videos en documenten”.
Iemand een oplossing hier voor?
Gr,
Hagele
NB: Ik kon deze niet vinden in de bestaande topics, vandaar een nieuwe.