Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jamesb

jamesb

• Lid sinds 02 juni 2011
  • Berichten 78
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2013
  • 23:17

Hallo,

Ik draai nu op een custum rom van cyanogenmod 9.0 en ik wil graag naar jelly bean 4.1.2.
Hoe pak ik dit aan? Ik heb al verschillende topic door gelezen maar elke keer gaat het fout.
Ik las dat je iets met de Pit moest toen omdat cyanogmenmod een andere structuur heeft.
De verbinding leggen via odin gaat ook vrij moeizaam. ( volgens mij is de usb poort in mijn telefoon beetje kapot, soms wel verbinding meestal geen verbinding) Misschien een mogelijkheid om het via een micro-sd kaart je doen? of is dit niet mogelijk.
bvd

Bewerkt (21 mei 2013 14:02)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 16 maart 2013
  • 01:21

jamesb;390830
Hallo,

Ik draai nu op een custum rom van cyanogenmod 9.0 en ik wil graag naar jelly bean 4.1.2.
Hoe pak ik dit aan? Ik heb al verschillende topic door gelezen maar elke keer gaat het fout.
Ik las dat je iets met de Pit moest toen omdat cyanogmenmod een andere structuur heeft.
De verbinding leggen via odin gaat ook vrij moeizaam. ( volgens mij is de usb poort in mijn telefoon beetje kapot, soms wel verbinding meestal geen verbinding) Misschien een mogelijkheid om het via een micro-sd kaart je doen? of is dit niet mogelijk.
bvd
Even bij de belangrijke topics kijken:
HowTo o.a. Cyanogenmod naar stock

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

jamesb

jamesb

• Lid sinds 02 juni 2011
  • Berichten 78
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2013
  • 06:55

Dat is wel duidelijk, maar hoe kom aan de Phone, Csc, en het Pit file?

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 16 maart 2013
  • 11:37

jamesb;390851
Dat is wel duidelijk, maar hoe kom aan de Phone, Csc, en het Pit file?
De .pit file haal je bij Samfirmware vandaan en als je firmware slechts één bestand bevat ( ,,,,,..tar file) zet je dit bij PDA en als het drie bestanden bevat zet je code bij PDA, Modem bij phone en de CSC bij csc. Zo lastig is dat toch niet?
Kijk bij puntje 5 en 6 van de HowTo en als je dat precies volgt moet het goed gaan.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

jamesb

jamesb

• Lid sinds 02 juni 2011
  • Berichten 78
  • Reputatie 0
  • 17 maart 2013
  • 01:52

O op die manier,
Helaas is met usb poort overleden. Dus maandag maar even kijken of ze dat onder garantie repareren. Aangezien niet op originele software draai heb gehoord dat ze da nog wel is moeilijk over doen.
Zonder connectie met de pc is niet mogelijk om naar de Samsung software te gaan lijkt me? kan nog wel in recovery komen enzo.
Misschien mogelijk met sd kaartje??

Edit
of is er misschien een aangepaste rom die heel erg lijkt op de touchwiz versie van Samsung zelf.
ik ben zelf al beetje aan rondkijken, maar top op heden nog niks gevonden.

Bewerkt (21 mei 2013 14:03)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 17 maart 2013
  • 08:18

Wanamlite? Of iemand de stock geroot op z'n telefoon laten zetten en met (wat of veel) geluk kun je de nandroid backup daarvan in CWM op jouw telefoon zetten. Overzetten kan met airdroid of kies air oid.
Edit: Ik meen dat er bij XDA een ‘deodexed’ versie van de stock 4.1.2 rom te vinden is, als dat een zip is kun je die ook in CWM flashen.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

jamesb

jamesb

• Lid sinds 02 juni 2011
  • Berichten 78
  • Reputatie 0
  • 17 maart 2013
  • 08:31

Stock Samsung Rom - xda-developers
zoals deze?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1776836
of die? zoveel te kiezen? weet iemand het?

Als kijk om mijn telefoon zag ik bij de app cwm manager
“flash stock firmware from ext.SD with part selection and optional prerooting.”
Als hier op druk zegt hij dat je een directory moet maken met de naam firmware op je sdkaart en daar je files in moet stoppen. Weet iemand welke files hier in moeten staan?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.