Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Funkerman

Funkerman

• Lid sinds 31 juli 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 28 april 2013
  • 13:49

Zo als het onderwerp al zegt wilt mijn telefoon niet meer opstarten. Hij blijft hangen bij weergave van het logo en type nummer (GT-I9100).

Ik kan wel in de recovery modus komen (home/volume-up/power-knop) voor een factory reset.

Maar ik zoek naar eigenlijk naar een andere oplossing, want er staan veel dingen op die ik liever niet kwijt wil. Zoals foto's, contacten (veel staan niet op de SIM-kaart), gesprekken, etc.

Zullen deze gegevens gewist worden bij een factory reset? Of worden deze dingen opgeslagen in de SD-kaart en daardoor dus niet gewist?

Ik heb ook gelezen dat je een firmware update kan doen. Verlies je bij deze optie ook je gegevens of worden die hier wel behouden?

Het programma KIES kan de telefoon niet vinden als ik deze aan de computer aansluit.

Hopelijk kan iemand me helpen en natuurlijk alvast bedankt voor de moeite!

Bewerkt (28 april 2013 13:49)
congusto

congusto

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 28 april 2013
  • 15:09

In recovery mode kun je ook een cache wipe doen, dat zou ik eerst proberen. Wat bij sommigen ook helpt is de batterij er uit te halen en na enkele minuten er weer in te stoppen. Controleer je batterij gelijk even, als je hem op tafel kunt laten tollen dan is hij niet in orde en kan onderdeel van het probleem zijn.
Bij een factory reset wordt alleen android volledig gereset, je raakt dus alle instellingen kwijt maar gegevens zoals foto's en andere zelf gemaakte bestanden blijven gewoon staan. Contacten worden als het goed is gesynchroniseerd met Google, en worden na de reset teruggezet. Dat geldt ook voor je agenda. SMS dialogen raak je wel kwijt, WhatsApp dialogen worden teruggezet zodra je WA opstart na de reset. Hoewel het een hoop werk met zich meebrengt kun je een factory reset normaal gesproken wel veilig proberen om je telefoon weer aan de gang te krijgen. Geen garanties hier, veel hangt af van wat er mis is.
Zodra alles weer werkt zou ik wel gelijk een backup maken van belangrijke gegevens, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.

Bewerkt (28 april 2013 15:09)
Funkerman

Funkerman

• Lid sinds 31 juli 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 28 april 2013
  • 16:23

Bedankt voor t advies congusto.

Ik heb de cache wipe geprobeerd, maar dit had geen effect.

Batterij er even uit halen heeft ook geen effect, batterij is nagenoeg geheel plat dus denk niet dat het daar aan ligt.

Toen probeerde ik de factory reset. Echter had ik de cache wipe 2x geprobeerd en bij de 2e keer liep hij vast. Nu ik daarna de factory reset probeer loopt ook die vast… (ik kan de telefoon wel gewoon weer uitzetten en opnieuw de recovery mode aanzetten) Dus ik weet niet wat ik nu nog meer kan doen. Misschien kunnen de andere opties van de recovery mode iets doen? Zoals apply update from ADB/External storage..?

Bewerkt (28 april 2013 16:23)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.