Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

berny1978

berny1978

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2013
  • 10:42

Beste mensen,

Sinds 2 jaar ben ik in het bezit van een Galaxy S2. In het bezit naar alle tevredenheid, de laatste tijd steeds minder.
Nu heb ik sinds afgelopen zaterdag een nieuwe telefoon aangeschaft: Galagy S3 LTE (4G-variant, i9305).

Mijn S2 draait terug op Gingerbread 2.3.6, mijn S3 volgens mij uit mijn hoofd op JellyBean 4.1 (kan er naast zitten, heb de telefoon nu niet binnen bereik om even te controleren).

1) Mijn nummers etc. zal ik via mijn google account moeten kunnen synchroniseren (alle contacten van de S2 staan in mijn account), whatsapp maakt zelf backups en die berichten zal ik dan ook wel terug krijgen.

2) Maar hoe kan ik applicaties, data, muziek, foto's, etc. etc. overzetten? En is dit u"berhaupt mogelijk?

Beide telefoons zijn niet geroot! Dit wil ik vooralsnog zo houden, totdat ik alles over heb gezet en dan beginnen met de S2 om te rooten.

3) Nu heeft mijn S2 de laatste tijd (al paar maanden) kuren: valt regelmatig uit/start spontaan opnieuw op, batterij loopt steeds sneller leeg (voor mijn gevoel), loopt vast bij apps waardoor reset nodig is, etc.

4) Nu wil ik, als ik alles van mijn S2 heb over kunnen zetten, eens beginnen om mijn S2 te gaan rooten, zodat ik een goed reserve toestel heb en om te kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.
Dit staat volgens mij allemaal duidelijk beschreven op dit forum?!

Wie kan mij advies geven hoe ik alle punten voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,
Micha

Bewerkt (13 mei 2013 10:42)
AndroidGeert

AndroidGeert

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 13 mei 2013
  • 11:05

Je zou deze tutorial kunnen gebruiken van mij:
http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos-geen-vragen-plaatsen/47060-how-je-telefoon-back-uppen.html

Op de ene telefoon alles backuppen, en op de andere restoren.

Geert

Bewerkt (13 mei 2013 11:05)

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2013
  • 12:44

1) Mijn nummers etc. zal ik via mijn google account moeten kunnen synchroniseren (alle contacten van de S2 staan in mijn account), whatsapp maakt zelf backups en die berichten zal ik dan ook wel terug krijgen.

Whatsapp maakt zelf backups ja op je sd kaart of interne geheugen niet op hun server zelf, je krijgt dit dus niet terug zolang je de map whatsapp niet gekopieerd naar je nieuwe telefoon.

2) Maar hoe kan ik applicaties, data, muziek, foto's, etc. etc. overzetten? En is dit u"berhaupt mogelijk?

Beide telefoons zijn niet geroot! Dit wil ik vooralsnog zo houden, totdat ik alles over heb gezet en dan beginnen met de S2 om terooten.

Apps worden terug gezet gewoon door google ik neem aan dat je je telefoon wel eens na de fabrieksinstellingen heb moeten zetten, zodra je je google account heb ingevoerd en je de play store opent word alles weer gedownload.
Alleen de betaalde apps moet je 1 voor 1 weer zeggen installeren volgens mij.

Muziek/foto's/ andere bestanden: Dit staat gewoon op je sd kaart lijkt mij, dus sd van de S2 in de S3 duwen en klaar

3) Nu heeft mijn S2 de laatste tijd (al paar maanden) kuren: valt regelmatig uit/start spontaan opnieuw op,batterijloopt steeds sneller leeg (voor mijn gevoel), loopt vast bij apps waardoor reset nodig is, etc.

Hierop is geen antwoord nodig denk ik is niet echt een vraag volgens mij als het na elke reset is lijkt het me een hardware probleem, dit valt dus alleen op te lossen door hem na te laten kijken.

4) Nu wil ik, als ik alles van mijn S2 heb over kunnen zetten, eens beginnen om mijn S2 te gaanrooten, zodat ik een goed reserve toestel heb en om te kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.
Dit staat volgens mij allemaal duidelijk beschreven op dit forum?!

Rooten antwoord staat hier genoeg beschreven je kan dus zowat alles overzetten van je s2 naar de s3, maar wil je echt savegames van spellen enzo doen moet je beide toestellen rooten.

Voor sommige spellen als angry birds bestaan er apps waar geen root voor nodig is, ik speel bijvoorbeeld simpsons tapped out en die slaat je savegame in de cloud op gebruik je dus zelfde google account kan je verder spelen.

Bewerkt (13 mei 2013 12:44)
berny1978

berny1978

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2013
  • 08:21

Nou, gisteren vol goede moed begonnen om alles van mijn SII op de computer te zetten, om dat te filteren en dan het gefilterde over te zetten naar mijn SIII 4G.
De moed zonk me helaas al snel in de schoenen…
Allereerst het overzetten van zaken van de SII naar mijn computer: vanaf mijn SD-kaartje is dat geen enkel probleem en lukt het beste als ik het kaartje direct in de computer steek.
Daarna alles over willen zetten van het interne geheugen naar de computer: telkens na een paar bestanden geeft de computer aan dat het apparaat niet meer communiceert met de computer en stopt met overbrengen. Om nou bestand voor bestand te gaan overzetten vind ik toch iets teveel van het goede, dus wat is hier aan te doen?!

Daarna de nieuwe telefoon aansluiten aan de computer: mijn computer herkent het toestel niet. Ook niet als ik de telefoon instel als MTP ipv CTP.
Ook het aanvinken van foutopsporing geeft geen oplossing.
Bij het aansluiten geeft hij aan dat er iets ge“installeerd moet gaan worden, maar klik ik dan op ”ok", dan gebeurt er verder niets en geeft aan dat dat niet kan.
Wat kan ik hier aan doen? Zodat ik de bestanden op mijn nieuwe telefoon kan krijgen.

Alvast bedankt voor de tips.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.