Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Ronald61

Ronald61

• Lid sinds 22 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2013
  • 15:28

Na een bericht te hebben ontvangen van Samsung om mijn Samsung Galaxy S2 naar een hoger OS release te brengen is het volgende gebeurt
1. Download en installatie is prima verlopen.
2. In toestel info geeft het volgende:
Versie : 4.1.2
Baseband versie : I9100XXLS8
Kernel versie : 3.0.31-889555
dpi@DELL228 #3
smp PREEMPT Thu Jan31
hst 2013
Buildnummer : JZ054k19100xwlsd
Model nummer : GT-I9100
3. Toestel werkt prima, en geen problemen geconstateerd.
4. Toestel begon heet te worden en de batterij was vrij snel leeg.
5. Toestel aan lader aangesloten maar laadproces werd niet opgestart, toestel
bleef “dood”
6. Spanning op de batterij gemeten deze was 0Volt, spanning op de laadpennen in het
toetel is aanwezig.
7. Conclusie, batterij waarschijnlijk overleden, een nieuwe gekocht en in gezet.
8. Toestel opgestart dit gaf geen probleem, alles werkte prima, gaf wel de melding
dat batterij moet worden opgeladen.
9. Lader aangesloten en laadproces wordt gestart beginnend vanaf 2% batterij
capaciteit, op moment van aansluiting van de lader werd het toestel weer warm tot
heet.
10. Toestel komt bij 7% batterij capaciteit met melding, “over verhit” het laadproces
wordt afgebroken.
11. Vanaf nu zit ik met twee lege batterijen die niet meer op te laden zijn door het
toestel.

Mijn vragen hierover zijn:
a. Is dit een bekend probleem?
b. Is er een workaround om uberhaupt mijn batterijen geladen te krijgen?
c. Is er een versie waar dit probleem in is opgelost, anders is er een mogelijkheid
om te downgraden?

Elke suggestie of oplossing zou voor mij zeer welkom zijn.

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 23 mei 2013
  • 13:40

moderator

Verplaatst naar http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/

Bewerkt (23 mei 2013 13:51)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

MADMOBIE

MADMOBIE

• Lid sinds 25 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2013
  • 17:14

Mijn batterij is na +/- 3 uur plat sinds firmeware update.
Ervoor ging ze zeker een dag mee.
Als ik data communicatie af zet gaat het beter.

Mogen we een nieuwe update verwachten ?
Of hoe los je dit op zonder herinstal naar fabrieksinstellingen
[

MoJo8

MoJo8

• Lid sinds 25 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2013
  • 20:21

Dit probleem heb ik sinds vandaag ook. Hij heeft bij mij de hele dag bijna aan de lader gelegen en nog maar half vol en zeer heet.

Wat nu!!!!!!

congusto

congusto

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2013
  • 01:23

MADMOBIE
Mijn batterij is na +/- 3 uur plat sinds firmeware update.
Ervoor ging ze zeker een dag mee.
Als ik data communicatie af zet gaat het beter.

Mogen we een nieuwe update verwachten ?
Of hoe los je dit op zonder herinstal naar fabrieksinstellingen
[
De standaard oplossing is toch om naar fabrieksinstellingen te gaan. Het enige dat ik nog kan verzinnen is om naar de nieuwste firmware versie over te stappen die nog niet in Nederland uit is (XWLSS). Deze kun je downloaden via live.samsung-updates.com of www.sammobile.com en vervolgens installeren met Odin. Kies dan die van de Nordic Countries (NEE).
Ik heb alle versies van 4.1.2 geïnstalleerd gehad en had bij alle een factory reset nodig om het batterijverbruik normaal te krijgen, totdat XWLSN uitkwam. Na het installeren daarvan had ik geen factory reset nodig. Inmiddels is deze ook opgevolgd door XWLSS, die nauwelijks van XWLSN verschilt.
Maar ook hier geen garanties, natuurlijk. De grootste kans van slagen heb je als je vóór en na de installatie een cache wipe doet (zoek even in dit forum).
Als je via Odin firmware installeert heb je kans dat updaten via Kies niet meer werkt totdat je toch een factory reset doet. Op zich is dat geen probleem, je kunt altijd nieuwe firmware installeren via Odin.

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2013
  • 16:14

Bij mij hetzelfde probleem. Na 3 uur is de batterij leeg! Ik blijf batterijen verwisselen.

Betekent dit, om dit probleem op te lossen,dat je terug moet naar Rom gebaseerd op ICS, nl. Android 4.0?

Rom: ParanoidAndroid 3.0
Kernel 3.0.3-CM
Radio: I9100ZSLPG

Bewerkt (27 mei 2013 16:16)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 27 mei 2013
  • 20:17

remymans
Bij mij hetzelfde probleem. Na 3 uur is de batterij leeg! Ik blijf batterijen verwisselen.

Betekent dit, om dit probleem op te lossen,dat je terug moet naar Rom gebaseerd op ICS, nl. Android 4.0?

Rom: ParanoidAndroid 3.0
Kernel 3.0.3-CM
Radio: I9100ZSLPG
Nee, een factory reset zet niet je oude rom terug, maar zet het hele systeem naar de begintoestand van de rom die er nu op staat.
Een ander idee zou zijn om je ‘radio’ (= baseband of ook wel modem) door een andere te vervangen met Odin. Als je dat doet, moet het te flashen bestand niet achter PDA, maar achter PHONE.

Bewerkt (27 mei 2013 20:19)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 27 mei 2013
  • 20:39

Moderator

Aangezien er hier http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/46582-batterijprobleem-s2-na-update-naar-jb.html ook al een topic over batterij problemen loopt (het zijn overigens accu's :-) kunnen we daar verder discussieren.
dit topic wordt dan ook gesloten

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.