Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
moderator
Verplaatst naar http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/
Mijn batterij is na +/- 3 uur plat sinds firmeware update.
Ervoor ging ze zeker een dag mee.
Als ik data communicatie af zet gaat het beter.
Mogen we een nieuwe update verwachten ?
Of hoe los je dit op zonder herinstal naar fabrieksinstellingen
[
Dit probleem heb ik sinds vandaag ook. Hij heeft bij mij de hele dag bijna aan de lader gelegen en nog maar half vol en zeer heet.
Wat nu!!!!!!
MADMOBIEDe standaard oplossing is toch om naar fabrieksinstellingen te gaan. Het enige dat ik nog kan verzinnen is om naar de nieuwste firmware versie over te stappen die nog niet in Nederland uit is (XWLSS). Deze kun je downloaden via live.samsung-updates.com of www.sammobile.com en vervolgens installeren met Odin. Kies dan die van de Nordic Countries (NEE).
Mijn batterij is na +/- 3 uur plat sinds firmeware update.
Ervoor ging ze zeker een dag mee.
Als ik data communicatie af zet gaat het beter.
Mogen we een nieuwe update verwachten ?
Of hoe los je dit op zonder herinstal naar fabrieksinstellingen
[
Bij mij hetzelfde probleem. Na 3 uur is de batterij leeg! Ik blijf batterijen verwisselen.
Betekent dit, om dit probleem op te lossen,dat je terug moet naar Rom gebaseerd op ICS, nl. Android 4.0?
Rom: ParanoidAndroid 3.0
Kernel 3.0.3-CM
Radio: I9100ZSLPG
remymansNee, een factory reset zet niet je oude rom terug, maar zet het hele systeem naar de begintoestand van de rom die er nu op staat.
Bij mij hetzelfde probleem. Na 3 uur is de batterij leeg! Ik blijf batterijen verwisselen.
Betekent dit, om dit probleem op te lossen,dat je terug moet naar Rom gebaseerd op ICS, nl. Android 4.0?
Rom: ParanoidAndroid 3.0
Kernel 3.0.3-CM
Radio: I9100ZSLPG
Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..
Moderator
Aangezien er hier http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/46582-batterijprobleem-s2-na-update-naar-jb.html ook al een topic over batterij problemen loopt (het zijn overigens accu's :-) kunnen we daar verder discussieren.
dit topic wordt dan ook gesloten
Na een bericht te hebben ontvangen van Samsung om mijn Samsung Galaxy S2 naar een hoger OS release te brengen is het volgende gebeurt
1. Download en installatie is prima verlopen.
2. In toestel info geeft het volgende:
Versie : 4.1.2
Baseband versie : I9100XXLS8
Kernel versie : 3.0.31-889555
dpi@DELL228 #3
smp PREEMPT Thu Jan31
hst 2013
Buildnummer : JZ054k19100xwlsd
Model nummer : GT-I9100
3. Toestel werkt prima, en geen problemen geconstateerd.
4. Toestel begon heet te worden en de batterij was vrij snel leeg.
5. Toestel aan lader aangesloten maar laadproces werd niet opgestart, toestel
bleef “dood”
6. Spanning op de batterij gemeten deze was 0Volt, spanning op de laadpennen in het
toetel is aanwezig.
7. Conclusie, batterij waarschijnlijk overleden, een nieuwe gekocht en in gezet.
8. Toestel opgestart dit gaf geen probleem, alles werkte prima, gaf wel de melding
dat batterij moet worden opgeladen.
9. Lader aangesloten en laadproces wordt gestart beginnend vanaf 2% batterij
capaciteit, op moment van aansluiting van de lader werd het toestel weer warm tot
heet.
10. Toestel komt bij 7% batterij capaciteit met melding, “over verhit” het laadproces
wordt afgebroken.
11. Vanaf nu zit ik met twee lege batterijen die niet meer op te laden zijn door het
toestel.
Mijn vragen hierover zijn:
a. Is dit een bekend probleem?
b. Is er een workaround om uberhaupt mijn batterijen geladen te krijgen?
c. Is er een versie waar dit probleem in is opgelost, anders is er een mogelijkheid
om te downgraden?
Elke suggestie of oplossing zou voor mij zeer welkom zijn.