Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

supowah

supowah

• Lid sinds 03 mei 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2013
  • 07:23

Hi,

Ik heb gisteren een 2dehandse s2 gekocht. Standaard stond er versie 2.3.6 op dus ik dacht als ik thuis kom mooi upgraden.
Dus ik eerst met Kies aan de gang en die zei dat er een update was. Deze update mislukte na een geruime tijd. Beetje met kies lopen spelen met noodherstel en dergelijke. Ok dat werd dus niks want Kies herkende de telefoon op den duur niet meer.

Daarna maar naar Odin geswitched en na een aantal uur met verschillende firmware te hebben gespeeld uiteindelijk 4.1.2 erop te weten te krijgen. Ik wil dit verhaal niet te lang te maken dus probeer nu een samenvatting te geven.

PDA: I9100XWKK2

CSC: I9100XENKJ1 ========> was er standaard op (versie 2.3.6 dus)Ik vermoed de XEN versie

MODEM: I9100XXKI4
=============================================

PDA: I9100XWLSD

CSC: I9100XENLS1 =======> als eerst geprobeerd (versie 4.1.2 van de XEN optie) deze update mislukte ook

MODEM: I9100XXLS8
================================================
PDA:I9100XWLSD

PHONE:I9100BULS1 =======> deze staat er nu erop ( 4.1.2 van vodafone)

CSC:I9100VDFLSC
===============================================

Omdat ik ook de aankoopbon heb ging na een tijd een belletje rinkelen om eens de vodafone firmware te proberen.

Oke mensen nu de clue van het verhaal.
- De telefoon heeft totaal geen vodafone apps
- De telefoon is simlock vrij ( ik heb het getest)

Mijn vragen:

Waarom mislukte de update van versie 4.1.2 van de XEN optie?
Wat is het verschil tussen de XEN en de vodafone firmware
Indien de XEN versie beter is dan die van vodafone hoe kan ik een geslaagde update uitvoeren met de XEN versie
Vraag me af hoe de vorige gebruiker versie 2.3.6 erop heeft weten te krijgen want ik vind alleen een vodafone versie 2.3.5

Excuses voor de vele tekst

Bewerkt (30 juni 2013 07:26)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 30 juni 2013
  • 11:48

Lijkt mij dat de download corrupt is geweest. Je zou de 4.1.2. XEN versie gewoon moeten kunnen flashen.
Download hem maar uit mijn Drive: XWLSD XEN. Die is 100% in orde. XEN is gewoon unbranded, en wat je wilt neem ik aan?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

supowah

supowah

• Lid sinds 03 mei 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2013
  • 19:18

QSander_M ik zal straks die van jou proberen. Op het eerste gezicht lijkt het dezelfde grootte te hebben die ik van sammobile heb gehaald.
Is het misschien ook mogelijk om de vragen die ik stelde te beantwoorden zodat ik hieruit wat wijzer kan worden.

BVD

supowah

supowah

• Lid sinds 03 mei 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2013
  • 02:24

Helaas is het niet gelukt de unbranded versie erop te krijgen.
na verder onderzoek toch vodafone apps tegengekomen op de telefoon.

Afijn ik ben blij dat ik toch een werkend 4.1.2 heb

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 1 juli 2013
  • 10:03

Krijg je een foutmelding in ODIN tijdens het flashen of iets dergelijk? Waar gaat het fout?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

supowah

supowah

• Lid sinds 03 mei 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2013
  • 16:16

Het gaat vanaf het begin al fout bij de factory nog wat.
En als het een beetje ver komt dan loopt het bij hidden.img mis.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.