Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ArnoMuit

ArnoMuit

• Lid sinds 07 juli 2013
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2013
  • 20:19

Hallo leden,

Ik heb een geflashte Galaxy S2 en die kan al een tijdje geen usb verbinding meer maken, opzich niet zo'n probleem maar ik ergerde mij eraan en hij ging voor mijn gevoel ook slomer werken dus ik wilde vandaag teruggaan naar een originele firmware.

Na een heleboel gekloot (aangezien ik dus niet via odin kan flashen omdat ik niet kan verbinden via usb) heb ik mijn toestel dus gebrickt…
Gelukkig is het een softbrick, ik kan nog wel in downloadmode komen maar niet meer in recoverymode.

Het probleem nu is dat ik mijn toestel alleen nog kan redden door te flashen via odin, maar aangezien mijn pc het toestel niet ziet via usb gaat dat niet lukken.

Als ik het toestel aansluit via een usbkabel geeft hij aan: ‘USB DEVICE HAS NOT BEEN RECOGNIZED’. Bij device manager staat er ook ‘unknown device’ en als je daarop klikt zegt hij foutmelding code 43.
Ik heb nu 2 usbkabels geprobeerd en ik heb het op 4 computers geprobeerd maar op elke computer geeft hij dezelfde foutmelding, ik heb ook al de connector schoongemaakt. Ook heb ik al meerdere keren op mijn eigen pc de drivers eraf gegooit en opnieuw geinstalleerd en de computer meerdere keren opnieuw opgestart maar niks helpt.

Zou iemand een oplossing weten?

Alvast bedankt !
Arno

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 7 juli 2013
  • 21:43

Beste ArnoMuit,
Ga even naar de site van Samsung en download daar de USB drivers van de Galaxy S2 en je probleem is opgelost. Lukt het niet, geef een gil en ik help je wel even.
Hier staan de downloads (kijk even of je met een Mac of Windows werkt) = http://www.samsung.com/nl/support/model/GT-I9100LKATNL-downloads

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

ArnoMuit

ArnoMuit

• Lid sinds 07 juli 2013
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2013
  • 21:57

Beste Makker,

Ik heb de USB drivers van de samsung site geinstalleerd maar het heeft helaas niet geholpen. ik heb ook geprobeerd de kabel in een andere usb te stoppen maar dat helpt ook niet.

Mvg,
Arno

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 juli 2013
  • 22:03

Dit is geen algemene vraag over het Android OS. Daarom naar het juiste forum verplaatst: Samsung Galaxy S II

Bewerkt (7 juli 2013 22:04)
Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 7 juli 2013
  • 22:11

Dat zou niet moeten kloppen. Even voor de duidelijkheid. Je probeert contact te maken met een PC die windows draait. Je hebt Windows 7 of 8?
En als je je telefoon S2 op de PC aansluit dat krijg je niet na een paar seconden (misschien 10) het bericht wat de PC moet doen (pictures/muziek/contacten overzetten of je SD openen?
Heb je een Mac dan heb je wel even Android File Transfer nodig (gratis via de App Store) en die moet je zijn werk laten doen en dan worden ook je bestanden van je telefoon zichtbaar.
Wat gebeurt er als je je telefoon met USB op je computer aansluit?
Meldingen, berichten, waar staat je telefoon op bij instellingen ?

Makker

Bewerkt (7 juli 2013 22:13)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

ArnoMuit

ArnoMuit

• Lid sinds 07 juli 2013
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2013
  • 22:24

Ik heb windows 7 64bit.
Als ik de S2 aansluit dan krijg ik meteen rechts onderin de melding ‘USB DEVICE HAS NOT BEEN RECOGNIZED’.
Ik krijg nu natuurlijk verder geen meldingen omdat die niet opstart maar toen die het nog wel deed kreeg ik precies dezelfde melding als nu.
Ik kan niet bij de instellingen omdat die niet voorbij het samsung logo komt.

mvg,
Arno

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 7 juli 2013
  • 22:48

Ok Arno. Zet je telefoon even uit (helemaal) en start hem daarna weer op.
Op je computer zet je Kies (heb je dat op je computer wel geïnstalleerd?) ook uit.
Nu ga je je telefoon aansluiten op je PC. Bij de Mac krijg je het bericht op je telefoon dat USB actief is. (USB staat bovenin in de statiebalk en die schuif je naar beneden). Daar klik je op de telefoon bij de mogelijkheid ‘Media-apparaat" (aanvinken) en je kunt nu op de Mac je bestanden veranderen.
Bij Windows krijg je de vraag wat je met de nieuwe USB aansluiting wilt doen. Daar kies je voor ’bestanden zichtbaar maken'.
Mijn vraag nu: Werkt dat zo ook? En als het niet werkt, wat gebeurt er?

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

ArnoMuit

ArnoMuit

• Lid sinds 07 juli 2013
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2013
  • 23:07

Ik denk dat ik het niet helemaal duidelijk heb uitgelegd, mijn S2 komt niet voorbij het samsung logo met het gele driehoekje als ik hem opstart, daar blijft hij hangen. Ik kan wel in downloadmode maar niet in recoverymode.

mvg,
Arno

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 7 juli 2013
  • 23:17

Welke rom staat er op je toestel. Weet je dat nog? Als je in download mode kunt komen dan is er natuurlijk een mogelijkheid om een ‘recovery mode’ op je toestel te flashen, bijvoorbeeld van Chainfire (Nederlander).

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

ArnoMuit

ArnoMuit

• Lid sinds 07 juli 2013
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2013
  • 23:23

Ik ben van SlimBean naar JellyBam gegaan in de hoop dat de usb het dat wel zou doen, dat werkte toen niet dus heb ik de originele 4.1.2 geflasht via mobile odin en toen is het foutgegaan.

Het probleem is dus dat windows mijn toestel niet herkent (aan de foutmelding te zien) waardoor ik geen verbinding heb via usb en daardoor niet kan flashen via downloadmode.

Ik heb er geen probleem mee welke rom er ook op komt te staan nu, als die het maar weer gaat doen.

Bewerkt (7 juli 2013 23:25)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.